Gå til innhold

Utsett Vista-aktiveringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor får man bare kjøpt lisensnøkler? Trodde disse fulgte med mediet programvaren ble levert på?

7975669[/snapback]

Ja, men når du kjøper Vista versjon X, så får du ikke bare med Vista versjon X og lisensnøkkel for den, du får også med alle de andre Vista-versjonene på samme DVD. (32bits og 64bits-versjonene ligger dog på separate DVDer.)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med norsk utgave men med engelsk utgave av Office 2007 Enterprise Edition så mener at det er en slags volumlisens.. Funker jo for meg..

 

Ettersom dere Microsoft Gold Partner så er det vel bare å kontakte Microsoft for å utvide antall lisenser eller hva

 

Sitat:

 

Copies installed using volume license keys will simply skip product activation, the process where keys must be entered and judged legitimate. Microsoft won't require businesses that deploy Office 2007 to activate the suite, the company said Thursday in an updated document on its Web site.

Lenke til kommentar
Hvor får man bare kjøpt lisensnøkler? Trodde disse fulgte med mediet programvaren ble levert på?

7975669[/snapback]

Ja, men når du kjøper Vista versjon X, så får du ikke bare med Vista versjon X og lisensnøkkel for den, du får også med alle de andre Vista-versjonene på samme DVD. (32bits og 64bits-versjonene ligger dog på separate DVDer.)

7975831[/snapback]

 

Joda, men hvor får man kjøpt lisensnøkkel løst... var mitt spørsmål... En lisensnøkkel passer jo kun til Vista versjon X. Dersom man installerer Vista versjon Y vil ikke lisensnøkkelen til Vista versjon X fungere. Hvor får man kjøpt nøklene løst? Verdien ligger jo ikke i DVD-plata, men i lisensnøkkelen.

Lenke til kommentar
Joda, men hvor får man kjøpt lisensnøkkel løst... var mitt spørsmål... En lisensnøkkel passer jo kun til Vista versjon X. Dersom man installerer Vista versjon Y vil ikke lisensnøkkelen til Vista versjon X fungere. Hvor får man kjøpt nøklene løst? Verdien ligger jo ikke i DVD-plata, men i lisensnøkkelen.

7976124[/snapback]

Foreløpig vet jeg om to steder. Det ene fungerer ikke i Norge (ennå?), og det andre har jeg ikke prøvd selv.

 

1. Kjøp Vista i elektronisk versjon fra windows marketplace e.l. Du får tilsendt lisensnøkkel pr. email og en link der du kan laste ned Vista-filene. Drit i nedlastingen hvis du allerede har Vista på plate. (Foreløpig ser dette ut til å være begrenset til USA/Canada.)

 

2. Kjøp billigste Vista retail, i.e. Home Basic. Bruk Vista Anytime Upgrade til å oppgradere til Home Premium eller Ultimate. Du kjøper en lisens online.

 

Begge metodene innebærer at du enten har kjøpt en Vista-plate før (nr.2) eller at du kjøpte en PC med Vista ferdiginstallert, eller at du kjøper Vista for elektronisk nedlasting, så sånn sett får du jo ikke "kjøpt lisensnøkkel løst", egentlig.

Lenke til kommentar
Hvor får man bare kjøpt lisensnøkler? Trodde disse fulgte med mediet programvaren ble levert på?

7975669[/snapback]

Bedrifter får det. Hos oss fikk vi mulighet til å laste ned Vista og brenne ut ISO allerede fra noen dager etter lanseringen for bedrifter. I slutten av januar fikk vi muligheten til å laste ned hjennebruker-versjonene også. DVD'ene kom ikke før i forrige uke. Da får man ett sett med DVDer, til bruk på så mange PCer man har lisenser for. Lisensene kommer utenom.

 

Fatter ikke hvorfor man skal lage så stort nummer ut av alt, det tar akkurat 8 minutter å fikse.

7975678[/snapback]

For det første er dette snakk om en lovlig metode. For det andre er det ikke alle som vet om det fra før. En artikkel om saken vil bidra sterkt til å spre kunnskapen om denne metoden videre.

 

__________________

 

Jeg kom akkurat på ennå et bruksområde. Man kan teste ut både 32 og 64bit grundig før man bestemmer seg for hvilken av de man vil bruke lisensnøkkelen på.

 

Hvis man har kjøpt/fått Vista til én PC så kan man bruke DVD'en på flere PCer for å teste ut før man eventuelt går til det skritt å punge ut flere tusenlapper for å kjøpe det til flere PCer.

Lenke til kommentar
Jeg kom akkurat på ennå et bruksområde. Man kan teste ut både 32 og 64bit grundig før man bestemmer seg for hvilken av de man vil bruke lisensnøkkelen på.

 

Hvis man har kjøpt/fått Vista til én PC så kan man bruke DVD'en på flere PCer for å teste ut før man eventuelt går til det skritt å punge ut flere tusenlapper for å kjøpe det til flere PCer.

7976586[/snapback]

Jeg har tenkt samme tanken! Nå blir det dual-boot med både 32- og 64bit på samme PC. 32bit fungerer greit, mangler bare å få testet diverse SW eller finne erstatninger for SW som ikke takler Vista. Da kan det jo være greit å ha litt mer enn 30 dager til testing.

 

Microsoft har jo allerede fått pengene mine, så det burde ikke spille noen rolle for dem om jeg aktiverer Vista i februar eller mai ....

 

En ting det sikkert ikke skader å minne om er at "-rearm"-trikset gir deg 30 dager forlenget "trial period" regnet fra den dagen du bruker det. Det er altså ikke noe poeng i å gjøre det dagen etter du har installert Vista ...

Lenke til kommentar
Uffda. Kanskje dere skal vurdere å KJØPE det da... under 1000 kroner for vista home premium :) men men. liker piratkopiert jeg også. de originale må jo reinstalleres i ett sett jo...

7975709[/snapback]

Det stemmer vel ikke? Premium koster fra ca 2500 kr. Premium OEM er et annet produkt til en annen pris. Det samme gjelder oppgraderingsversjonen av Premium.

Lenke til kommentar

Det var jo ett genialt tiltak fra Microsoft for å få større utbredelse av Vista. De satser kanskje på at de som ønsker å sjekke ut programmet skal bli hekta. For hvem gidder å sitte å reinstallere operativsystemet 3 ganger i året sånn i lengden?

Jo, kanskje enkelte gidder, men jeg tipper noen til slutt kryper til korset og betaler for en OEM lisens i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...