Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På play tror jeg det er de brukte produktene som ikke sendes til norge. Tror det er de uten utfylte røde stjerner.

 

Edit: det var merkelig. Gikk inn på play å så på boksen der, "kjøpte den" men fikk beskjed om at den ikke kunne sendes til meg i norge. Men jeg så ikke noe sted at den var brukt. Det eneste hintet om det var at det stod "also available new" da hos andre leverandører.

Endret av Aliaz
Lenke til kommentar

Sesong 1 kom vel i oktober/november 2010 her hjemme ja. Fikk såpass bra omtale hos Filmpolitiet at det sikkert var flere som kjøpte.

 

For en grusomt skrevet anmeldelse.

 

Regner med at jeg kjøper en serie til romjulen, og siden jeg enda ikke har kommet meg igjennom alle de seriene som man må ha sett, så håper jeg på noen tips. Jeg har sett The Wire, nesten ferdig med The Sopranos og har Oz liggende som jeg håper jeg får pløyet meg igjennom like før jul. Jeg har sett/ser en drøss andre også, men hva jeg se? Noen forslag? The West Wing, Six Feet Under og Twin Peaks er toppkandidatene mine for øyeblikket.

 

Noen som har fått med seg Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet forresten?

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Regner med at jeg kjøper en serie til romjulen, og siden jeg enda ikke har kommet meg igjennom alle de seriene som man må ha sett, så håper jeg på noen tips. Jeg har sett The Wire, nesten ferdig med The Sopranos og har Oz liggende som jeg håper jeg får pløyet meg igjennom like før jul. Jeg har sett/ser en drøss andre også, men hva jeg se? Noen forslag? The West Wing, Six Feet Under og Twin Peaks er toppkandidatene mine for øyeblikket.

 

Går utifra at du har sansen for HBO-serier? Vil isåfall anbefale Deadwood, som for meg er helt der oppe med Sopranos og The Wire. Settingen er kanskje litt turnoff for noen, men som med The Wire blir man helt hekta etterhvert som man blir kjent med karakterne.

 

Twin Peaks er også fantastisk, men det er ikke for alle. Har opplevd at de fleste som liker The Wire/Sopranos/Oz (kvalitetsserier mao ;)) osv liker Twin Peaks, så du bør absolutt gi det et forsøk.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

 

For en grusomt skrevet anmeldelse.

 

 

Hehe, får håpe min ikke var like grusom (men kritiser gjerne i vei) :wee:

 

Holder på med finpuss på sesong 2 anmeldelse, men serie-julekalenderen stjeler nok av tid.

 

Noen som har fått med seg Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet forresten?

 

Jupp, storkoser meg med den. Får håpe den ikke tar et gigantisk mageplask, slik Taxi gjorde i siste halvannen episode.

Lenke til kommentar

For en grusomt skrevet anmeldelse.

 

 

Hehe, får håpe min ikke var like grusom (men kritiser gjerne i vei) :wee:

 

Holder på med finpuss på sesong 2 anmeldelse, men serie-julekalenderen stjeler nok av tid.

 

Som jeg tror jeg skrev på twitter, så synes jeg anmeldelsen din var meget god. Problemet til Torfinn Borkhus er at han lager de rareste metaforer, bruker ord han ikke forstår og skriver (i mine øyne) svært dårlig. Et makkverk av en anmeldelse, og jeg er ikke imponert over det han tidligere har skrevet heller.

 

Jeg vet ikke hva jeg kan si om dette:

Community kunne vært den serien som spilles inn vegg i vegg med alle skitseriene og tjuvlytter med øret mot veggen for å lære seg triksene. Men siden veggen er såpass tjukk, blir de nødt til å improvisere for å bli ferdig innenfor tidsfristen. Og som ved et lykketreff blir den mye bedre enn alle skitseriene, fordi de må ty til egen galskap og relativt ukjente, men gode skuespillere.

