Gå til innhold

Hva het legen som var i Sachsenhausen?


Grievdus

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+12341842

Uten å ha lest de andre innleggene vil jeg bare si at Joseph Mengele var i Aust.-Birkenau, og han levde fram til 1979. Megele fikk slag mens han badet i bassenget sitt, og han døde altså i Brasil. Om han i Sachenhausen, så kommer jeg ikke på noen.

Lenke til kommentar

Drev han ikke denne såkalte "tvillingforskningen" pgså?

 

Naboen min, som døde for noen år siden, var i Birkenau (som var kvinneleiren). Hun dro dit sammen med mann og to tvillingsdøtre en sommerdag i 1943. '

To år senere kunne hun forlate stedet. Men uten mann og barn.

Går ut ifra at mannen ble gasset, og at tvillingene (hvis de også ikke ble gasset) kom til barneblokken hvor legene drev sine forsøk.

Da jeg møtte henne var hun fortsatt depressiv og gråt mye. For oss er jo denne en relativ fjern fortid, men for henne var det selvfølgelig noe helt annet.

Hun forlot en by med over 3000 jøder, da hun kom tilbake var alle borte.

 

En historie jeg leste: En av legene (Mengele?) hadde lest i en bok at gutter i 12 års alderen skulle være mellom X og Y cm høy. Han spikret opp to nagler på veggen (i nevnte høyde), de som var for korte eller for lange ble skutt.

 

Utrolig hvor lite de visse om hva som møtte dem i utryddelsesleirerene. Var på det jødiske museet i Budapest for noen år siden. En av "tidsvitnene" fortalte at hun på toget mellom Budapest og Birkenau forlot vogna for å hente vann (Antagelig fikk en person forlate vognen for å hente vann), men toget begynnte å kjøre ut fra stasjonen. Hun begynnte å løpe etter vognen, men vannbøtta var for tung. Så hun måtte kaste den fra seg. Hun greide akkurat å karre seg inn i godsvogna før toget fikk for stor hastighet! Slik kom hun ikke for sent til 2 år i konsentrasjonsleir...

Lenke til kommentar
Drev han ikke denne såkalte "tvillingforskningen" pgså?

 

Naboen min, som døde for noen år siden, var i Birkenau (som var kvinneleiren). Hun dro dit sammen med mann og to tvillingsdøtre en sommerdag i 1943. '

To år senere kunne hun forlate stedet. Men uten mann og barn. 

Går ut ifra at mannen ble gasset, og at tvillingene (hvis de også ikke ble gasset) kom til barneblokken hvor legene drev sine forsøk.

Da jeg møtte henne var hun fortsatt depressiv og gråt mye.  For oss er jo denne en relativ fjern fortid, men for henne var det selvfølgelig noe helt annet.

Hun forlot en by med over 3000 jøder, da hun kom tilbake var alle borte.

 

En historie jeg leste:  En av legene (Mengele?) hadde lest i en bok at gutter i 12 års alderen skulle være mellom X og Y cm høy.  Han spikret opp to nagler på veggen (i nevnte høyde), de som var for korte eller for lange ble skutt.

 

Utrolig hvor lite de visse om hva som møtte dem i utryddelsesleirerene.  Var på det jødiske museet i Budapest for noen år siden. En av "tidsvitnene" fortalte at hun på toget mellom Budapest og Birkenau forlot vogna for å hente vann (Antagelig fikk en person forlate vognen for å hente vann), men toget begynnte å kjøre ut fra stasjonen.  Hun begynnte å løpe etter vognen, men vannbøtta var for tung. Så hun måtte kaste den fra seg. Hun greide akkurat å karre seg inn i godsvogna før toget fikk for stor hastighet!  Slik kom hun ikke for sent til 2 år i konsentrasjonsleir...

8438960[/snapback]

:ermm: Les litt om Birkenau, du.

Lenke til kommentar

Hva mener du? :hmm:

Jeg har lest masse om holocaust (det har sikkert du også!)

Var faktisk i Mauthausen Konsentrasjonsleir for et par uker siden. Men jeg ville bare fortelle om et par kvinner jeg har møtt som faktisk var der (Auschwitch/Birkenau). Det gjør at, den for meg, fjerne historien kommer mye nærmere.

 

ps: Sjekket det opp. Birkenau var selvfølgelig ingen ren kvinneleir.

Lenke til kommentar

Det er i dag nøyaktig 1 år siden jeg var kom hjem fra alle stedene.. :)

 

Og jeg blir bare kvalm av å lese om tråden her, og tenke på det igjen.. Det var mye sykt som hadde skjedd.. Og dere burde nesten stikke dit før leirene blir "gjort om" historieforfalskning og fortrengelsen er stor der.. i den ene leiren var alt pynta på, ett av museene som vare der ble akkurat stengt da vi var der, fordi direktøren mente det ikke var sant det som den bygningen inneholdt.. guiden gråt over det også videre.. crazy shit..

