Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorry for litt avsporing her nå, men fikk ikke til signeringa av inst filene av rotate osv. Går det an at noen av dere laster opp en signert versjon, og jeg bruker den? :)

 

 

Vet ikke om det er heelt riktig signert,men det funka for meg i alle fall ;)

SignSIS_356996019931269.zip

 

Edit* det var bare sertifikatfila..

 

Tror denne skal funke: (Er version 2.0 beta 5, men funker utmerket på min..)

rotateMe_2_0_beta5_signed.zip

 

 

Edit2*

 

Det er riktig som han under her sier... I forgot that...

Endret av gilera
Lenke til kommentar
har fått et nytt problem med telefonen min nå....

Når jeg snakker i telefonen er det enormt mye støy, høres ut som om høytaleren er sprengt, og jeg kan høre meg selv snakke.

Dette er ikke den vanlige statiske støyen som er på n95 fra før.

Noen som vet hva dette kan være?

 

hadde samme lyd i tlf som deg. har akkurat hatt min på nn. fikk den igjen etter to timer, og da hadde tlf ny slider ny skjerm nye deksler og ny høyttaler. kostet 350kr og da er 200 av de expressgebyr. resten gikk på garantien. tlf er som ny. de vet hva service er.

Hvor er dette henn?

Har samme problem med min, men det skjer ikke hver gang jeg snakker.

 

Er en feil ved N95 dette. Fikk samme på min, og stakk til Zodiac Norge (Oslo). Der kunne jeg snike i køen for 300,- , og fikk byttet høyttaler m/frontdeksel (sitter visst sammen dette) og slidere. Telefonen ble som ny etterpå :)

Haddde forøvrig lurt på om min var for mye slarkete tidligere, og kontaktet et annet servicested hvor de så på den og sa at slarken var helt normal. Men etter å ha fått bytter sliderne på Zodiac, er telefonen helt knall :)

 

Den epostadressa jeg lagde fra epost.no virka ikke til å lage account på symbiansigned sida! Kom følgende feilmld; Registration from this email domain is not allowed.

Tips? :)

 

Bruk en annen mailadresse.....

 

Er nok ikke alle mailadresser som funker. Ingen slike gratis adresser.

 

Jeg bruker vanlig hotmail adresse. Funker som bare det...

Lenke til kommentar
Noen fler her som har merka forskjellen på hvor raskt N82 klarer å koble seg opp mot satelittene i forhold til N95?

dvs mindre enn 6-7sek vansklig for å tro!! :!: for det er det min N95 bruker.

Det kan jeg i hvertfall ikke si min gjør :p

 

En kompis som har N82 og vi satt i samme bil og min N95 brukte flere minutter og hans N82 brukte under 10 sek.. Bilen sto fresten stille..

 

Men har du gjort noe for å få den til å gå fortere? Eller sto du ute på en stor åpen plass for å få den under 10 sek??

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Noen fler her som har merka forskjellen på hvor raskt N82 klarer å koble seg opp mot satelittene i forhold til N95?

dvs mindre enn 6-7sek vansklig for å tro!! :!: for det er det min N95 bruker.

Det kan jeg i hvertfall ikke si min gjør :p

 

En kompis som har N82 og vi satt i samme bil og min N95 brukte flere minutter og hans N82 brukte under 10 sek.. Bilen sto fresten stille..

 

Men har du gjort noe for å få den til å gå fortere? Eller sto du ute på en stor åpen plass for å få den under 10 sek??

har ikke gjort annet enn å oppdatere Da tlf var ny (med gammel soft wear) brukte den over et min for å ta inn signalene. I tilleg g har jeg fått batteriet til å vare opp til 4-5dager med moderat bruk mot det normale 1-2 dager.

Lad tlf helt ut til den slår seg av og bruk en annen lader en nokias hurtiglader feks nokia billader eller en annen nokialader som ikke lader så mange Mmah f.eks rundt 2-400mah. dette gjøres innemellom hurtigladingen. :thumbup:

batterier er ikke lagd for hurtiglading :thumbdown:

Lenke til kommentar
kan jeg i hvertfall ikke si min gjør :p

 

En kompis som har N82 og vi satt i samme bil og min N95 brukte flere minutter og hans N82 brukte under 10 sek.. Bilen sto fresten stille..

 

Men har du gjort noe for å få den til å gå fortere? Eller sto du ute på en stor åpen plass for å få den under 10 sek??

Jeg regner med du har siste firmware på din N95? med AGPS aktivert?
Lenke til kommentar
kan jeg i hvertfall ikke si min gjør :p

 

En kompis som har N82 og vi satt i samme bil og min N95 brukte flere minutter og hans N82 brukte under 10 sek.. Bilen sto fresten stille..

 

Men har du gjort noe for å få den til å gå fortere? Eller sto du ute på en stor åpen plass for å få den under 10 sek??

Jeg regner med du har siste firmware på din N95? med AGPS aktivert?

Ja.. Har det noe å si? Har ikke aktivert "AGPS" selv (som jeg vet om), men den kanskje er på automatisk?

 

Edit*

 

Har firmware versjon 20.0.015

 

Edit2*

 

Gikk til instillingene til "Lokaliseringsserver" der må jeg angi tilgangspunkt. Jeg har tre valg:

Telenor

Telenor Internett

Telenor MMS

 

Hvilken skal jeg bruke?

 

Og serveradresse er supl.nokia.com right?

 

Til slutt: Når man bruker A-GPS... Koster det penger da?

Endret av gilera
Lenke til kommentar

A-GPS bruker GPRS/3G for å koble seg opp mot en server. Mobilen laster da opp celleinformasjonen (altså hvilken mobilcelle du befinner deg i) til supl.nokia.com, og på den måten gir serveren svar til mobilen om hvilkne sattelitter den skal søke etter. Det koster penger, men hvis du er i norge er det snakk om noen få øre.. ;)

Velg gjerne Telenor Internett som akksesspunkt, og supl.nokia.com som du selv skriver.

Lenke til kommentar
Jeg har fått et problem med min N95.

 

Plutselig virker ikke dette med sporing inne i Maps... Før så kunne jo telefonen lage en rute og jeg så hele tiden hvor jeg var på kartet i forhold til ruten... Mener det valget het, start sporing... eller noe lignende... Nå finner jeg ikke igjen dette valget, har bare start navigasjon og start simulasjon...

Har prøvd start navigasjon, men får da bare opp en hel masse om vilkår og angrerett, og at jeg må koble til for kjøpsvalg og så videre...

 

Jeg har ikke betalt for navigasjon og hadde ikke tenkt til det heller....

 

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

 

 

Har vært i kontakt med teknisk support på Nokia, de sier at dette er et valg som er tatt vekk i en av de senere versjonene. Kan noen av dere bekrefte dette? Er det noen som har dette valget som har siste versjon av softwaren? Og som ikke har betalt for navigasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...