Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Endelig!

 

HBO Home Entertainment will release The Sopranos: The Complete Series on Blu-ray on November 4th. All 86 episodes of the award winning show will be placed on 28 Blu-ray discs, which will be grouped in a lavish box set.

 

According to The Hollywood Reporter, which broke the news, the upcoming box set will feature more than five hours of bonus material including lost scenes, two roundtable dinners with the cast and crew, 25 audio commentaries as well as a new and exclusive featurette exploring how The Sopranos was created and ultimately transformed the TV landscape.

 

 

Jeg ser dem har sopranos hele serien ganske billig på dvd, er den verdt å se igjennom hele serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. The Wire i HD.

 

 

Insley explained, "When the show started 2001 / 2002 they framed it for 16 x 9 as a way of future-proofing. Then a couple of seasons ago, right before Season 4 began shooting, there was a big discussion about it and after much discussion -- David, Nina, Joe Chappelle, the Producers, the DPs -- and we discussed what should be the style of the show. David made the decision that we would stay with 4x3. The DPs pretty much defined the look to be what it is now. And it's been consistent for the past two seasons."
The Wire is shot entirely with Panavision cameras. David Insley let us know that, "These later episodes of the show are shot Super 35, 3-perf, and that saves a lot of money because that means we're shooting about three quarters of the film we used to. But we're only using the 4 x 3 part, so we're losing the edges of the 16x 9, but it's less than we were using when it was 4-perf, so (the image is) somewhere between a Super 16 image and a standard 35 (mm) image."
Muligheten er der for 16x9 og høyere oppløsning, men David Simon har vel også uttalt at han foretrekker den gritty looken du får på 4x3 SD.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvor er det billigst å kjøpe serier? Pleier å bestille fra Amazon, men synes ikke det er no særlig billigere enn å kjøpe i Sverige. Sparer kanskje 50-100kr maks.

Cdon er bra men du finner dem billigere på finn.no

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vil ha serieboksene fysisk

Im with you bro, alle andre nå til dags skal se alt via nettflix og slikt nymodens greie. Godt det er hardbarka menn som oss som fortsatt kjøper filmer og serier i fysisk kopi:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

På Platekompaniet vil The Sopranos-boksen på Bluray koste 599,-. Har ikke noe rush til å skaffe den selv, men kommer garantert til å plukke den opp ettterhvert.

 

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/BLU-RAY/The_Sopranos_-_Den_Komplette_Serien_Blu-ray/?id=1000507236

Hvorfor ikke bare kjøpe den til dvd? Bluray syns jeg ikke ser så mye finere ut uansett. Kjøpte prison break sesong 3 på bluray for 5 år siden og kvaliteten var skikkelig dårlig og litt snøvete. Neste generasjons video kvalitet liksom... Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke bare kjøpe den til dvd? Bluray syns jeg ikke ser så mye finere ut uansett. Kjøpte prison break sesong 3 på bluray for 5 år siden og kvaliteten var skikkelig dårlig og slitt snøvete. Neste generasjons video kvalitet liksom...

 

Har du en gammel eller relativt liten tv vil du ikke få utnyttet Blu-ray til det fulle. Den største forskjellen får man når man først ser en episode av en serie i HD, før neste er i SD, enorm forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Hvorfor ikke bare kjøpe den til dvd? Bluray syns jeg ikke ser så mye finere ut uansett. Kjøpte prison break sesong 3 på bluray for 5 år siden og kvaliteten var skikkelig dårlig og slitt snøvete. Neste generasjons video kvalitet liksom...

 

Har du en gammel eller relativt liten tv vil du ikke få utnyttet Blu-ray til det fulle. Den største forskjellen får man når man først ser en episode av en serie i HD, før neste er i SD, enorm forskjell.

 

Jeg har en 42 tommers flatskjerm tv fra som jeg fikk i starten av 2009 så sikkert 2008 modell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...