Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannverk - kjerringråd o.l


binko

Anbefalte innlegg

Hei og god ettermiddag! ("God" i den forstand at tann med medfølgende tannkjøtt pulserer fortere enn en SW-lightbeam *skrivened*)

 

Ja, jeg har et ufyselig tannverk her jeg sitter nå...

 

Er det noen som sitter med et kjerringråd, fysioteretellerannet eller noe?

 

Tenkte kanskje sånn "Massèr pekefinger", "sutt på en sitron" osv...

 

Finnes vel flere ulykkelige mennesker der ute, nå, som har vondt i "Devils Tooth"?

(Devils Feet, hva vet vel jeg)

 

Det er ingen skam og lytte til kjentfolk som sier i fra at de trenger painrelieving..

 

Altså: Værsåværsåvæærsåsniiill og hjelp meg og få tankene vekk fra smerten i munnen min... :dontgetit:

 

"Au" fra Gizmo :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, men har bestilt time hos tannlegen, men er ikke før fredag (hun var fullbooka)

 

Har også tatt smertestillende, for all del, ellers hadde jeg ikke klart å skrive inn her... :)

 

EDIT: Har prøvd folie før, riktignok uten verk, men; ævve! :p

Endret av gizmomats
Lenke til kommentar

Enkle og reseptfrie legemidler som kan hjelpe mot tannverk er de som inneholder paracetamol eller ibumetin (Pamol, Paracetamol, Ibux). Hvis du har tilgang på litt sterkere saker, som Paralgin Forte, så funker de mye bedre, gitt at du ikke har problemer med leveren eller helsa sånn ellers. Ellers kan du prøve å holde is mot tanna på utsiden av munnen. Du kan også prøve å sette inn et par nåler i foten, om ikke annet glemmer du tannsmerten en liten stund.

Lenke til kommentar

er forskjellige ting som skal virke som potet, tobakk osv men ingenting slår tabeleter..... ibux er tingen spis 3 og 3. tilsvarer da noe som heter brufen du får av tannlegen. er ingenting som slår tannværk, det er bare heeeeelt for JÆVLI :yes:

 

 

du har dessuten krav på akutt hjelp ved tannværk

Lenke til kommentar

Takktakk for svar.

 

Har vært hos tannlegen, tanna var helt råtten inni for å si det mildt. Rotfylling yay. Gjorde ikke særlig vondt hos tannlegen, men nå et par timer senere gjør det saftig vondt igjen :wow:

 

Jaja, fått fiksa det da hvertfall :D

 

PS: Har du samme problem, prøv med havregrøt som Grende sa, funka fint for meg også! Prøv også med en rimelig tykk skive agurk som du presser inntil tanna. Det "døser" ned litt så du får løpt til badet og åpna esken med paracet! :)

 

Ferdig og klar for stenging! Takk for svar til Grende, leifeinar, The_Free_Man, bruker007, KatrineR, Knut_, kontorstol og Ueland :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest johncenaerbest.com

Har vært i hytta noen dager og der fikk jeg sykt tannverk bestemor ga meg et kjerringråd. kjerringråd er å pensle området man har vondt i tennene med nellikolje. Det skal også være verdt å prøve å tygge nellikspiker hvis man har tannverk.Det funket bare så bra hadde ikke tannverk i fleredager. Men får alldel gå til tannlegen når du kjener tannen verker.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...