Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

 

Ser også at Netflix har gitt ut sesong 4 og 5 av Breaking Bad. Regner med de fleste her inne har sett hele serien. Synes ikke serien har vært så syk som folk skal ha det til. Høres ut som det blir bedre nærmere slutten.

 

Hva legger du i "syk,"? Forholdsvis løs definisjon på det du tydeligvis legger i som faktor for gode serier. Hvis man bokstavelig talt skal tolke adjektivet ditt, så er jo serien utvilsomt syk. Det handler om en dødssyk mann som begår syke handlinger for å oppnå sine mål, og på veien møter han en del virkelige syke mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva legger du i "syk,"? Forholdsvis løs definisjon på det du tydeligvis legger i som faktor for gode serier. Hvis man bokstavelig talt skal tolke adjektivet ditt, så er jo serien utvilsomt syk. Det handler om en dødssyk mann som begår syke handlinger for å oppnå sine mål, og på veien møter han en del virkelige syke mennesker.

 

Mener som i synnsyk bra! Folk har jo tatt helt av når det nermet seg siste episode. Er spent på hva som venter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På mandag begynner NRK med "Serie-universet", et liveprogram som sendes på web-tv etter Mammon.

 

Stjernene fra Mammon er der, i tillegg kommer Kristoffer Hivju for å diskutere neste sesong av Game of Thrones. Vi i Serienytt blir trolig representert også - så blir spennende. Blir kult med mer seriediskusjon, artig at NRK har latt seg inspirere av den serie-entusiasmen som er vist på sider som Serienytt og OP-5. Intervjuet Mikal Lerrøen i kveld, skal legge ut ila helgen på siden.

 

Spent på hvordan programmet blir på mandag. Mulig å sende spørsmål, reaksjoner og annet via instagram, twitter og Facebook (siden deres). Er knall at det blir mer fokus på "seriesnakk" .)

Lenke til kommentar

Hvor langt har du kommet? Serien blir gradvis mer intens og spennende. Jeg var selv ganske kritisk da jeg så de første episodene. Den beste serien jeg har sett.

 

Sett ferdig sesong 3. Begynner snart på 4. Serien er bra alså, men jeg hadde høyere forventninger til den, siden alle snakket om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det blir lagt opp til en nedtur når alle snakker om hvor god serien er. Selv begynte jeg nylig å se på Game of Thrones. Den har like god rating som BB på IMDB, så jeg hadde skyhøye forventninger. Serien er veldig god, men jeg er hele tiden superkritisk og har høye krav. Det gjør nok at inntrykket av blir dårligere enn om jeg ikke hadde hatt forhåndsforventningene.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig skuffet over sesong 4 av Arrested Development. Klarte ikke se mer enn 7-8 episoder før jeg ga meg. Har hørt at serien har mye smarte referanser til tidligere hendelser og et finurlig plott, men det hjelper ikke det når vitsene ikke treffer.

 

Veldig trist egentlig. Tror helt seriøst ieg har sett sesong 1-3 ti ganger.

Lenke til kommentar

Sorry, kunne ikke dy meg. Men fremdeles klarer du Modern Family? :p

Sesong 4 er veldig mye et eksperiment, og personlig likte jeg sesongen mye bedre enn sesong 3. Ikke bedre enn de to første. Og det er nok en veldig vanskelig sesong av serien, for de fleste.

 

Personlig synes jeg sesongen var veldig givende for meg som seer. Det er mye skjulte spøker, men det er også en sesong hvor en tjener på å binge og se alle episodene. Personlig likte jeg ikke sesongen så godt før siste episode, og enkelte øyeblikk her og der i episodene før, men det fordi jeg hele tiden satt med en liten skuffelse over hvor lite givende sesongen virket. Payoffet kom ikke før i slutten av sesongen.

 

Det er mye mer givende enn f. eks House of Cards som nærmest snubler i seg selv og Kata Mara-karakteren midtveis i sesongen før den klarer å komme seg litt på beina på slutten av sesong 1 etter den fantastiske starten til serien.

Lenke til kommentar

Endelig fått sett sesongpremieren av Sherlock. Gleder meg masse til neste episode allerede!

Så snart jeg er tilbake i Norge står Mammon på planen, og nå kommer straks Top Gear tilbake også. Community er tilbake i godformen, og Californication er snart tilbake. Samme med Cougar Town og Shameless.

 

Tror det kan bli en bra vinter på seriefronten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...