Gå til innhold

wow= mye venting

Anbefalte innlegg

Skrevet

spiller man pve syns jeg wow i det siste har blitt mye venting.

selfølgelig har det hjulpet enormt mye etter at LFG og meeting stone summon kom. men jeg (lvl 70 resto) vil anta å si at tiden i wow blir fordelt på 40% venting/leting etter grupper/ samle sammen folk osv.. og 60% på faktisk det å spille.

syns det er veldig leit, men hvorfor kan egentelig ikke blizzard starte servere med

2 til 3 ganger så fler plass til spillere. så får man heller kanskje betale litt mer en hva en vandelig server koster.

det hadde faktisk vært en ide. eller lagd en internasjonal server men spillere fra hele verden. :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
selfølgelig har det hjulpet enormt mye etter at LFG og meeting stone summon kom.

8172186[/snapback]

Javel? Det nye LFG systemet er elendig, meeting stone summon er naist da men kun det. Kjører du 5-man så kjører du med guildet er min anbefalling. Nå hitter sikkert masse random 14 åringer 70 og begynner og spamme " Need for money " , " Oki " osv.osv :p

Skrevet (endret)
selfølgelig har det hjulpet enormt mye etter at LFG og meeting stone summon kom.

8172186[/snapback]

Javel? Det nye LFG systemet er elendig, meeting stone summon er naist da men kun det. Kjører du 5-man så kjører du med guildet er min anbefalling. Nå hitter sikkert masse random 14 åringer 70 og begynner og spamme " Need for money " , " Oki " osv.osv :p

8172217[/snapback]

LFG funker bra det.. det er vel heller bare det at ikke alle bruker det...og da gjelder det ofte guildless people eller folk som ikke syns det er greit med random gruops, eller at folk faktisk ikke vet hvordan man skal bruke det.. og det kan j oikke blizzard noe får.

Endret av janern21
Skrevet

Det nye LFG-systemet er genialt. Skru av autojoin/autoinvite, og bruk det som et verktøy til å ha oversikt hvem som leter etter gruppe. Da kan du i tillegg velge de klassene du har mest lyst til å ha med.

Legg til lauget ditt og /general city LFxM y classes, så er det lettere enn noen gang å finne gruppe.

Problemet er som sagt at for få bruker det.

Angående venting, det er jeg enig i. Vente på at riktige folk skal dukke opp, finne den evinnelige tanken, faktisk reise ned til stede tar tid. Raiding gjør også det. På nye bossencounters brukes det mer tid på å resse opp, forklare/forbedre taktikker, regenerate mana.

Jeg spiller som regel WoW i et stort vindu. Da går det mye lettere å sitte på MSN i bakgrunnen, eller surfe på nettet.

Skrevet (endret)

Jeg bruker ca. 80% av tiden min ingame på å chatte med div kjennte og guildies. resten brukes på farming\instances.. har ikke fått raida ennå :(

edit: meeen, det er slik jeg liker å spille, orker ikke stresse i instancer hele tiden, selvom jeg savner raidinga.

Endret av Sink
Skrevet

Vel et genialt system blir en forferdelig dårlig idé pga at man må aktivt sette seg i kø til forskjellige instancer istedenfor å titte ned på chatten og se at noen trenger klassen din til en instance. Det de kunne gjort er å ha systemet der men også beholde den gamle LFG kanalen.

Skrevet
Vel et genialt system blir en forferdelig dårlig idé pga at man må aktivt sette seg i kø til forskjellige instancer istedenfor å titte ned på chatten og se at noen trenger klassen din til en instance. Det de kunne gjort er å ha systemet der men også beholde den gamle LFG kanalen.

8172892[/snapback]

Blizzard har planer om å ta tilbake LFG-channel og beholde LFG systemet.

8172224[/snapback]

Skrevet
Blizzard har planer om å ta tilbake LFG-channel og beholde LFG systemet.

8172224[/snapback]

Det er vel ikke det de har sagt? De har vel kun snakka om en "rewamp" av det gjeldende systemet

Skrevet

8172892[/snapback]

Nei, man må ikke aktivt sette seg i kø. Skru av autojoin, og vips, så har du en LFG-kanal uten spam, hvor du kan se hva alle gruppene består av. Kanskje lame/dårlige folk fra tidligere er i gruppa, som du vil unngå? Da ser du det med én gang.

