Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Tar gjerne jobben jeg med å rydde denne tråden. Ca 600 poster søppel går fort å fjerne.

 

Men til N95, fremdeles ingen RDS radio ? Skuffende.....Og bildene man tar.....ikke akkurat nedslående mot N73 eller K800i. Noe større fokusområde i bildene, men ellers vanskelig å kåre den beste. I mørket er vel fremdeles k800i en sikker vinner.

 

Men nå er det bare to streker igjen av batterisøylen på min N95, så det spør om den holder dagen ut uten påfyll fra vannmagasinene. Har faktisk hatt en rolig dag på jobb også.

Den har stått på lading til i morges, og ikke brukt gps eller noen lydkilder. Men noe fremvising av vidunderet har det vært, bl.a med wlan.

Den står av dersom jeg ikke bruker den, tror nok det er lurt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det enkelt å fjerne operatørlås fra Tele2 på N95?

Husker på enkelte eldre nokiatelefoner kunne man generere en kode ut i fra operatør og imei :)

Hvordan åpner man for andre teleoperatører på en Nokia i disse dager?

 

EDIT @ geirandreo: Denne tråden kunne vært noe kortere hvis du hadde brukt "EDIT"-knappen :p

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Men nå burde det kanskje da startes en NY tråd uten all syting med posten og andre mer eller mindre useriøse nettbutikker som ser sitt snitt til å tjene noen kroner.

8413797[/snapback]

I øyeblikket så er det faktisk DU som står for brorparten av sytingen i denne tråden. Nå er det slik at det er et fåtall som faktisk har fått seg en Nokia N95 i forhold til hvor mange som faktisk har bestilt den, og da er det faktisk helt naturlig at en del av pratingen dreier seg rundt selve anskaffelsen av telefonen. Det får du leve med i noen dager til.

 

For øvrig vil jeg oppfordre de som allerede har fått og blitt kjent med telefonen sin, til å legge inn sine brukererfaringer.

https://prisguiden.no/product.php?pro...iew=userReviews

Lenke til kommentar

Helt enig i at noe av sjarmen ved slike nylanseringer er å utveksle litt informasjon og tanker knyttet til når telefonen kommer på lager, når den sendes ut og hvordan førsteinntrykket er.

 

Siden nesten ingen fikk tak i telefonen før i går, og de fleste fortsatt ikke har fått den - er det naturlig at tråden ikke dreier seg om den telefonen som flertallet enda ikke har fått.

 

Det verste JEG vet er når tråder, og forsåvidt hele fora, stort sett kun består av poster som henviser til reglement, oppfordrer til å foreta søk og skaper store barrierer for i det hele tatt å skrive en liten post.

 

Slik som denne tråden har vært nå er noe av sjarmen ved større nylanseringer, og det har det for min del vært helt siden gode gamle Esato-forumet og ventetiden før T68M skulle kunne oppgraderes til T68i og passe til det første ordentlige mobilkameraet...

Lenke til kommentar
Tar gjerne jobben jeg med å rydde denne tråden.  Ca 600 poster søppel går fort å fjerne.

 

Men til N95, fremdeles ingen RDS radio ? Skuffende.....Og bildene man tar.....ikke akkurat nedslående mot N73 eller K800i.  Noe større fokusområde i bildene, men ellers vanskelig å kåre den beste. I mørket er vel fremdeles k800i en sikker vinner.

 

Men nå er det bare to streker igjen av batterisøylen på min N95, så det spør om den holder dagen ut uten påfyll fra vannmagasinene. Har faktisk hatt en rolig dag på jobb også.

Den har stått på lading til i morges, og ikke brukt gps eller noen lydkilder.  Men noe fremvising av vidunderet har det vært, bl.a med wlan.

Den står av dersom jeg ikke bruker den, tror nok det er lurt.

8413779[/snapback]

Får inntrykk av at det er mange tidligere eiere/brukere av SE K800i på denne tråden som nå skal bytte til N95.

 

Dette gjelder isåfall meg.

 

Føler kanskje at K800i var den telefonen det var mest hype rundt da den kom sommeren 2006, og at N95 nå er den neste store "må ha" telefonen.

 

Gøy å til en hver tid ha det kuleste på markedet :-)

Endret av Rossifan46
Lenke til kommentar
Det jeg derimot har litt problemer med (muligjeg har misforstått noe her) er at jeg får ikke "fjernkontrollen" på headsettet til å funke i det hele tatt! Den gir ingen reaksjon what so ever, noen andre med det samme problemet?

 

EDIT: Headset problemet er at knappene ikke fungerer, det er seff lyd...

8407875[/snapback]

 

Min fjernkontroll fungerer heller ikke. Andre som har samme problemet?

8413515[/snapback]

 

 

Prøvd å svitsje på låseknappen på fjernkontrollen kanskje...? Ja vel, da vet jeg ikke. Min fungerer i hvert fall som den skal

Lenke til kommentar
Får inntrykk av at det er mange tidligere eiere/brukere av SE K800i på denne tråden som nå skal bytte til N95.

 

Dette gjelder isåfall meg.

 

Føler kanskje at K800i var den telefonen det var mest hype rundt da den kom sommeren 2006, og at N95 nå er den neste store "må ha" telefonen.

 

Gøy å til en hver tid ha det kuleste på markedet :-)

8414814[/snapback]

 

Gjelder meg også...

 

Men skal innrømme at jeg ikke liker helt å bytte til Nokia, har hatt SE siden T68.. Årsaken til at jeg bytter, er i utgangspunktet GPSen, siden jeg trenger den i en bil i hele sommer, men ikke gidder kjøpe egen GPS når jeg ikke har bil utenom i sommer.

