Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Endelig. I dag fikk jeg Lowa tur sko.

Pris: 1999,- NOK

Kvalitet: udødelig god!

 

legger ved en video om skoen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=kfShgwVE-k0

 

Ellers har jeg svarte VTY skatesko til 250 kroner

Kvalitet: dårlig og det er som å gå på bakken, ikke vanntette.

 

Brune Emerica Skatesko til 599 kroner

Kvalitet: litt bra, sprekker og tiltrekker seg lett fuktighet.

 

I teorien så har jeg også svarte Asics joggesko som kosta 899 kroner ordinær pris: 1299 kroner.

Kvalitet: lette, gode, luftige, smidige som er lette å gå med.

Endret av Stappi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med nye sko. Lowa er utrolig gode fjellsko, om kanskje et noe sjeldent innslag i denne tråden.

Takk, det er det andre paret jeg har av dem. Jeg klarte aldri å slite ut de gamle men jeg mista dem da jeg var i københavn.

 

Da jeg tok dem på meg så var dem gode med en gang. Helt perfekt og ingenting som klemmer eller kjipper. Regner med å ha sko i 10 år. Kommer til å bruke dem aktivt.

 

Trenger nødvendigvis ikke bruke dem til fjelltur men også lange turer på hard asfalt er det en fordel.

 

Og dem puster godt.

 

Om flere hadde visst om Lowa så tor jeg fler hadde kjøpt dem. Tror det er et litt ukjent merke i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg leste om en som hadde gått Galdhøpiggen 700 ganger fra Juvashytta med Lowa sko. Det synes godt på skoene og de så utslitte ut men var visst fortsatt like gode.

 

Jeg er ikke så veldig økonomisk sterk og Lowa sko er ikke de letteste skoene å få tak i heller men neste gang så vil jeg ha Tibet skoene til Lowa. Gikk min første tur i dag. Både på snø, asfalt og hardt underlag og dem er helt fantastiske. Stødige, godt feste, sklir aldri og de føles ut som de er en del av føttene mine. Ikke fullt så gode på snø men med slike sko så er det ikke vanskelig å komme seg dit man vil.

Lenke til kommentar

Skal til å gjøre en bestilling fra Cedarvillestore, og jeg lurer på om noen her har erfaringer med boot trees/boot shapers (aner ikke hva det kalles på norsk) i plast istedenfor i tre?

Skal til å bestille disse, men ser at det også selges et par i cedartre.

https://cedarvillestore.com/p-150-boot-shaper-1312-dunk.aspx

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Skal til å gjøre en bestilling fra Cedarvillestore, og jeg lurer på om noen her har erfaringer med boot trees/boot shapers (aner ikke hva det kalles på norsk) i plast istedenfor i tre?

Skal til å bestille disse, men ser at det også selges et par i cedartre.

https://cedarvillest...-1312-dunk.aspx

 

Sedetre er alltid å fortrekke fremfor plastikk, det trekker ut fuktigheten og tilfører lukt, mens plastikk bare holder på fasongen.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Takker. Må ha meg noen loafers til sommeren og valget står mellom Loake Temple og Herring Matisse. Sistnevne må nok ha noen lag med mørkebrun skokrem for å gjøre de mørkere da jeg synes de er litt lyse. Ut i fra bildene ser det ut som Matisse har en bedre konstruksjon og passform. Loake sine bruker Loake Loafer Last, hva enn det skulle bety, mens Matisse bruker 2003 Last, 2003 har jeg hørt skal være ganske lik Church's 73 last og er en universiell last som passer de fleste.

Jeg synes disse er fine.

Lenke til kommentar

Takker. Må ha meg noen loafers til sommeren og valget står mellom Loake Temple og Herring Matisse. Sistnevne må nok ha noen lag med mørkebrun skokrem for å gjøre de mørkere da jeg synes de er litt lyse. Ut i fra bildene ser det ut som Matisse har en bedre konstruksjon og passform. Loake sine bruker Loake Loafer Last, hva enn det skulle bety, mens Matisse bruker 2003 Last, 2003 har jeg hørt skal være ganske lik Church's 73 last og er en universiell last som passer de fleste.

Jeg synes disse er fine.

 

Har ikke størrelsen min. :) Bruker 40/41.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...