Gå til innhold

Hva mener dere om Nokas dommen?


Anbefalte innlegg

Straffen var mer enn hard nok. Alle kan gjøre feil her i livet, men det må ikke bety at de må tilbringe resten av livet i en celle.

7954216[/snapback]

Å kalle et så grovt ran som Nokas ranet for en feil er litt mildt. Dette var et nøye planlagt ran som endte med drap på en politibetjent, ikke en feil :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å være innesperret så lenge er ikke gøy.. ta å gang det med 13.. det er jævlig. Nei straffen til nokas folkene var mer enn streng nok!

Nå sitter man jo her i landet ikke tiden ut, så det blir neppe 13 år på noen..

 

Synd jeg ikke ble trukket ut til jury tjeneste i denne saken, da hadde straffen blitt enda mer redusert.

7954216[/snapback]

Slikt utsagn får meg til å lure på om du vet hvordan jurysystemet fungerer.

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke ble trukket ut til jury tjeneste i denne saken, da hadde straffen blitt enda mer redusert.

7954216[/snapback]

Slikt utsagn får meg til å lure på om du vet hvordan jurysystemet fungerer.

7960476[/snapback]

 

He he, bra sagt.

 

Har fulgt med saken fra dag 1, men hva var det egentlig som var formildende omstendigheter? Greit nok, enkelte tilstod, men hva annet?

Lenke til kommentar
Synd jeg ikke ble trukket ut til jury tjeneste i denne saken, da hadde straffen blitt enda mer redusert.

7954216[/snapback]

Slikt utsagn får meg til å lure på om du vet hvordan jurysystemet fungerer.

7960476[/snapback]

 

He he, bra sagt.

 

Har fulgt med saken fra dag 1, men hva var det egentlig som var formildende omstendigheter? Greit nok, enkelte tilstod, men hva annet?

7960587[/snapback]

Så vidt jeg har fått med meg så var det bare tilståelsene som var formildende. MEN, og det er et stort men, du skal huske på at den dommen som er kommet nå ikke reflekterer det store ønsket om hevn som var rådende i tingretten.

 

Dommen er jo helt bak mål! Dette var ingen ordinær ranssak, men et brutalt et, og det endte tross alt med drap. Skulle fått 21 år hele bunten. Utover at jeg synes dette var latterlig lave straffer, har jeg ikke spesielt annet å tilføye.

Derfor har de tiltalte fått sin straff, en straff som forøvrig er dobblet så streng som tidligere grove ransdommer, og det skal være rom for å dømme eventuelle framtidige forbrytere enda hardere!

Og tenk dere litt om! Hva får en kaldblodig morder i straff i dag? Og hva får en brutal raner i straff i dag?

Den dommen de bruker å få er HALVPARTEN så stor som de fleste av folkene i Nokas saken!

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hovedproblemet med systemet her er ikke selve straffenivået. Problemet er at ingen sitter inne den tid de er idømt, men slipper ut lenge før.

7960462[/snapback]

 

Hvorfor er det et problem?

Lenke til kommentar
Hovedproblemet med systemet her er ikke selve straffenivået. Problemet er at ingen sitter inne den tid de er idømt, men slipper ut lenge før.

7960462[/snapback]

Hvorfor er det et problem?

7964142[/snapback]

Fordi domstolene har funnet at 15 år bak murene er en riktig reaksjon. Dersom personen slipper ut etter 1/3 av tiden undergraver det både domstolenes troverdighet og folks rettsfølelse.

Lenke til kommentar
Hovedproblemet med systemet her er ikke selve straffenivået. Problemet er at ingen sitter inne den tid de er idømt, men slipper ut lenge før.

7960462[/snapback]

 

Hvorfor er det et problem?

7964142[/snapback]

 

Fordi det er å slippe billig unna? kan også nevne at et fengselsår ikke er 12 måneder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hovedproblemet med systemet her er ikke selve straffenivået. Problemet er at ingen sitter inne den tid de er idømt, men slipper ut lenge før.

7960462[/snapback]

Hvorfor er det et problem?

7964142[/snapback]

Fordi domstolene har funnet at 15 år bak murene er en riktig reaksjon. Dersom personen slipper ut etter 1/3 av tiden undergraver det både domstolenes troverdighet og folks rettsfølelse.

7964348[/snapback]

 

Er ikke spørmålet da heller hvorfor de slipper ut før tiden?

Lenke til kommentar

Hele denne gjengen skulle sittet i et jordhull i 20 år.

 

PS. Noen som er hypp på å dra i gang et stort ran? Siden vi ikke er tidligere straffedømte, og hvis vi unngår å drepe noen så kan vi være ute om under 10 år, hvis vi skulle bli tatt. Penga, forhåpentligvis over 50 mill, legger vi i skogen så lenge, vet om et bra sted.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Skamfulle straffer, intet mer å si om den saken.

 

De valgte selv å begå ranet, og de valgte selv å medvirke til drap. Når en helt fritt velger å drepe et annet menneske, bør en faen meg få en passende straff tilsvarende handlingen som er blitt utført. En straff bør sones, og at enkelte kun trenger å sone 2/3-deler av staffen sin, er ikke annet enn et bevis på vårt snillistiske straffesystem. Stakkarne må attpåtil sone staffene sine i verdens flotteste fengsler.

 

Nei, huff, her er det forbryterne det skal tenkes på, ikke de pårørende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...