Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Snakker vi asfalt, eller snakker vi jungel?

På asfalt bruker jeg ihvertfall mine Jack Purcell.

Hvis jeg skulle dratt i jungelen ville jeg nok gått for noe mer solid og som er høye.

 

Det har vært asfalt. Khatorum og Nyala i Sudan. Jeg er altså i den festlige situasjonen at skoene må tåle alt som kan forekomme. I hovedsak alle tenkelige muligheter å komme seg raskt bort på. Samtidig kommer dette sansynligvis ikke til å skje, så jeg vil ikke gå i militærstøvler rundt forbi. Dessuten er man jo spion hvis man går i militærstøvler. Jeg må altså prøve å ikke stikke meg ut, men skoene må takle en påkjenning.

 

Tenkte derfor på Converse, som tåler nesten alt, og er brukt over hele verden. Ulempen er at jeg ikke liker Converse, så alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært asfalt. Khatorum og Nyala i Sudan. Jeg er altså i den festlige situasjonen at skoene må tåle alt som kan forekomme. I hovedsak alle tenkelige muligheter å komme seg raskt bort på. Samtidig kommer dette sansynligvis ikke til å skje, så jeg vil ikke gå i militærstøvler rundt forbi. Dessuten er man jo spion hvis man går i militærstøvler. Jeg må altså prøve å ikke stikke meg ut, men skoene må takle en påkjenning.

 

Tenkte derfor på Converse, som tåler nesten alt, og er brukt over hele verden. Ulempen er at jeg ikke liker Converse, så alternativer.

 

Var en her inne som brukte panama-boots når han backpacket i Afrika. Jeg ville valgt det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem går rundt med fjellsko i 40 varmegrader? Her er det viktigste at de ser noenlunde fornuftige ut, og at de er av god kvalitet.

Hva med noe slikt?

Absolutt ingen "pene" sko, men har disse selv, og har brukt dem til utrolig mye. Og ja, faktisk tur i skogen. Spilt mye fotball med dem har jeg også, og de er fortsatt like gode. Ingen hull eller skader på og rundt sålen heller.

http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=7907&ProductDetailId=47670

Svart er kanskje en dum farge i høy varme, men tror de selges hos flere internettbutikker i flere farger.

Lenke til kommentar

Hvem går rundt med fjellsko i 40 varmegrader? Her er det viktigste at de ser noenlunde fornuftige ut, og at de er av god kvalitet.

 

Hvis du får de riktige så puster de mer enn bra nok. Er ikke alle som er laget som de vi kjøper i norge med tykt for ;)

Panama-boots ville jeg forelått hvis han skulle i jungel, man han sa jo spesifikt at det ikek skulle være militærstøvelaktig, så tenkte ikke noe over dem.

 

Hva med disse

De så jo ikke så dumme ut, selv om jeg aldri har hørt om merket før.

Ville personlig heller hatt denne fargen

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Gå for Lowa sko.

 

Selv om det er ment for fjell og skog så er de fantastiske på asfalt og det gjør ingenting at det er varmt (sommer) for de har også fantastiske puste egenskaper som regulerer varmen og det er lett å holde esg tørr.

 

Eneste minus med de er å gå på løst underlag som snø og sand ellers så er det perfekte sko på alle måter. Får ikke bedre sko enn Lowa sko.

 

Jeg anbefaler Lowa på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Hvordan bør man behandle lærsko? Merker allerede at mine Ugg Hannen sko har pådratt seg noen merker og "skader" ved at jeg har prøvd dem innendør, men det er vel bare å forvente.

 

Tenkte å bestille noen produkter fra Saphir. Noen som har tips? Skoene beskrives med "Leather shell with a cordovan finish".

 

EDIT:

Har absolutt søkt mye på Internett, og har funnet mye info og tips. Lurte bare på om noen her hadde erfaringer og tips også :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne gjort det, men pcen min er hos foreldrene mine, og jeg får ikke hentet den før mandag. Jeg orker ikke gjøre det på iPad.

 

Hvis noen andre gjør det foreslår jeg at de først tenker seg om og finner ut om de faktisk kan noe om emnet eller ikke, slik at vi slipper en like latterlig tråd som den "alt om sko" eller hva den het...

Lenke til kommentar

Hva med disse

De ser grei ut de. Etter hva jeg har hørt skal Palladium være bang for the buck også.

Det er vel ikke SÅ utrolig nøye hvordan de ser ut. Hvem i Sudan bryr seg? Tror ærlig talt de har større problemer der enn skoene dine. Det er jo grenser for hvor forfengelig man skal være på den typen sko.

 

Hvis du er skikkelig kul går du for spectators.

http://www.cam111.com/photo/2011/03/01/81015_9.html

Lenke til kommentar

Hva med disse

De ser grei ut de. Etter hva jeg har hørt skal Palladium være bang for the buck også.

Det er vel ikke SÅ utrolig nøye hvordan de ser ut. Hvem i Sudan bryr seg? Tror ærlig talt de har større problemer der enn skoene dine. Det er jo grenser for hvor forfengelig man skal være på den typen sko.

 

Hvis du er skikkelig kul går du for spectators.

http://www.cam111.com/photo/2011/03/01/81015_9.html

 

Personen på bildet du linket til har ikke på seg spectators :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...