Skrevet

8172892[/snapback]

Nei, man må ikke aktivt sette seg i kø. Skru av autojoin, og vips, så har du en LFG-kanal uten spam, hvor du kan se hva alle gruppene består av. Kanskje lame/dårlige folk fra tidligere er i gruppa, som du vil unngå? Da ser du det med én gang.

8173165[/snapback]

Er nesten litt eniog med Quicko. Hvis fler hadde brukt LFG systemet kunne det vært ganske bra, men jeg foretrekker å ha en kanal og. Jeg mener hvis du ikke liker den så bare skrur du den av. Er ikke verre.

Skrevet

8172892[/snapback]

8173165[/snapback]

greit nokk det , men det er jo ingen som bruker det

Skrevet
vil anta å si at tiden i wow blir fordelt på 40% venting/leting etter grupper/ samle sammen folk osv.. og 60% på faktisk det å spille.

8172186[/snapback]

Du glemte å ta med at av dem resterende 60% så går ihvertfall 10-15% med til reising! :p

Skrevet

Jeg savner også muligheten til å se hvilke grupper som er på gang i andre levelsjikt enn den jeg kan se med den ene char'en. Med chars i levelsjikt for stort sett de fleste instancer i spillet må jeg nå aktivt relogge 38 roguen for å se om det er noen SM gruppe på gang, så relogge 50 locken for å se om det er noen mara gruppe på gang, etc etc. Mye greiere tidligere når alle brukte chat'en og man kunne relogge den charen det var gruppe for...

Skrevet

siden dette er blitt den lille "hva synes du om LFG systemet" tråden så hiver jeg meg på og spør: hvorfor i blanke har blizzard begrenset antall instancer man kan LFG til?

jeg ser et delvis resonement til dette i at dersom du er 70 og LFG til SM så vil du bli valgt over alle andre klasser og dermed ødelegge spillopplevelsen (gruppespillet, samarbeidet) for både de som er i party og de som ble ekskludert fra party men alikevel slår det meg som pølse at dersom jeg har lyst å ta en rivende runde i SM armory bare for å leke med det nye våpenet mitt og har meget lyst til å la herod føle det på kroppen og ikke har noe i mot at en lowbie eller 4 dilter med for lewt så burde jeg vel kunne joine lfg også?

Skrevet

Hvis jeg ikke er helt på jordet så mener jeg at LFG-channelen (den som Blizz lagde) og LFG systemet begge er på testservere, så de kommer mest sannsynlig til å komme i neste patch.

Litt mer On Topic: Liker veldig godt det nye LFG systemet, eneste baksiden ved det er at ikke så veldig mange bruker det. Husker i flere uker etter det ble lansert at folk klagde over at det var umulig og bruke osv. for meg tok det 2min å sette seg inn i. Må også si meg enig at det kunne fungert bedre sammen med LFG-channel.

Flere ganger har jeg ikke noe spesielle planer for å dra i instance, men så ser jeg "Need Paladin for SM" f.eks. og bestemmer meg for å slenge meg med. Men med LFG systemet må jeg bestemme meg for å sjekke hvilke instancer spillere leter etter flere/gruppe til.

Skrevet

Ja, wow består mye av venting, men jeg for min del har blitt vant til det. Er med i en hyggelig guild, og vi snakker alltid om ting som skjer i spillet og ting irl. Like moro det som å spille :)

Skrevet (endret)

Skulle vært et felles LFG system for en server gruppe så hadde de kunnet gått in i samme instance men forskjellig server

Flere ganger har jeg ikke noe spesielle planer for å dra i instance, men så ser jeg "Need Paladin for SM" f.eks. og bestemmer meg for å slenge meg med. Men med LFG systemet må jeg bestemme meg for å sjekke hvilke instancer spillere leter etter flere/gruppe til
Enig der altså :thumbup: Endret av samebob
Skrevet

Ja det var en god ide. På serveren jeg er er det berre italienere. så hadde vært gøy med noen engelsk talende folk innimellom. I tillegg suger det med "random " grupper der. Nesten umulig og finne noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...