Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Folkens, nettopp kjøpt meg en en brukt n95 - et spørsmål. Jeg får ikke fjernkontrollen på medfølgende headset til å fungere, den er helt død, har flyttet "hold" knappen frem og tilbake også. Har fått med nyeste firmware, og på diskusjonssidene til Nokia er det enkelte som hevder at det er den nye firmware'en som har skyld i dette. Mange andre som har fått det samme problemet etter å ha oppdatert. Samtidig er det noen som hever at man må skifte et lite batteri inne i fjernkontrollen. Noen som har erfaring med dette? Noen med ny firmware som kan teste om fjernkontrollen fungerer?

 

Fra nokia sine sider:

 

En som mener det er det lille batteriet:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=71515

 

I denne tråden spekuleres det i at det er firmware'en sin skyld:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...thread.id=34267

 

Min fjernkontroll fungerer i alle fall ikke, supert om noen hadde noen erfaringer mht dette.

 

Frode.

 

Har samme problemet jeg.. Headset fungerer til å høre musikk, men ikke som handsfree. Mic ser ikke ut til å virke. Trodde at headsettet var ødelagt, men det er kanskje ikke det? Løsningen min er i hvertfall å bruke bluetooth headset ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt headsett var DOA, og jeg fikk nytt med engang. Det headsettet hadde jeg i par-tre måneder før det også til slutt konka. Er nå på mitt tredje headsett. Så jeg vil tørr å si at det er en svakhet med det

 

Kjedelig å se det er så dårlig kvalitet på det. Spesielt når Nokia kun har 6 måneders garanti på tilbehør :(

Lenke til kommentar
Mitt headsett var DOA, og jeg fikk nytt med engang. Det headsettet hadde jeg i par-tre måneder før det også til slutt konka. Er nå på mitt tredje headsett. Så jeg vil tørr å si at det er en svakhet med det

 

Kjedelig å se det er så dårlig kvalitet på det. Spesielt når Nokia kun har 6 måneders garanti på tilbehør :(

 

Det er komplett irrelevant hva Nokia måtte ha av reklamasjonstid. I Norge får man alltid minst 2 års garanti (eg reklamasjonsrett da, men det er strengt tatt det samme).

Lenke til kommentar
Noen her med ny firmware og fungerende headset?
Jeg har ny firmware og fungerende headsett... enn så lenge. Jeg tror vi kan avskrive sammenheng mellom ikke-fungerende headsett og nyeste firmware, siden mine to tidligere headsett konka på eldre firmware (bortsett fra headsettet som var doa)
Lenke til kommentar

Fikk min N95 i går og det første jeg oppdaget når jeg brukte den var at den ikke vil ta fokus på objekter lengre unna enn 1-2m?? Den tar helt perfekt på makro modus på nære bilder, men så fort jeg skal ta bilde av mopeden, huset o.l. blir bildet ekstremt uklart.. Den klarer ikke å ta fokus..

Og nei den står ikke på makromodus når jeg skal ta bilder av ting lengre unna :p

Kan det lønne seg med med firmware oppdatering?

 

Alt annet ser ut til å fungere.

Lenke til kommentar
Fikk min N95 i går og det første jeg oppdaget når jeg brukte den var at den ikke vil ta fokus på objekter lengre unna enn 1-2m?? Den tar helt perfekt på makro modus på nære bilder, men så fort jeg skal ta bilde av mopeden, huset o.l. blir bildet ekstremt uklart.. Den klarer ikke å ta fokus..

Og nei den står ikke på makromodus når jeg skal ta bilder av ting lengre unna :p

Kan det lønne seg med med firmware oppdatering?

 

Alt annet ser ut til å fungere.

Er ikke du på mp også ? :p

Uansett fikk prøvd en N95 idag! Nesten rart. Den var HELT perfekt :p

Funka fint med musikk og kamera :)

Kjempe overaska!! God mobil syns jeg :)

Lenke til kommentar
Det er komplett irrelevant hva Nokia måtte ha av reklamasjonstid. I Norge får man alltid minst 2 års garanti (eg reklamasjonsrett da, men det er strengt tatt det samme).

