Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Coverene er noko av det som gjer Maiden til Maiden, du kan nesten ikkje ta feil av eit Maiden-album om du ser coveret.

 

Må forresten få dra fram Iron Maiden-låta som dei alltid framfører på konsert, det er ei låt som verkeleg fenger.

8025652[/snapback]

 

Ja, covrene er jo noe man kjenner igjen med en gang når man ser dem. Personlig synes jeg de er utrolig teite. ED(er det ikke han som er på alle), i forskjellige positurer og utstyr og ikke minst settinger. Synes slike covre er utrolig teit, på en måte barnslig. Får personlig en assosiasjon til det jeg mener er dårlig musikk når jeg ser "utenomjordiske" vesner på cd covrer(selv om musikken ikke behøver og være det, bare assosierer det med en sjanger jeg ikke behøver å nevne, da jeg vil ha ca 89% av forumet på nakken):

- Skjelleter

- Drager

- Monstre

- Menn med maling, nagler og økser (ikke vesen da, men får ta det med)

osv

8025715[/snapback]

eg trur at en grunn til det var at når dei skulle starte hadde dei ikkje so mykje penge :roll: og skjelett og monster å sånn selger godt;) å sia dei gjor det i starten laga dei seg en tradisjon :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har høyrt veldig mykje på Rock In Rio og då er studioversjonen av låtene blitt litt tamme. Same skjedde med Alice In Chains - Unplugged, andre som har opplevd dette?

 

Blir ikkje heilt det same når eg høyrer Hallowed Be Thy Name utan «scream for me Brasil!»

Lenke til kommentar

Tja

 

"Fear of the dark" er kul, men, overvurdert etter min mening da.

Iron Maiden har jeg hørt på siden jeg var en liten tass, og jeg har vært på en del konserter, men, de virkelige bra sangene ligger litt lenger bak i tid enn dance of death albumet!

"Rimes of the ancient mariner" fra albumet "Powerslave" er nok blant de beste sangene etter min mening, men , pokker, det er ikke lett å velge ut de beste sangene fra maiden, og egentlig er jeg glad for det også!

Da har jeg nemlig et evigvarende prosjekt for å sette opp min egen liste av de beste fra maiden:P

Lenke til kommentar

Jepp, prøvde å brenne en CD med favorittsangene. Ble ikke noe av - umulig..

 

Hadde tenkt til å nevne Rime Of The Ancient Mariner også. I midten av den sangen kan man bli skremt. Jeg forestiller meg at jeg er på en gammel fortlatt båthavn om natten og hører knirke lyder og flagermuser. I nærhetene sitter det en mystisk gammel mann som har vært der inne hele livet og spiller en skummel melodi mens han sier noe til meg.

 

Haha, men aner ikke hva sangen handler om though. Bare forsnakker meg litt..

Lenke til kommentar
Jepp, prøvde å brenne en CD med favorittsangene. Ble ikke noe av - umulig..

 

Hadde tenkt til å nevne Rime Of The Ancient Mariner også. I midten av den sangen kan man bli skremt. Jeg forestiller meg at jeg er på en gammel fortlatt båthavn om natten og hører knirke lyder og flagermuser. I nærhetene sitter det en mystisk gammel mann som har vært der inne hele livet og spiller en skummel melodi mens han sier noe til meg.

 

Haha, men aner ikke hva sangen handler om though. Bare forsnakker meg litt..

8376631[/snapback]

 

Gutta fant visst inspirasjon i Rime of the ancient mariner, som opprinnelig var et dikt skrevet av Samuel Taylor Coleridge, en engelsk poet.

 

Og, må legge til at jeg elsker den sangen. :love:

Endret av nerf
Lenke til kommentar
[...] Og, må legge til at jeg elsker den sangen.  :love:

8377082[/snapback]

Eg og.

Sjølv etter over 14 min. er det jo nesten som om ein tenker: "ikkje meir?"

Verset som kjem rett etter den rolige diktlesingsdelen på midten + solo syns eg er eit av dei beste partia dei nokon gong har laga. Stemma til Bruce er fantastisk på dei versa. :)

Endret av raspekaker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynner å bli en stund sida noen prata i denne tråden så jeg dobbeltposter for å friske den opp litt. Dette er en fabelaktig tråd som jeg regner med Ustedalen har brukt en del tid på. Derfor er det synd om den bare skal bli borte.

 

Kan ihvertfall stille noen spørsmål som jeg håper noen har svar på: Når Iron Maiden kommer til Norge sommeren '08, er det da sikkert at de skal spille på Valle? Hvilke sanger skal de spille? Kommer de i det hele tatt hit i '08? Skal de snart sleppe et nytt album, i så fall når?

 

Håper folk følger opp så denna tråden livner til igjen.

Lenke til kommentar

Mener å huske at han sa at det var synd det måtte være to konserter i Norge, en i Oslo og en i Bergen. Han ville heller at Norge skulle ha èn stor konsert i stedet for to "små". At det er på Valle er vel mest rykter. Passer bra da. Er jo solgt 40.000 billetter til Metallica og det klarer nok Maiden også.

Lenke til kommentar

Tja, eg synest det er veldig fint. Om det skal haldast ein konsert i Noreg så blir det alltid i Oslo, som med Metallica. Det er ganske stor prisforskjell på å sjå den lokalt på vestlandet og i Oslo.

 

Det var 10,000 i Bergen, har dei større lokale kunne det vore plass til fleire.

Lenke til kommentar
Uansett hvor i Norge konserten blir skal jeg kommer meg på den.

8453919[/snapback]

 

Samme her. Gleder meg noe sinnsykt allerede. :D

8453960[/snapback]

 

Du vet vel ikke hvilke sanger som blir spilt?

 

Husker ikke om det var på denna tråden eller en annen, men der var det gjetninger om at siden Maidens forrige konsert (utenom AMOLAD-tour) inneholdt de tre første albumene: Iron Maiden, Killers og The Number of the Beast så vil neste konsert inneholde de tre neste albumene: Piece Of Mind, Powerslave og Somewhere In Time. Håper det. De albumene er imo de beste albumene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...