Lenke til kommentar
Bare tull, Birkenau var en dødsleir.

 

Kvinneleiren du sikter til heter Ravensbrück. Det er såvidt jeg vet den eneste rene kvinneleiren.

8446243[/snapback]

 

Hallo? Leste du egentlig hva jeg skrev? Jeg sa at Birkenau "selvfölgelig ikke var en ren kvinneleir"

Haha! Du leser ikke hva jeg skriver, likevel sier du bastant "bare tull" !!

 

Og selvølgelig var det mennesker som overlevde måneder/år i dødsleire. Tror du de TRODDE at de var i Birkenau??

Lenke til kommentar

Enn den godeste dr. død, da. Var ikke han også i sachsenhausen?

Når jeg var der ble det blandt annet fortalt om folk som fikk mus opertert inn i låret, så de kunne se om den greide å ete seg ut.

Uten bedøvelse selvsagt.

Og testing av nye flyverdrakter til luftwaffe, der de kledde en fange med en testdrakt og sjekka hvor lenge han levde i en balje med isvann.

Grusomme overgrep i vitenskapens navn..

Lenke til kommentar

8453234[/snapback]

Jeg syns å huske at bildene av leggane med diverse ting i steden for muskler var fra Ravensbruck? :hmm:

8533347[/snapback]

 

Jeg er veldig sikker på at jeg aldri var i Ravensbruck.. men skal ikke si at de ikke gjorde noen ting flere steder..

Lenke til kommentar
Jeg er veldig sikker på at jeg aldri var i Ravensbruck.. men skal ikke si at de ikke gjorde noen ting flere steder..

8554359[/snapback]

Jeg syns å huske at jeg har akkurat de bildene (evt. noen som ligner ekstremt) fra Ravensbruck, men det er vel muligheter for at jeg husker feil. Tross alt nærmere fire år siden jeg var der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Litt OT:

 

Når jeg var i Sachsenhausen (med norsk guide, faktisk) ble det fortalt om en nordmann som haded fått lårmuskler byttet ut med skittne filler, og fått tarmene dratt ut. Begge i full tilstedeværelse. Sachsenhausen var visst også det første stedet der lobotomi(1) ble utprøvd, noe som senere ble brukt på norske mentalsykehus...  :hmm:

 

1: Lobotomi, å komme opp til hjernen gjennom nesebor/øyehule for så å kappe noen nerver slik at pasienten ble helt grønnsak. Ble brukt for å roe ned mentalt forstyrrede personer som var spinnville 24/7. Ja, for å komme seg gjennom øyehulen må man evt. fjerne øyeeplet eller bore hull på det.

 

Er masse grusomt som ble gjordt i denne leiren må jeg si  :no:

7992622[/snapback]

 

Lobotomi ble ikke bare praktisert i Norge, men og i flere andre vestlige land. Desverre vet jeg ikke hvilken, men kan med stor (selv) sikkerhet si at lobotomi ble praktisert i tyskland og England også etter krigen.

7993674[/snapback]

 

 

kanskje dette er sprøy men har hørt at på lier mental sykehus som nå er lagt ned. Der brukte de lobotomi.

Lenke til kommentar
Litt OT:

 

Når jeg var i Sachsenhausen (med norsk guide, faktisk) ble det fortalt om en nordmann som haded fått lårmuskler byttet ut med skittne filler, og fått tarmene dratt ut. Begge i full tilstedeværelse. Sachsenhausen var visst også det første stedet der lobotomi(1) ble utprøvd, noe som senere ble brukt på norske mentalsykehus...  :hmm:

 

1: Lobotomi, å komme opp til hjernen gjennom nesebor/øyehule for så å kappe noen nerver slik at pasienten ble helt grønnsak. Ble brukt for å roe ned mentalt forstyrrede personer som var spinnville 24/7. Ja, for å komme seg gjennom øyehulen må man evt. fjerne øyeeplet eller bore hull på det.

 

Er masse grusomt som ble gjordt i denne leiren må jeg si  :no:

7992622[/snapback]

 

Lobotomi ble ikke bare praktisert i Norge, men og i flere andre vestlige land. Desverre vet jeg ikke hvilken, men kan med stor (selv) sikkerhet si at lobotomi ble praktisert i tyskland og England også etter krigen.

7993674[/snapback]

 

 

kanskje dette er sprøy men har hørt at på lier mental sykehus som nå er lagt ned. Der brukte de lobotomi.

8659797[/snapback]

 

Selvfølgelig ble lobotomi praktisert i Norge. Pererira (tror jeg) fikk jo nobelprisen for å ha funnet opp denne teknikken. Dette var en tid en annerkjent metode innen psykiatrien. Utrolig nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...