Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at de er fine, men hvis alle som møter meg syntes at jeg er en merkelig fyr som går med så stygge sko så er det jo ingen vits i og bruke de mener jeg...

 

Det er det ingen som tenker, ta det med ro. Liker du skoene selv, så går du med de skoene. Å kle seg utifra hva andre liker er jo bare kjedelig. Selv går jeg med ting kompiser av meg syns ser jævlige ut, men hvorfor skal jeg endre måten jeg går kledd på av den grunn? Pluss at folkene her inne er ikke representative for Ola Nordmann, så det er ingen grunn til bekymring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig et par svindyre chelsea boots fra Church's. 330 pund, noe jeg egentlig ikke har råd til. Så, jeg planlegger naturligvis å anskaffe skotrær, børst, krem og hele pakka, så de varer i noen år.

Det jeg lurer på er angående skotrær: Er det viktig at de er fra Church's, og finnes det noen gode nettbutikker (helst britiske) som fører dem?

Har kikket litt på Herring Shoes, men skulle gjerne hatt flere alternativer.

Lenke til kommentar

Når det kommer til dyre sko så liker jeg "lasted trees". Mulig det er unødvendig, men jeg tør ikke annet. Vil gjerne at de skal holde seg så godt og lenge som mulig (Om noen skoeksperter her kan utdype om det er nødvendig eller ikke, så fyr løs). Om Church's tilbyr noen trær som passer til lesten på skoene så hadde jeg gått for det.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Church ikke tilbyr skotrær laget etter lestene deres. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige lester de har, men sikkert minst 5-6, noe som betyr at de i så fall må ha 5-6 forskjellige skotrær i alle størrelser, og det antallet skotrær hadde de hvertfall ikke i noen av butikkene deres i London. Mulig man får det på bestilling, men jeg tviler mtp hvilken prisklasse skoene deres ligger i. Jeg regner dog med at de lager egne trær som passer skoene rimelig godt.

Lenke til kommentar

Godt mulig, jeg syns bare det høres veldig rart ut, da et par lestede skotrær normalt koster omtrent fra en tredjedel til halvparten av det et par sko fra Church gjør. De er i så fall helt alene om å tilby lestede trær for sko i den prisklassen.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jeg har et par lestede trær fra Crockett & Jones laget spesifikt for 348 lesten, og de ligger vel på ca samme nivå som Church's prismessig? Finner det dog ganske merkelig at jeg ikke finner noe som helst om lestede trær fra C&J på nettet. Har ikke lenger merkelappene som sto på trærne, men sto "Size 9 - Last 348" på dem. Det samme var skrevet utenpå esken. Kjøpte dem i London for en stund tilbake.

 

Edit: Begynner å mistenke at det egentlig er snakk om helt ordinære C&J skotrær. Enten det, eller så må noen ha bestilt lestede trær men aldri plukket dem opp, så de ble bare solgt videre. Det siste er vel ganske tvilsomt.

Endret av August.
Lenke til kommentar

Takk!

 

Hvis det er noen som har gode erfaringer med et visst par skotrær for chelsea boots, så er jeg interessert i det. Det finnes sikkert grenser for hvor gode et par skotrær kan være, men dere tar tegninga.

 

Anbefaler overhode ikke Cedarvillestore. Hvorfor ikke gå for Bexley skotrær? De er såklart i sedetre, bexley befinner seg i Europa og du får 5 par skotrær til under 100 kr parret. Lettere og billigere å sende skotrærene tilbake med Bexley hvis de ikke passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...