 

Garanti og reklamasjonsrett er ikke det samme. Nokia kan gi 6 mnd garanti om de vil, garanti er ikke lovpålagt.

 

Stemmer det :) Og tro meg. Jeg har prøvd mange ganger å reklamere på tilbehør fra Nokia som er eldre enn 6 mnd. Og det har sjeldent gått gjennom så veldig bra. De er mega-arrogante for å være verdens største mobilprodusent. Dette gjelder forøvrig SE også, men de har i alle fall 12 mnd. garanti på sitt tilbehør. Selv anbefaler jeg tredjepart på det meste fordi de oppererer med 2 års garanti i de fleste tilfellene. Er leit at orginalutstyr skal koste mer for så å ha kortere garanti-tid.

Lenke til kommentar
Fikk min N95 i går og det første jeg oppdaget når jeg brukte den var at den ikke vil ta fokus på objekter lengre unna enn 1-2m?? Den tar helt perfekt på makro modus på nære bilder, men så fort jeg skal ta bilde av mopeden, huset o.l. blir bildet ekstremt uklart.. Den klarer ikke å ta fokus..

Og nei den står ikke på makromodus når jeg skal ta bilder av ting lengre unna :p

Kan det lønne seg med med firmware oppdatering?

 

Alt annet ser ut til å fungere.

Er ikke du på mp også ? :p

Uansett fikk prøvd en N95 idag! Nesten rart. Den var HELT perfekt :p

Funka fint med musikk og kamera :)

Kjempe overaska!! God mobil syns jeg :)

 

Funker nå :D

 

Oppdaterte til nyeste firmware og da ble det som det skulle..

 

Er på MP jeg og ja Markn... :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man får kjøpt T5 og T6 skruer som passer N95? Klarte å gjøre dem ubrukelige under demontering for å sette på nytt deksel (pga latterlig lite skrujern), og må ta dem ut med makt og erstatte dem. =/

Må også få meg bedre skrujern, men det vet jeg hvor jeg får tak i (biltema). Tipper de har skruer også, men siden jeg ikke fant noe i nettkatalogen er det greit å spørre. =)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får kjøpt T5 og T6 skruer som passer N95? Klarte å gjøre dem ubrukelige under demontering for å sette på nytt deksel (pga latterlig lite skrujern), og må ta dem ut med makt og erstatte dem. =/

Må også få meg bedre skrujern, men det vet jeg hvor jeg får tak i (biltema). Tipper de har skruer også, men siden jeg ikke fant noe i nettkatalogen er det greit å spørre. =)

Biltema har helt sikkert.. Ellers nærmeste jernvareforretning.

 

Men jeg må jo spørre hvorfor du absolutt skulle skru på den?? :p

Lenke til kommentar

 

Garanti og reklamasjonsrett er ikke det samme.

 

Stemmer det :)

 

Fint om dere kan forklare meg forskjellen (for privatpersoner) på garantier som denne, for jeg har enda til gode å møte noen som kan. Hvilke rettigheter gir denne garantien på 6 mnd fra Nokia, som ikke forbrukerkjøpsloven ikke gir?

 

Og tro meg. Jeg har prøvd mange ganger å reklamere på tilbehør fra Nokia som er eldre enn 6 mnd. Og det har sjeldent gått gjennom så veldig bra.

 

Jeg ville begynt å bruke en annen butikk, eller sitert forbrukerkjøpsloven til de som nekta meg å få det jeg har krav på. Evnt klage de inn til forbrukerombudet (rådet? no sånt)

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
Fint om dere kan forklare meg forskjellen i praksis (for privatpersoner), for jeg har enda til gode å møte noen som kan.
Vel, for å si det sånn; reklamasjon er "garanti" fra butikkens side, og er lovpålagt til enten to eller fem år (kommer an på type vare). Burde ikke være nødvendig å gå ned i mer detalj enn det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...