Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Kjører for tiden gjennom klassikeren Babylon 5. Dersom man klarer å se forbi den utdaterte CGI-en og de noe ujevne skuespillerprestasjonene, så sitter man igjen med en real juvel av en TV-serie. Skriptet er mildt sagt makeløst og jeg nøler ikke med å sette serien på samme hylle som Twin Peaks, Carnivále, Nowhere Man og X-Files.

 

Holder på med B5 selv, har kommet ett godt stykke i sesong 4. Dette her er råbra etter min mening, og det er samtidig så utrolig tydelig at budsjettet etter sesong 1 har fått seg en overhaling :) Og så blir det bare bedre og bedre! Anbefales virkelig, i tråd med innlegget over!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, husker når denne ble sendt på TV2, jeg var nok litt i yngste laget til å sette pris på serien da. Så det er grunnen til at jeg ikke har sett dette her før nå. Startet først på Space Above & Beyond, som jeg likte som mindre. Men fikk aldri tråden i serien, derfor var helt herlig å dra denne frem nå. Dessverre så ble det bare 1 sesong :(

Lenke til kommentar

Heh... Jeg husker jeg og en kamerat var på den lokale bokhandelen og kjøpte starter kit (en, hadde ikke råd til to) for magic the gathering og dro hjem til ham og så på B5 mens vi prøvde å lære reglene for MtG... Dette må ha vært i 93 eller like etter, for Arabian Nights hadde ikke kommet, og vi hadde ikke Internet - som jeg fikk i 96.

Lenke til kommentar

B5 forsøkte jeg meg på i en periode for noen år siden, men sminken og effektene gjorde dessverre at jeg ble tatt litt ut av det hele. Premisset er jo veldig interessant, så kanskje det er på tide å prøve igjen.

 

Både The Shield og The Wire synes jeg jo at var kjedelig på samme tidspunkt, og nå er de begge to av mine favorittserier.

Lenke til kommentar

Syns faktisk sminke og kostyme biten er veldig forseggjort i B5. Enkelte av centauriene ser kanskje komiske ut, men man blir jo vandt med å se de forskjellige rasene på skjermen til enhver tid. Men det er godt gjennomført, alderen tatt i betraktning :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fint. Da vet jeg hva som må anskaffes etter at jeg er ferdig med alt av Star Trek.

 

Hva slags stil kjører de? Action, mystery, skummelt? Er det humor?

 

Ja, ja, ja og ja. Den var så forut for sin tid, at blant annet Star Trek tok lærdom og endret mye.

 

Action og politikk:

 

 

Humor/glimt i øyet:

 

G'Kar, en av tidenes karakterer (spilt fantastisk av Andreas Katsulas - RIP) Og hvem kan klage over kostymet for han?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...