Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Hva er det som er gratis med navigasjonen til n95? Har fått med meg at det er "gratis" å laste ned kart, men koster det noe å skrive inn en adresse og bruke telefonen til å navigere dit?

Har ikke prøvd det ut, men vet at det finnes mange (som virkelig er) gratis løsninger.

Eneste er at de alle har felles med at de henter kart fra internett, og hvis du ikke er i en WLAN-sone så må du betale for å laste ned kartene.

 

Noen gratisløsninger

 

Merk: Enkelte kan være demoer eller ikke være laget for "Symbian S60 3rd Edition"...

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man legger kart på minnekortet blir det vel gratis? N95 har jo innebygd GPS.

Ja det ville det antakelig blitt, men det spørs hvor mye plass et komplett kart over f. eks hele Oslo eller Østfold tar..?

 

Og da kan man i så fall ikke bruke minnekortet til noe særlig annet siden kart blir slettet automatisk hvis minnet begynner å ta slutt..

 

Edit*

 

Tror denne er ganske grei til å laste ned hele kart via PC-en..

Bare velg "Download Nokia Map Loader for your PC" (på høyre siden..)

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Hele Norge med stemmestyring tar 61.9 mb. =p

 

edit: Får ikke satelittkontakt fra rommet, men det gikk an å bruke GPSen "manuelt", ved telefonen tegnet opp kjørerute osv, men man måtte trykke seg frem etterhvert som man kom der. Funker dårlig om man skal kjøre alene, men greit om man går eller har en annen til å trykke seg videre for deg. Tror uansett ikke det koster noe selv om man kobler til satelitt, når man allerede har kartene inne.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Har en N95 som er noen mnd gamel....å har funka som bare det..eneste jeg har irritert meg over er at man ikke kan legge på en samtale ved å skyve ned dekselet slik du kan med den andre nokiaene.....men igår etter at rakettene var skutt opp å jeg skulle sende noen meldinger så var telefonen slått av...jeg tenkte den var gått fri for strøm....stakk i laderen...og etter 5 min prøvde jeg å skru den på...men nei.....kom ikke på.....lot den stå i laderen hele natta...men i formiddag kom den fremdeles ikke på....hva kan være galt ?. Kan det være fukt inne i tlf....veltet et helt glass melk over mobilen for 3 uker siden men fikk tørket alt bort å slått av tlf veldig fort å tørket den i en hel dag før jeg satte inn batteriene...å siden har den funket helt til i går....er det fukt ?.....så garantien gjelder nok ikke på denne lenger

Lenke til kommentar
Hele Norge med stemmestyring tar 61.9 mb. =p

 

edit: Får ikke satelittkontakt fra rommet, men det gikk an å bruke GPSen "manuelt", ved telefonen tegnet opp kjørerute osv, men man måtte trykke seg frem etterhvert som man kom der. Funker dårlig om man skal kjøre alene, men greit om man går eller har en annen til å trykke seg videre for deg. Tror uansett ikke det koster noe selv om man kobler til satelitt, når man allerede har kartene inne.

Prøvde litt nå.. Det er kun stemmestyringen som koster penger. All annen navigering med kart er gratis.

 

Har en N95 som er noen mnd gamel....å har funka som bare det..eneste jeg har irritert meg over er at man ikke kan legge på en samtale ved å skyve ned dekselet slik du kan med den andre nokiaene.....men igår etter at rakettene var skutt opp å jeg skulle sende noen meldinger så var telefonen slått av...jeg tenkte den var gått fri for strøm....stakk i laderen...og etter 5 min prøvde jeg å skru den på...men nei.....kom ikke på.....lot den stå i laderen hele natta...men i formiddag kom den fremdeles ikke på....hva kan være galt ?. Kan det være fukt inne i tlf....veltet et helt glass melk over mobilen for 3 uker siden men fikk tørket alt bort å slått av tlf veldig fort å tørket den i en hel dag før jeg satte inn batteriene...å siden har den funket helt til i går....er det fukt ?.....så garantien gjelder nok ikke på denne lenger

Tror du kan klare å få fikset den på garantien, hvis det ikke er innlysende at du har sølt melk på den da..

Men ettersom du sa at det var 3 uker siden, så er det liten mulighet for at det er det som er problemet. Så lever den inn og prøv å få det på garantien ;)

Endret av gilera
Lenke til kommentar
har fått et nytt problem med telefonen min nå....

Når jeg snakker i telefonen er det enormt mye støy, høres ut som om høytaleren er sprengt, og jeg kan høre meg selv snakke.

Dette er ikke den vanlige statiske støyen som er på n95 fra før.

Noen som vet hva dette kan være?

 

hadde samme lyd i tlf som deg. har akkurat hatt min på nn. fikk den igjen etter to timer, og da hadde tlf ny slider ny skjerm nye deksler og ny høyttaler. kostet 350kr og da er 200 av de expressgebyr. resten gikk på garantien. tlf er som ny. de vet hva service er.

Lenke til kommentar
har fått et nytt problem med telefonen min nå....

