Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av den grunn kan man ikke ri på gamle meritter. Tromsø var regnet som ett 'topplag' den sesongen dem rykte ned. Så kanskje påtide at det blir litt nå-tid perspektiv på ting?

 

Er forrige sesong gamle meritter... Ja, Tromsø gikk inn i den sesongen som ett topplag, det endte ikke bra og de mistet "tittelen" til neste seson begynte, ett lag bør vel ihvertfall få en hel sesong på å miste "tittelen".

 

Alternativet ditt er vel å diskutere for hver runde om ett lag er ett topplag... det blir jo bare dumt.

Lenke til kommentar

Jaja, da kan jeg vell begynne å kalle mitt kjære Leeds for topplag igjen :-)

 

Rosenborg siste 5 årene i øverste divisjon: 2, 3, 3, 1, 1

 

Å ikke kvalifisere til et topplag når man ender på topp 3 siste 5 årene med to gull og en tapt cupfinale da eksisterer det ikke topplag i tippeligaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Av den grunn kan man ikke ri på gamle meritter. Tromsø var regnet som ett 'topplag' den sesongen dem rykte ned. Så kanskje påtide at det blir litt nå-tid perspektiv på ting?

 

Er forrige sesong gamle meritter... Ja, Tromsø gikk inn i den sesongen som ett topplag, det endte ikke bra og de mistet "tittelen" til neste seson begynte, ett lag bør vel ihvertfall få en hel sesong på å miste "tittelen".

 

Alternativet ditt er vel å diskutere for hver runde om ett lag er ett topplag... det blir jo bare dumt.

 

 

Så da er det alså mulig å miste tittelen som ett topplag i løpet av en sesong? Men når blir dette da 'settled'? Etter nesten halvspilt sesong burde en fått en pekepinne om ikke annet.

 

 

Jaja, da kan jeg vell begynne å kalle mitt kjære Leeds for topplag igjen :-)

 

Rosenborg siste 5 årene i øverste divisjon: 2, 3, 3, 1, 1

 

Å ikke kvalifisere til et topplag når man ender på topp 3 siste 5 årene med to gull og en tapt cupfinale da eksisterer det ikke topplag i tippeligaen.

 

 

Var United ett topplagg i år?

 

Cupen? Follo? Hødd? Are you fucking kidding me?

 

Follo slo oss jo faktisk utav cupen om jeg ikke tar helt feil rykte dem vel ned i fra første divisjon også.

 

 

Poenget er uansett at jeg mener ikke at lag som ikke hevder seg i toppen når 30% av sesongen er fullført kan kvalifiseres som topplag. Rosenborg er den største klubben i Norge, men prestasjonene står peridag ikkje i stil til at vi burde flagge oss som ett topplag. Ett lag som Rosenborg vil alltid være favoritter til å kunne vinne tippeligaen. Men i år er vi langt i fra ett topplag.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

United er et topplag som hadde en dårlig sesong, slik at oppgjørene ikke var toppoppgjør mot slutten av sesongen. Her er vi i begynnelsen av sesongen der en seier for RBK kan flytte de opp i topp 5 mot et lag som ligger på 3. plass. Det er en toppkamp.

 

Summen av resultater. Det er ikke så utrolig vanskelig å forstå. At man går på en smell i cupen fjerner ikke de samlede resultatene de siste årene.

 

Grensa er veldig flytende i forhold til når man skal vurderes som et topplag, men når en seier kan flytte laget inn i topp 5 så er det fortsatt et topplag. Den dagen vi ligger bak topp fem uten noen mulighet til å komme inn igjen over 2 kamper, da er vi ikke lengre å regne som et topplag den sesongen.

Lenke til kommentar

Ett tap - Vi er tross alt ikke favoritter forann kampen mot Strømsgodet kan føre oss ned på 9ende plass også. Slik er det for lag som ligger midt på tabellen.

 

Men jeg kan være enig i at viss vi ikke når top 5 på 2 kamper kan vi ikke defineres som ett topplag. Problemet er at det ikke er langt i fra sannheten viss vi taper i helgen.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Jeg forsto hva du mente, jeg tok det bare ordrett fremfor figurativt siden du ikke aksepterer at jeg er uenig med din noe merkelige tilnærming. Jeg opplever det som vanskelig å være på tur i en tråd. Dersom du ikke mener at noe som er 30% fullført ikke er representabelt for å kunne dra en slutning til vil jeg påstå at det å kunne handle i kalkulert fremtid ikke er din sterkeste side.

Lenke til kommentar

Vi snakker om at vi er et topplag med tanke på at vi har 2,3,3,1,1 siste fem år. Det samme gjelder United som du plutselig mener ikke er et topplag mer (lol) pga det er én dårlig sesong. United vant i fjor og har vært i toppen i alle år. De er så klart topplag på samme måte som Rosenborg.

Lenke til kommentar

Poenget, som jeg har føler jeg har prøvd å få frem ganske tydlig er at hvorvidt noe burde defineres som en toppkamp og derav topplag kommer i fra nåværende prestasjoner.

 

United var ikke ett topplag i år. Kan bli ett topplag til neste år. Men når du ikke hevder deg i toppen i inneværende sesong burde ikke du få kalle deg ett topplag.

 

Så kan du velge å være enig eller uenig. Men sålangt i år er ikke Rosenborg ett topplag. United var ikke ett topplag. Det er ikke en tittel du bevarer uavhengig av prestasjoner over tid. Det er noe du skaper her og nå.

 

Har vært

Er

Kan bli

Lenke til kommentar

Spillere ute på lørdag:

 

Per Werner Rønning

Christian Gamboa

Stefan Strandberg

Mikael Dorsin.(usikker)

 

 

Om vi vinner denne kampen er det en sensasjon. Angrep det beste forsvar, men problemet er vel at vi ikke kan angripe heller.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...