Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Har stått på venteliste siden jeg følgte direkte med på litt av vært på webtv. Det var vert det !

Får å si det sånn så er det en supertelefon. Kartene har jeg lagret på selve minnekortet (jeg har to 2gb stk minnekort) som funker kjempefint.

Men det tar sin tid før den kobler opp til satelitten. Har ikke prøvd det i bilen enda. Det som forundrer meg best er det at det er en ENORM WEBLESER. Denne har fått karakter i iTavisen som 5 og jeg er uenig. Denne mobilen er en helt klart sekser... Bluetooth og WLAN funker kjempebra (borsett fra litt treg oppkobling til WLANET). Sies at den har dårlig bateritid ! HELT UENIG I DET Å::: HOLDER KJEMPELENGE. Så en 6 på alt, kvalitet må du betale for å denne mobilen tar kaka! N80 er en vits i forhold til N95 ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har stått på venteliste siden jeg følgte direkte med på litt av vært på webtv. Det var vert det !

Får å si det sånn så er det en supertelefon. Kartene har jeg lagret på selve minnekortet (jeg har to 2gb stk minnekort) som funker kjempefint.

Men det tar sin tid før den kobler opp til satelitten. Har ikke prøvd det i bilen enda. Det som forundrer meg best er det at det er en ENORM WEBLESER. Denne har fått karakter i iTavisen som 5 og jeg er uenig. Denne mobilen er en helt klart sekser... Bluetooth og WLAN funker kjempebra (borsett fra litt treg oppkobling til WLANET). Sies at den har dårlig bateritid ! HELT UENIG I DET Å::: HOLDER KJEMPELENGE. Så en 6 på alt, kvalitet må du betale for å denne mobilen tar kaka! N80 er en vits i forhold til N95 ...

8408584[/snapback]

 

Kan du prøve å se om du får flyttet kartene fra minnekortet til telefonminnet? :innocent:

Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

8408397[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge headset og hodetelfon etc når jeg plugger i headset'et, men fungerer likevel ikke. Profil burde ikke har noe å si da dette bare går på ringevolum etc. Angående videokabelen så skal jeg prøve det i morgen, kabelen ligger seff på jobb... :(

8408441[/snapback]

 

Og bare for å nevne det...som den gode nordmann jeg er....

If ALL else fails....read the effin' manual!

8408577[/snapback]

 

Takk for det mest udugelige rådet det er mulig å oppdrive på denne siden av NASA... Lese manualen var det første jeg gjorde, og om du hadde lest den selv, ville du sett at den nevner fint lite om funksjonene på headset'et, faktisk nada, zip, nothing!

Lenke til kommentar

Venter enda på mail fra elprice!

 

Men la merke til at de har beholdt den nye ladepluggen på N95, går det an å lade telefonen med USB porten?

 

Har en Qtec nå, og her er det bare USB port, har redda meg et par ganger med å få låne en PC og USB kabel til et vanlig digitalt kamera, for å lada telefonen :-D

Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

8408397[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge headset og hodetelfon etc når jeg plugger i headset'et, men fungerer likevel ikke. Profil burde ikke har noe å si da dette bare går på ringevolum etc. Angående videokabelen så skal jeg prøve det i morgen, kabelen ligger seff på jobb... :(

8408441[/snapback]

 

Og bare for å nevne det...som den gode nordmann jeg er....

If ALL else fails....read the effin' manual!

8408577[/snapback]

 

Takk for det mest udugelige rådet det er mulig å oppdrive på denne siden av NASA... Lese manualen var det første jeg gjorde, og om du hadde lest den selv, ville du sett at den nevner fint lite om funksjonene på headset'et, faktisk nada, zip, nothing!

8408760[/snapback]

 

Hehe...har ikke fått min enda :cry:

 

Men det blir vel tid til det og...vi skal vel finne ut at det der ettervhert...

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det enda. Godt spørsmål? Men tror ikke det fordi kartet vil jeg tro tar større plass en 148mb eller noe sånt! Man kan godt kjøpe kart og gps program , men det som er spørsmålet er jo om man kan bruke gps'n i mobilen eller om du må bruke en ekstern gps. Det finnes værtfall 2 program som kan bruke gps'n på mobilen n95. Men da er det et abonemang som koster 50 kr mnd. Ikke noe prob. med å koble til tv'n jeg ! Kjempe tøft. Lurer på vilket format jeg må legge inn på mobilen får at jeg kan vise den på mediaplayern?

Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

8408397[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge headset og hodetelfon etc når jeg plugger i headset'et, men fungerer likevel ikke. Profil burde ikke har noe å si da dette bare går på ringevolum etc. Angående videokabelen så skal jeg prøve det i morgen, kabelen ligger seff på jobb... :(

8408441[/snapback]

 

Og bare for å nevne det...som den gode nordmann jeg er....

If ALL else fails....read the effin' manual!

8408577[/snapback]

 

Takk for det mest udugelige rådet det er mulig å oppdrive på denne siden av NASA... Lese manualen var det første jeg gjorde, og om du hadde lest den selv, ville du sett at den nevner fint lite om funksjonene på headset'et, faktisk nada, zip, nothing!

