Gå til innhold

Iron Maiden - en albumguide og diskusjonstråd


Ustedalen

Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?  

237 stemmer

  1. 1. Hva er ditt favorittalbum av Iron Maiden?

    • Iron Maiden
      11
    • Killers
      13
    • The Number of the Beast
      36
    • Piece of Mind
      13
    • Powerslave
      30
    • Somewhere in Time
      20
    • Seventh Son of a Seventh Son
      31
    • No Prayer for the Dying
      1
    • Fear of the Dark
      26
    • The X Factor
      1
    • Virtual XI
      3
    • Brave New World
      22
    • Dance of Death
      5
    • A Matter of Life and Death
      27


Anbefalte innlegg

fortell oss hvorfor Somewhere in time er best da. jeg synes ikke det. jeg synes melodiene er for dårlige og for enkle. Og de instrumentale presentasjonene er helt som bandet er nå.

 

det eneste jeg liker med plata er Stranger in a strange land, som er en av mine Iron Maiden favoritter.

8030044[/snapback]

 

Jeg kan vel ikke endre din mening uansett så...

 

Jeg liker historikken, temaet med skiva, soloene til Adrian Smith, bruken av synth. Og den inneholder noen av Maidens beste låter noensinne som Alexander the Great, Wasted Years, Stranger in a Strange Land, Caught Somewhere in time..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er for meg helt klart at det er noe spinnhakkende galt med deg når du presterer å gi de to første Maiden skivene en sur 6/10.

8030900[/snapback]

Deg om det. Selv klarer jeg ikke Paul Di'Anno sin stemme. Naar Bruce kom inn ble alt forandret!

8031176[/snapback]

 

vel vel,du er vel typen som liker synth også, da kan jeg anbefale deg et eller annet tysk eller italiensk powermetalband, der får du hele pakken! Drager,operavokal og homseriddere som skal redde prinsessen! High five!

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om det er lov å ha sine egne meninger utenom å bli slaktet? Jeg liker ikke de første platene, og det er jeg som bestemmer om jeg liker den eller ikke. Ikke du!

 

Vil du derimot skrive en anmeldelse der du forteller hvorfor du liker disse platene, kan jeg godt kopiere det inn i førsteposten!

Lenke til kommentar
Det er for meg helt klart at det er noe spinnhakkende galt med deg når du presterer å gi de to første Maiden skivene en sur 6/10.

8030900[/snapback]

Deg om det. Selv klarer jeg ikke Paul Di'Anno sin stemme. Naar Bruce kom inn ble alt forandret!

8031176[/snapback]

 

vel vel,du er vel typen som liker synth også, da kan jeg anbefale deg et eller annet tysk eller italiensk powermetalband, der får du hele pakken! Drager,operavokal og homseriddere som skal redde prinsessen! High five!

8031307[/snapback]

 

Idiot. Det er vel mulig å ha sin egen mening uten å bli tillagt alt mulig dritt? Den første skiva til et album gjør den ikke automatisk ti len av de bedre platene. Hvis du er så gretten, hvorfor lagde ikke DU en albumguide med DINE emninger. Anmeldelser er subjekte, deal with it. Konstruktiv kritikk mottass med takk, ikke slikt som du kommer med.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Det er for meg helt klart at det er noe spinnhakkende galt med deg når du presterer å gi de to første Maiden skivene en sur 6/10.

8030900[/snapback]

Deg om det. Selv klarer jeg ikke Paul Di'Anno sin stemme. Naar Bruce kom inn ble alt forandret!

8031176[/snapback]

Jeg er helt enig. Skjønner meg ikke på de som prøver å lire fra seg at de to første, er maidens beste skiver. I mine ører er de ganske middelmådige, med en relativt svak punk vokal.

Lenke til kommentar
Det er for meg helt klart at det er noe spinnhakkende galt med deg når du presterer å gi de to første Maiden skivene en sur 6/10.

8030900[/snapback]

Deg om det. Selv klarer jeg ikke Paul Di'Anno sin stemme. Naar Bruce kom inn ble alt forandret!

8031176[/snapback]

 

vel vel,du er vel typen som liker synth også, da kan jeg anbefale deg et eller annet tysk eller italiensk powermetalband, der får du hele pakken! Drager,operavokal og homseriddere som skal redde prinsessen! High five!

8031307[/snapback]

 

Idiot. Det er vel mulig å ha sin egen mening uten å bli tillagt alt mulig dritt? Den første skiva til et album gjør den ikke automatisk ti len av de bedre platene. Hvis du er så gretten, hvorfor lagde ikke DU en albumguide med DINE emninger. Anmeldelser er subjekte, deal with it. Konstruktiv kritikk mottass med takk, ikke slikt som du kommer med.