 

Synes det blir litt hardt å kvitte meg med K800i's kamera. Har blitt vant til at jeg alltid har med meg et helt greit kamera med ordentlig blitz uansett hvor jeg går. Synes N95 kunne hatt blitz.

 

Men når jeg først bytter til N95, får jeg heller fokusere på all snacksen.. :w00t:

Lenke til kommentar
Er det enkelt å fjerne operatørlås fra Tele2 på N95?

Husker på enkelte eldre nokiatelefoner kunne man generere en kode ut i fra operatør og imei :)

Hvordan åpner man for andre teleoperatører på en Nokia i disse dager?

 

EDIT @ geirandreo: Denne tråden kunne vært noe kortere hvis du hadde brukt "EDIT"-knappen :p

8413816[/snapback]

Nei, det er ikke mulig å fjerne operatørlåskoden uten å få koden fra Tele2.

Lenke til kommentar
Får inntrykk av at det er mange tidligere eiere/brukere av SE K800i på denne tråden som nå skal bytte til N95.

 

Dette gjelder isåfall meg.

 

Føler kanskje at K800i var den telefonen det var mest hype rundt da den kom sommeren 2006, og at N95 nå er den neste store "må ha" telefonen.

 

Gøy å til en hver tid ha det kuleste på markedet :-)

8414814[/snapback]

 

Gjelder meg også...

 

Men skal innrømme at jeg ikke liker helt å bytte til Nokia, har hatt SE siden T68.. Årsaken til at jeg bytter, er i utgangspunktet GPSen, siden jeg trenger den i en bil i hele sommer, men ikke gidder kjøpe egen GPS når jeg ikke har bil utenom i sommer.

 

Synes det blir litt hardt å kvitte meg med K800i's kamera. Har blitt vant til at jeg alltid har med meg et helt greit kamera med ordentlig blitz uansett hvor jeg går. Synes N95 kunne hatt blitz.

 

Men når jeg først bytter til N95, får jeg heller fokusere på all snacksen.. :w00t:

8415134[/snapback]

 

He he tror nok vi er mange SEfans som går over til nokia nå. SE klarer desverre ikke å komme med spennende telefoner lengre. Jeg bytter ut min P990i med N95 :thumbup:

Lenke til kommentar

Bytter ut mine to SE telefoner jeg også nå, blir så at jeg har K610i telefonen når det er ville fester på gang ... ;P

 

K800i som jeg nå har fikk jeg tilbake fra service den 3. april, og den har igjen fått joystick problemer samt at det er blit defekter på skjerm etter dårlig emballasje eller håndtering fra posten sin side ...

 

Så Nokia N95 here I come :D

 

Til det med at det er mye whining i tråden, altså kom igjen da det hører jo med det jo (:

 

 

som en sa at det er bra at man slipper å bli henvist til google.com hver eneste gang man spør ett spørsmål som allerede er blitt spurt før :)

Lenke til kommentar
Nei. 160 internt minne is all you got. :)

8414307[/snapback]

rart det da....mener å ha lest flere plasser at det følger med et kort på 128mb. Pinglette og lite men alikevell et kort.

Altså ikke tilfelle alikevel dette :hmm:

 

Bestilte et på 2gb med telefonen min som i beste ånd sendes i postoppkrav istedet for å legge det med telefon pakken. dobbelfrakt er kult :ph34r:

Lenke til kommentar
Tar gjerne jobben jeg med å rydde denne tråden.  Ca 600 poster søppel går fort å fjerne.

 

Men til N95, fremdeles ingen RDS radio? Skuffende.....Og bildene man tar.....ikke akkurat nedslående mot N73 eller K800i.  Noe større fokusområde i bildene, men ellers vanskelig å kåre den beste. I mørket er vel fremdeles k800i en sikker vinner.

 

Men nå er det bare to streker igjen av batterisøylen på min N95, så det spør om den holder dagen ut uten påfyll fra vannmagasinene. Har faktisk hatt en rolig dag på jobb også.

Den har stått på lading til i morges, og ikke brukt gps eller noen lydkilder.  Men noe fremvising av vidunderet har det vært, bl.a med wlan.

Den står av dersom jeg ikke bruker den, tror nok det er lurt.

8413779[/snapback]

Ifølge prisguiden har den RDS-radio?

Og ang. N95 vs. K800i så var det gjort en grundig test av begge kameraene, hvor konklusjonen ble at N95 var overall det beste. Husker ikke helt hvor jeg så testen, men skal linke til den hvis jeg finner den.

Lenke til kommentar
.......

 

Til det med at det er mye whining i tråden, altså kom igjen da det hører jo med det jo (:

 

Som en sa at det er bra at man slipper å bli henvist til google.com hver eneste gang man spør ett spørsmål som allerede er blitt spurt før :)

8415392[/snapback]

Såklart hører litt småsyting med! :D Men all den sytingen om batteriet kan gjøre meg småkvalm til tider. :p Tenk på alle funksjonene du har i det lille apparatet, og den største feilen du finner er batteriet? Da er det jammen ikke mye å klage på. :)

Nei. 160 internt minne is all you got. :)

8414307[/snapback]

rart det da....mener å ha lest flere plasser at det følger med et kort på 128mb. Pinglette og lite men alikevell et kort.

Altså ikke tilfelle alikevel dette :hmm:

 

Bestilte et på 2gb med telefonen min som i beste ånd sendes i postoppkrav istedet for å legge det med telefon pakken. dobbelfrakt er kult :ph34r:

8415408[/snapback]

Hehe.. Nokia skjønte vel at det uansett var waste og money og putte inn en liten minnebrikke da 99% vil kjøpe en større uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...