Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjekssjokolade: Du må ikkje henge deg så mykje opp i detaljar. :p

 

8026064[/snapback]

Jeg er av typen som har sansen for detaljer, både visuelt og lydmessig, og henger meg opp i det jeg finner som feil. Noe som til tider kan være utrolig frustrerende.

 

De har også lagd en musikalsk gjennfortelling av Samuel Taylor Coleridges dikt "Rime Of The Ancient Mariner", der de har brukt deler av diktet i teksten. Dette er den lengste sangen Iron Maiden noen sinne har laget, på utrolige 13 minutter og 38 sekunder.

Beklager at jeg måtte le når jeg leste dette: "utrolige 13 minutter og 38 sekunder". Virket på meg, slik som du framstiller det, at det var en musikalsk sensasjon å lage en sang som varer i 13minutter og 38sekunder.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Ser det er mange som er uenig med karakterene mine her. Husk at dette er min mening og den kan selvsagt være helt forskjellige fra deres. De cdene som jeg har gitt en 10er er som oftest de jeg har hørt igjennom utrolig mange ganger og som jeg mener er helt perfekte, i alle fall de fleste sangene.

Vet at mange kan være uenig med meg, men husk at folk har forskjellige meninger om diverse ting. :)

 

Guiden er selvsagt ikke ferdig, og har noen lyst til å legge inn noe som helst så er det bare å si ifra. Så sh-, du kan bare skrive en anmeldelse.

Det gjelder også dere andre. Har dere lyst til å skrive en anmeldelse om et album, så gjør dette og jeg kan kopiere det inn i førsteposten. Hvis flere gjør dette kan vi få et mer generelt syn på karakterene her. Noen som er enig/uenig?

 

Kjekssjokolade, jeg har ikke peiling hvorfor jeg skrev utrolige. Sikkert fordi jeg synes sangen er utrolig bra, og det blir ekstra flott når den er ekstra lang.

 

Trevakt: Navnet blir skiftet!

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som en refs eller noe, synes bare det var egentlig velidig morsomt. Satt å sammenlignet med Shine on You Crazy Diamond, Atom Heart Mother: Father's Shout / Breast Milky / Mother Fore / Funky Dung / Mind Your Throats Please / Remergence, Echoes og Looking Through the Knotholes in Granny's Wooden Leg. Som varer i 20min ++. Ja, Pink Floyd :)

 

Beklager hvis du tok det som refs, synes det var morsomt :)

Lenke til kommentar

Dance of death er smart og veldig godt gjennomført. Sangene er så bra som de kan bli i forhold stilen bandet falt inn i etter Brave New World. Dance of death er albumet som skiller seg mest ut fra resten. Jeg har alltdi lurt på hva slags type Heavy Metal sangene denne plata egentlig er :hm:

 

Nyhus og dere ;), han kan ikke gi alle albumene 10/10 da.

Og Iron Maiden er et band nesten alle har veldig forskjellige meninger om.

 

Men jeg tror han ikke har noe imot om dere skriver deres egene anmeldelser av albumene, istedet for å be han forandre på det han har skrevet og konkludert.

Lenke til kommentar
Beklager hvis du tok det som refs, synes det var morsomt :)

8026379[/snapback]

Hehe, ta det med ro. Tok det ikke som refs. :)

 

 

Ustedalen:

Selv ville jeg gitt Dance of Death en klar 10er.

8026547[/snapback]

Jeg er ikke enig! Jeg synes Maiden har tapt seg mye fra Brave New World. Jeg synes ikke Bruce holder opp til det han har klart før og cden har ikke like mye "kraft" og stemning som før.

Jeg sitter ikke å sier at det er en dårlig cd, men jeg synes ikke den når opp til en 10er. Der er da min personlige mening (før jeg blir refset for det. Hehe).

 

 

Men jeg tror han ikke har noe imot om dere skriver deres egene anmeldelser av albumene, istedet for å be han forandre på det han har skrevet og konkludert.