8408760[/snapback]

 

Hehe...har ikke fått min enda :cry:

 

Men det blir vel tid til det og...vi skal vel finne ut at det der ettervhert...

8408862[/snapback]

 

Ja, siden ingen andre har samme problemet mistenker jeg at det er headset'et som er problemet, skal få testet med et annet tror jeg. Men ellers takk for innspill uten innsikt ;)

Endret av Trancton
Lenke til kommentar
Tror det er slik at man med de nye batteriene stopper ladingen så snart mobilen/batteriet er fulladet.

 

Fikk min N95 plum i dag og det tok cirka 1,5-2 timer før den var fulladet. Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

Det følger forøvrig ikke med noe 1 GB minnekort dessverre, jeg var også av den oppfatningen, har sett at noen selger den med det, men var ikke i min pakke.

 

Har heller ikke helt fått bluetooth sync'ingen til å funke, men det er nok et bruker/PC-relatert problem fremfor mobilrelatert  :whistle:  Ellers så har jeg heller ike fått GPS'en opp å sykle, selv midt i sentrum av Oslo, men er nok fordi jeg var litt utålmodig, tror den tar seg god tid å koble opp...

 

Andre som har erfaringer med GPS, bluetooth sync mot PC og/eller fjernkontrollen?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Uten at jeg har prøvd sjøl enda....ta og koble til video kabelen en gang, og så koble til headsettet igjen. Har lest noe om at man må velge profil på det som kobles til. Det er sikkert også en lur meny å gjøre det på.

8408397[/snapback]

 

Jeg har prøvd å velge headset og hodetelfon etc når jeg plugger i headset'et, men fungerer likevel ikke. Profil burde ikke har noe å si da dette bare går på ringevolum etc. Angående videokabelen så skal jeg prøve det i morgen, kabelen ligger seff på jobb... :(

8408441[/snapback]

 

Og bare for å nevne det...som den gode nordmann jeg er....

If ALL else fails....read the effin' manual!

8408577[/snapback]

 

Takk for det mest udugelige rådet det er mulig å oppdrive på denne siden av NASA... Lese manualen var det første jeg gjorde, og om du hadde lest den selv, ville du sett at den nevner fint lite om funksjonene på headset'et, faktisk nada, zip, nothing!

8408760[/snapback]

 

Hehe...har ikke fått min enda :cry:

 

Men det blir vel tid til det og...vi skal vel finne ut at det der ettervhert...

8408862[/snapback]

 

Ja, siden ingen andre har samme problemet mistenker jeg at det er headset'et som er problemet, skal få testet med et annet tror jeg. Men ellers takk for innspill uten innsikt ;)

8408876[/snapback]

 

tja...kunne jo hende jeg traff den låvedøra...skyter man bare nok mange ganger så...

Lenke til kommentar
Her har dere vdo`en som viser den slarken....

 

8409103[/snapback]

Får håpe de mobilene med det problemet er "Made by Nokia"/"Made in Asia" eller hva det heter, får i Norge får vi visstnok de som er "Made in Finland". Lov å håpe :whistle:

 

Gjelder sikkert bare en brøkkdel uansett. :)

Lenke til kommentar
Her har dere vdo`en som viser den slarken....

 

8409103[/snapback]

 

Jepps...ikke slark i slideren men en sånn klikking som om det er noe som ikke er helt trykt på plass...

Åh....håper min ikke er sånn...... :dontgetit:

Og håer de har lært LITT etter N80...makan til slark i slideren..... :wallbash:

Lenke til kommentar
Da har jeg fått bestillt en også.. status er : I arbeid..hva nå enn det måtte bety..kanskje de pakker den for øyeblikket.. :D

8407067[/snapback]

 

Samme status som meg, regner med den blir sendt i kveld :yes:

Fra MPX ;)

8407371[/snapback]

 

Sendt ikveld? Så du mener at det er en makro mulighet for at jeg får kloa i tlf allerede imorgen?? :ohmy::w00t:

Lenke til kommentar

Slark i min også, men det er kun når den ikke er extended, null slark når den er extended...

 

EDIT: Slark i to av hjørnene når den er i "multimedia mode" og samme i "lukket" mode, men ikke noe når keypaden vises. Litt plagsomt, ser at slideren er litt skjev :(

Endret av Trancton
Lenke til kommentar
Da har jeg fått bestillt en også.. status er : I arbeid..hva nå enn det måtte bety..kanskje de pakker den for øyeblikket.. :D

8407067[/snapback]

 

Samme status som meg, regner med den blir sendt i kveld :yes:

Fra MPX ;)

8407371[/snapback]

 

Sendt ikveld? Så du mener at det er en makro mulighet for at jeg får kloa i tlf allerede imorgen?? :ohmy::w00t:

8409227[/snapback]

 

Er de på jobb der enda?

Lenke til kommentar
På lefdal blir det noe med 5500,- med ferdigbetalt Tele2 Mobil Pluss (låst) for N95. Den kommer 19.04.2007

8408098[/snapback]

 

 

Du sier at telefonen kommer 19.04..

Snakket med Lefdal i går og da sa de 24, og så ringte jeg de idag og da sa de 9 mai.... var trøbbel med leveranse.. lurer hvor du har hørt det med 19... for hvis du ringer de så får du ikke det svaret..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...