 

Dessuten er anmeldelsen av sesong 1 basert på mindre enn halvparten av episodene (10). Det blir for slapt for meg.

Lenke til kommentar

Regner med at jeg kjøper en serie til romjulen, og siden jeg enda ikke har kommet meg igjennom alle de seriene som man må ha sett, så håper jeg på noen tips. Jeg har sett The Wire, nesten ferdig med The Sopranos og har Oz liggende som jeg håper jeg får pløyet meg igjennom like før jul. Jeg har sett/ser en drøss andre også, men hva jeg se? Noen forslag? The West Wing, Six Feet Under og Twin Peaks er toppkandidatene mine for øyeblikket.

 

Six Feet Under, ingen tvil. Utrolig serie fra start til slutt, og trolig den serien jeg setter mest pris på etter The Wire.

Lenke til kommentar

Kjørte hele ses 4 av SoA igår(fuck eksamen lizm). For noen flotte biroller i år. Venter bare på at Vic Mackey får en gjesterolle. Merkes at godeste Kurt Sutter fikk god kontakt meg casten i The Shield ja.

Morsom observasjon og Spoiler for The Shield og Soa under her

 

Samt han tenner på å sprenge opp Kenny Johnson :D

 

 

Bra sesong, men likte egentlig sesong 2 bedre. Falt pladask for Adam Arkin og Henry Rollins som skurker. Gleder meg til neste sesong.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Jeg likte sesong 4 bedre, men sesong 2 er garantert nest-best. :)

 

Generelt så synes jeg sesong 4 var mere sterkere, mere bruk av den egentlig ganske gode casten serien har. Danny Trejo. Mr. Ray McKinnon (som og er vel valget SoA endte opp med når de ikke fikk "Shane Wendrell" på grunn av Justified til den rollen).

 

Altså jeg synes Katey Segal (Gemma) var priceless i sesong 2, men i sesong 4 er hun enda herligere. Må også legge til at det er beste sesongen til Perlman når det kommer til hans prestasjoner på serien, og ikke bare på grunn av en omvendingen med karakteren hans. Charlie Hunnam er også bedre enn hans sterkeste sesong fra før (sesong 3) i sesong 4. Maggie Stiff (Tara) er også like herlig som hun var i sesong 3 (hvem glemmer ikke "i don't need a boy to handle my shit" ?).

 

Lurer på hva mer Drea de Matteo fra Sopranos bringer inn på serien neste år. Håper de faktisk bruker henne bra. Savnet henne siden Sopranos i gode roller.

 

Sesong 4 hadde også en god del mytologi som ikke følte ble for mye heller. Slik som jeg innimellom følte med sesong 3.

 

Skal også sies at en ting sesong 2 var bedre enn sesong 4 var badguys. For i sesong 4 var det jo nesten ingen ordentlig badguys iforhold til de ifra tidligere.

Lenke til kommentar

Er badguys jeg savnet mest fra sesong fire, samt ble litt for lite Tig som er min favoritt(etter Ron Perlmans Clay selvfølgelig). Hovedrollene gjorde en god rolle i sesong 4, enig der. Men ble veldig lite karakterbygging på resten av gjengen(minus Juice). Der har de tidligere sesongene vært bedre imo.

Likte rollen til Ray McKinnon, men føltes litt som en Stahl-light, ikke direkte slem bare pussig. Fantastisk avsluttende øyeblikk han hadde dog. :D

 

Btw sesongen bad guy denne sesongen må vel være han her?

 

ron_perlman_plays_the_title_demon_in_hellboy_ii_th_488d66f799.jpg

Hvor Clay virkelig viser sitt sanne jeg. Clay har alltid vært badass, men denne sesongen var han rett og slett big bad. Wayne Unsers Wounded animal-beskrivelse passet perfekt syns jeg.

 

 

 

Jævla spent på neste sesong, samt hvem som får rollen som

black gangleader som blir denne sesongens big bad. Hadde ikke forundert meg noe om den rollen gikk til Forest Whitaker.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...