8034817[/snapback]

 

Innser selv at det ikke var det mest intelligente utsagnet,så det kan jeg bare beklage,etter kort betenkningstid. Av og til har en lett for å skrive idiotiske ting uten å tenke noe særlig over det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Finfin guide, men som mange andre, litt uenig i rangeringen. :)

Slik ville jeg ha rangert albumene:

 

01. A Matter Of Life And Death (10)

02. Seventh Son Of A Seventh Son (10)

03. Dance Of Death (10)

04. Piece Of Mind (10)

05. Powerslave (9)

06. Brave New World (9)

07. The Number Of The Beast (8)

08. Somewhere In Time (8)

09. Iron Maiden (7)

10. The X Factor (7)

11. No Prayer For The Dying (7)

12. Killers (7)

13. Fear Of The Dark (6)

14. Virtual XI (5)

Lenke til kommentar

veldig bra initiativ til å lage en slik tråd ;):woot:

 

jeg er stor fan av Maiden og må si at jeg er enig i flere av anmeldelsene dine.

 

mine favorittalbum må vel være Number of the beast, Somewhere in Time, Fear of the Dark, Brave New World og A Matter of Life and Death. Favorittsangen kommer vel fra albumet Dance of Death og heter Rainmaker!! Utrolig bra sang som holder dampen hele låta, og med en fantastisk solo. Soloen er kraftig, melodiøs og samtidig forholdsvis lett. Genial sang, og genialt band!

 

sjekk avataren min ;)

Endret av Hagr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meget bra albumguide, selv om jeg må si meg uenig i mange av karakterene.

 

For det første er jeg en stor fan av Di'Anno, og ville ha vurdert "Iron Maiden" og "Killers" noe høyere, kanskje spesielt "Iron Maiden".

 

Ellers stusser jeg ved at du gir så mange plater 10/10. Ikke for det, de platene du har gitt den scoren ville jeg òg ha vurdert høyt, men dette er jo engang subjektivt og kan ikke gjøres noe med.

 

Forøvrig er "Powerslave" etter min mening, Maidens kanskje beste CD. Har litt vansker for å velge.

Lenke til kommentar

Har merka at jeg er en av de få som har Brave New World som favorittskive, vet ikke helt hvorfor jeg har det selv egentlig heller :p

Har vel noe med at jeg elsker den "nye stilen" de fikk med den skiva, selv om skivene i ettertid ikke har holdt samma mål som Brave New World.

Også coveret er utrolig bra laget, gir den en 10/10 personlig karakter.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Har merka at jeg er en av de få som har Brave New World som favorittskive, vet ikke helt hvorfor jeg har det selv egentlig heller :p

Har vel noe med at jeg elsker den "nye stilen" de fikk med den skiva, selv om skivene i ettertid ikke har holdt samma mål som Brave New World.

Også coveret er utrolig bra laget, gir den en 10/10 personlig karakter.

 

:ph34r:

8129883[/snapback]

 

Missbruk av ninja smileyen, det finnes jo en guide for den! :mad:

Lenke til kommentar

Åhh, herlig tråd :D

Iron Maiden er nok det bandet jeg har holdt lengst med og hørt mest på, og som har påvirket musikksmaken min mest. Når det er sagt:

Altfor mange (i mine øyne) disser Bayley. Jeg synes han er bedre enn Di'Anno, som jeg aldri har hatt sansen for. The clansman er vel den beste sangen fremført av Blaze. Men, igjen, Bruce er det beste som har skjedd Maiden. The Longest Day fra AMOLAD gir meg like mye ståpels nå som første gang jeg hørte den.

 

Ser det er mange forskjellig meninger om de to første albumene, og jeg må nok holde med de som sier de ikke er de beste. Det samme med Fear of The Dark, har liksom aldri skjønt hvorfor det albumet er så veldig bra.

 

Mine favorittalbum er som følger:

1. AMOLAD - Elsker det, helt enkelt.

2. Powerslave - Mye pga. 2 Minutes to Midnight og Rime of the Ancient Mariner, men generelt er det albumet steinbra.

3. Brave New World - Stilig "sound" på det albumet.

4. Seventh Son - Ingen spess grunn, liker det godt.

5. Dance of Death (Et album litt ødelagt av litt for overdrevent lydbilde, men jeg mener det hele blir reddet av Dickinson's utrolige vokalprestasjon.)

 

Yes, det er hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...