8026788[/snapback]

Nå tror jeg ikke -Nyhus- mente at jeg skulle endre på det. Nå vet jeg ikke om han mente at jeg skulle legge hans karakter opp på førstesiden eller ikke.

Vil dere at jeg skal legge noe opp hadde det vært fint om dere også hadde skrevet det slik at jeg ikke blir forvirret. :)

Lenke til kommentar
Men jeg tror han ikke har noe imot om dere skriver deres egene anmeldelser av albumene, istedet for å be han forandre på det han har skrevet og konkludert.

8026788[/snapback]

Nå tror jeg ikke -Nyhus- mente at jeg skulle endre på det. Nå vet jeg ikke om han mente at jeg skulle legge hans karakter opp på førstesiden eller ikke.

Vil dere at jeg skal legge noe opp hadde det vært fint om dere også hadde skrevet det slik at jeg ikke blir forvirret. :)

8026863[/snapback]

 

Jeg skjønte det, men likevel; Hvis man skal si sin mening, holder det ikke bare med å si ett tall fra 1 til 10 :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Gullperioden i mine ører er 83-88, The Number of The Beast er oppskrytt (sikkert p.g.a. at tittelsporet har blitt en av Maidens signaturlåter), selv foretrekker jeg heller debutalbumet.

 

Skjønner ikke helt hvorfor de to første skivene på nittitallet får så høy rating, uansett er rating 10 høyt på nesten enhver skive. Kan ikke si så mye om skivene Blaze Bayley er med på, foretrekker heller soloutgivelsene til Dickinson, da særlig Accident of Birth og The Chemical Wedding.

 

Liker heller ikke de to siste skivene så godt, greit at de går i en mer progressiv retning, men synes de ikke har helt taket på det.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Men det er egentlig at det ikke er viktig for oss. Det som hadde vert interesangt, slik at vi kunne ha diskutert, lært, drøftet, og å ha få sagt sin mening litt bedre, hadde vert om du begrunnet :yes:

 

Hvorfor gir du akkurat den scoren?

 

Om du får frem det, det er da folk husker din mening :yes: Jeg f.eks gadd ikke lese gjennom hele den listen :nei:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Men det er egentlig at det ikke er viktig for oss. Det som hadde vert interesangt, slik at vi kunne ha diskutert, lært, drøftet, og å ha få sagt sin mening litt bedre, hadde vert om du begrunnet :yes:

 

Hvorfor gir du akkurat den scoren?

 

Om du får frem det, det er da folk husker din mening :yes: Jeg f.eks gadd ikke lese gjennom hele den listen  :nei:

8029558[/snapback]

 

Orker ikke begrunne. Men jeg begrunner gjerne hvis noen byr opp til diskusjon om mine karakterer som hvorfor Somewhere In Time er best etc. :)

Lenke til kommentar
Men det er egentlig at det ikke er viktig for oss. Det som hadde vert interesangt, slik at vi kunne ha diskutert, lært, drøftet, og å ha få sagt sin mening litt bedre, hadde vert om du begrunnet :yes:

 

Hvorfor gir du akkurat den scoren?

 

Om du får frem det, det er da folk husker din mening :yes: Jeg f.eks gadd ikke lese gjennom hele den listen  :nei:

8029558[/snapback]

 

Orker ikke begrunne. Men jeg begrunner gjerne hvis noen byr opp til diskusjon om mine karakterer som hvorfor Somewhere In Time er best etc. :)

8029601[/snapback]

 

Det skal være noe helt ekstraordinært med en plate, hvis den får 10av10 i karakter.

Lenke til kommentar

fortell oss hvorfor Somewhere in time er best da. jeg synes ikke det. jeg synes melodiene er for dårlige og for enkle. Og de instrumentale presentasjonene er helt som bandet er nå.

 

det eneste jeg liker med plata er Stranger in a strange land, som er en av mine Iron Maiden favoritter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...