Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man skal høre på det som liksom er Iron Maiden, hvilke sanger anbefaler dere meg å høre?

8261769[/snapback]

 

Jeg synes "Childhood's End" fra "Fear Of The Dark" albumet, er en utrulig god sang. Fear Of The Dark var mitt første Iron Maiden album. Childhood's End er utrulig fet synes jeg. Eller den første Iron Maiden sangen jeg hadde et forhold til "Running Free", tror den er fra det første albume dems :)

Lenke til kommentar
Dumminger.

Di'Anno er den beste vokalisten Maiden har hatt. Dickinson er for all del en god vokalist, men Di'Anno har en mye fetere stemme.

 

8260156[/snapback]

 

Er enig i det. Synes ikke Di'Anno har noe spesielt fet eller god stemme, men synes han har den beste av de som har vært innom Maiden. Ja Dickinson kan holde en tone i flere minutter å hva det er han ikke kan, men gud jeg fordrar ikke stemmen hans, jeg synes den er ekkel, å et jævla slit å høre på. Det er min personlige begrunnelse for at Di'Anno er den beste som har vært Maidens vokalister. Dickinson er bedre tekninsk eller hva man skal si, men helt personlig så synes jeg han er forferdelig.

 

Takk :)

8260821[/snapback]

Det var en bra måte å si det på! Respekt for den der! Er alt for mange som sier "bruce kan ikke synge" eller "bruce synger falskt" fordi de ikke liker den litt spesielle stemmen hans. Og det er jo bare bullshit.

8261094[/snapback]

 

Respekt da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fear Of The Dark, The Wicker Man, Brave New World, Run To The Hills, Dance Of Death. Eit par låter eg ville anbefalt til ein som ikkje har høyrt Maiden før. Personleg har eg fått sansen for mange andre låter, men som eg i byrjinga ikkje likte så godt.

 

Ellers er A Matter Of Life And Death eit veldig bra album i mine auge, kvar ein skal byrje er ikkje lett å sei, men kjøpt eit album eller to. Rock In Rio (konserten) er kjempemessig, om det er lurt å kjøpe tidleg veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Har 14 originale album. Prøver stadig, men greier å ikke å plukke ut en favoritt.

8268669[/snapback]

Å plukke ut ein klar favorittsang er nesten umulig, ja.

Det er vel ikkje for ingenting dei seier at å plukke ut ein Maiden-sang er som å plukke ut plukke ut ein Seinfeld-episode...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...