Når jeg snakker i telefonen er det enormt mye støy, høres ut som om høytaleren er sprengt, og jeg kan høre meg selv snakke.

Dette er ikke den vanlige statiske støyen som er på n95 fra før.

Noen som vet hva dette kan være?

 

hadde samme lyd i tlf som deg. har akkurat hatt min på nn. fikk den igjen etter to timer, og da hadde tlf ny slider ny skjerm nye deksler og ny høyttaler. kostet 350kr og da er 200 av de expressgebyr. resten gikk på garantien. tlf er som ny. de vet hva service er.

Hvor er dette henn?

Har samme problem med min, men det skjer ikke hver gang jeg snakker.

Lenke til kommentar
har fått et nytt problem med telefonen min nå....

Når jeg snakker i telefonen er det enormt mye støy, høres ut som om høytaleren er sprengt, og jeg kan høre meg selv snakke.

Dette er ikke den vanlige statiske støyen som er på n95 fra før.

Noen som vet hva dette kan være?

 

hadde samme lyd i tlf som deg. har akkurat hatt min på nn. fikk den igjen etter to timer, og da hadde tlf ny slider ny skjerm nye deksler og ny høyttaler. kostet 350kr og da er 200 av de expressgebyr. resten gikk på garantien. tlf er som ny. de vet hva service er.

De kan da ikke kreve at du skal betale noe som helst? Om de gjør det ville jeg heller gått til butikken og fått de til å sende til service for deg, da de er lovpålagt å fikse problemet gratis.
Lenke til kommentar

Har man fått fukt i mobilen så oppdages det ganske kjapt på service, da de har sånne små klistremerker inne i mobilen som blir røde når de blir fuktige.

Med en så dyr mobil som N95 kan det være verdt å kontakte forikringsselskapet. Dersom ulykken skjedde mens du var hjemme sjekker du innboforikringa. Denne har gjerne høy egenandel, men mulig du kan spare en tusenlapp eller to.

Har det skjedd utenfor hjemmet ditt kan du bruke reiseforikring. Denne har gjerne ikke noen egenandel, eller så er den ganske lav.

 

GPS-delen av N95 er diskutert mye i en annen tråd her på forumet. Kort fortalt er Nokia Maps gratis å bruke, så lenge du laster ned kartene vha Nokia Map Loader, bortsett fra by-guider og navigasjon, dvs. at mobilen guider deg gjennom ruten du har laget med stemme og pil-symboler.

Lenke til kommentar

Kan noen si meg hvordan kan jeg lage spilleliste,hvis jeg har lagt inn en mappe med musikk og jeg vil at den mappen skal være ny spilleliste? Det jeg har problemet med,er at når jeg legger inn musikken så blander alle sangene seg og da vet jeg ikke hvilke sanger det var i denne mappa. Er det noen løsning på det?

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan kan jeg lage spilleliste,hvis jeg har lagt inn en mappe med musikk og jeg vil at den mappen skal være ny spilleliste? Det jeg har problemet med,er at når jeg legger inn musikken så blander alle sangene seg og da vet jeg ikke hvilke sanger det var i denne mappa. Er det noen løsning på det?

 

Jeg har ikke funnet noen annen løsning enn å tagge filene i Mediamonkey før jeg legger de over på mobilen. Da kommer de i hvertfall i samme kategori, album, etc....

Lenke til kommentar
Hmm, noen som aner hvorfor skjermen ikke roteres på min (2 uker gamle) N95 i emTube når jeg snur på telefonen ? Er det noen feil med den tro ?
RotateMe kan skape konflikt hvis du har det installert

Det går helt knirkefritt, bare du ikke har det kjørenes i bakgrunnen..

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem med min N95.

 

Plutselig virker ikke dette med sporing inne i Maps... Før så kunne jo telefonen lage en rute og jeg så hele tiden hvor jeg var på kartet i forhold til ruten... Mener det valget het, start sporing... eller noe lignende... Nå finner jeg ikke igjen dette valget, har bare start navigasjon og start simulasjon...

Har prøvd start navigasjon, men får da bare opp en hel masse om vilkår og angrerett, og at jeg må koble til for kjøpsvalg og så videre...

 

Jeg har ikke betalt for navigasjon og hadde ikke tenkt til det heller....

 

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

Lenke til kommentar
har fått et nytt problem med telefonen min nå....

Når jeg snakker i telefonen er det enormt mye støy, høres ut som om høytaleren er sprengt, og jeg kan høre meg selv snakke.

Dette er ikke den vanlige statiske støyen som er på n95 fra før.

Noen som vet hva dette kan være?

 

hadde samme lyd i tlf som deg. har akkurat hatt min på nn. fikk den igjen etter to timer, og da hadde tlf ny slider ny skjerm nye deksler og ny høyttaler. kostet 350kr og da er 200 av de expressgebyr. resten gikk på garantien. tlf er som ny. de vet hva service er.

 

Fikk samme problem på min også..

Irriterende støy i høyttaleren, ja den som er ment for å ha inn til øret.

Synes det er litt merkelig at det skjer bare sånn helt uten videre.. kan jo ikke sprenge høyttaleren bare av å prate i den..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...