Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Vel, blir du ikke overbevist etter den andre sesongen, er det definitivt ikke verdt å plukke opp, nei. Serien blir i grove trekk mere eller mindre definert etter halve sesong to, spør du meg (selv om det dukker opp nye karakterer i main casten i s03).

 

P&R har en ganske spesiell type humor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som liker Parks & rec, hva ser dere i serien? Jeg kan ikke si jeg er helt overbevist. Samme produsentene som fra The Office, og kjenner igjen mye av humoren. Jeg ble heller aldri helt overbevist av den heller, så det kan jo ligge noe der. Ron Swanson har et par gullkorn her og der, men ellers er jeg ingen stor fan av han. Jeg føler Leslie begynte som en kvinnelige versjon av Michael Scott, men har blitt mer og mer "normal". Godt utført av Amy Poehler, men er heller ingen stor fan av hennes karakter. Liker vel best Tom Haverford igrunn, men seriens beste er Jean-Ralphio. Noen av de beste scenene i serien er fra Entertainment 720.

 

Kanskje jeg har blitt bortskjemt av å ha sett for mye Arrested Development. Mitt drømmescenario hadde vært en serie som kombinerte Scrubs og AD. Humoren fra Scrubs og skrivekvaliteten fra AD.

 

Nå vet jeg ikke hvem som styrte The Office for det meste (tror nok det var Greg Daniels), men Mike Schur var egentlig ikke så mye på de siste 5 sesongene av The Office US på grunn av Parks And Recreation.

 

Personlig synes jeg The Office er greit, noen få ganger bra, men også til tider søppel. Parks And Rec sin første sesong var platt, og sleit litt fordi den prøvde å være The Office, når den i grunn var et helt annet beist. Sesong 2 var en stor forbedring, og det virker litt rart at du ikke liker Parks And Rec når du liker AD så godt.

 

Personlig liker jeg The League og Parks And Rec like høyt.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg ikke liker Parks and Rec, det var vel heller det som andre sier her, at jeg forventet litt mer, etter å ha lest mye positivt. Problemet er at noen av karakterene ofte blir mer irriterende enn morsomme. Rashida Jones finner jeg blant annet ikke morsom i det hele tatt. Men for all del, jeg likte serien, men jeg savner litt mer humor, og litt mindre mellomrom mellom de virkelige gullkornene. Jeg er også imponert over Andy. Én av få "dumme" karakterer som klarer å være morsom, uten å bare spille på den klassiske "dumheten".

 

Neste komedie blir vel The League, tenker jeg.

 

Når det gjelder sammenligningen med AD, så har jeg omtrent ingenting å utsette noen av karakterene på. Den eneste som ikke helt klarer overbevise meg der er Lindsay.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

26. september.

 

Sesong 6 har sånn bizzaro-episoder hvor du vil få se Eagleton-svarene på Leslie, April, Donna, Ron o.s.v. Kristen Bell, Sam Elliott, Billy Eichner og alltid herlige June Diane Raphael så langt.

 

Pluss folk som Tatiana Maslany som er fantastisk i en undervurdert serie som heter Orphan Black gjestespiller i sesongen. Peter Serafinowicz som spiller mot Chris Pratt (Andy) i 2014-storfilmen Guardians of The Galaxy. Henry Winkler (Arrested Development) og Heidi Klum som en danske.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis får jeg tid til det snart.

 

Ser Hell on Wheels sesong 2 nå. Føler at hovedgrunnen til at jeg ser det er fordi det er det nærmeste vi kommer til Deadwood akkurat nå. Nesten litt synd at det er så lite western-aktige serier. Men merker at slutten av sesong 2 er betraktlig mye bedre. Synes sesong 2 i starten var veldig sånn fram og tilbake med det samme. Sesong 3 har fått noe grei mottagelse iforhold så langt.

 

Gleder meg også litt til serien Turn på AMC i 2014, som handler om etterretning under den amerikanske uavhengighetskrigen. Ikke helt western, men et tema som ikke er touchet noe bra tidligere på tv-sjermen eller film.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tips til serier (gjerne bedre enn)som Battlestar Galactica , Star Trek osv? Har vært på serietørke de siste årene når det gjelder Science Fiction.

Edit : Gjerne noe som har kommet i det siste!

Når det gjelder kvaliteten på seriene er jeg ikke så veldig kravstor i forhold til hvor flinke skuespillerne er, det viktigste er at det er lett tilgjengelig underholdning ( jeg har ikke noe imot tegnserier heller ).

 

Det jeg personlig ser litt på nå (når jeg har tid) er forsåvidt The Walking dead, Dexter og True Blood men har vel gått lei av zombier og vampyrer for tida. Gleder meg også til at siste del av Breaking Bad kommer ut.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Har også litt lyst å hive meg på doctor who, men hvor bør jeg begynne i såfall? Hvilken "generasjon" er best sett med nåtidens øyne? Har ikke sett en eneste episode tidligere.

 

Min sci-fi-anbefaling er faktisk Star Trek The Next Generation. Driver å ser gjennom det nå, er ca 11 episoder uti første sesong og jeg må si det er overraskende bra. Effektene er dårlige, og noe av skuespillet er litt bob-bob, men det er utrolig interessante plott og gode temaer de utforsker i episodene.

 

Dette kommer fra en tidligere Star Trek-hater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som har noen gode tips til serier (gjerne bedre enn)som Battlestar Galactica , Star Trek osv? Har vært på serietørke de siste årene når det gjelder Science Fiction.

Edit : Gjerne noe som har kommet i det siste!

Når det gjelder kvaliteten på seriene er jeg ikke så veldig kravstor i forhold til hvor flinke skuespillerne er, det viktigste er at det er lett tilgjengelig underholdning ( jeg har ikke noe imot tegnserier heller ).

 

Det jeg personlig ser litt på nå (når jeg har tid) er forsåvidt The Walking dead, Dexter og True Blood men har vel gått lei av zombier og vampyrer for tida. Gleder meg også til at siste del av Breaking Bad kommer ut.

 

Når du sier du ikke har noe imot tegneserier tillater jeg meg å anbefale bøker, evt lydbøker om du vil ha det så nærme TV-opplevelsen som mulig. Mange gode scifi-serier å hente der. Kan f.eks anbefale The Lost Fleet og Kris Longknife-seriene, blant mange andre. Begge de to finnes på Audible

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...