Gå til innhold

Beta-testing av Windows Home Server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror aldri det var meningen at du skulle få en mail med en gang.

Så ikke gi opp håpet ennå!

 

Microsoft vil sikkert se litt på "søkermassen" før de velger ut betatesterne sine.

Eller er dette bare noe jeg tror fordi jeg heller ikke har fått noen mail?  :ermm:

7941908[/snapback]

Jeg vil tro jeg har store sjanser for å komme med siden jeg oppførte at jeg hadde 15 pcer. (mest mulig testing)

Lenke til kommentar
Ok! :)

 

Har registrert meg, fikk ikke noen mail så..

7941851[/snapback]

Jeg tror aldri det var meningen at du skulle få en mail med en gang.

Så ikke gi opp håpet ennå!

 

Microsoft vil sikkert se litt på "søkermassen" før de velger ut betatesterne sine.

Eller er dette bare noe jeg tror fordi jeg heller ikke har fått noen mail? :ermm:

7941908[/snapback]

 

 

Det stod at de ville ta kontakt etter hvert hvis du blir utvalgt.

 

"Thanks for registering your interest in the Windows Home Server beta program. If you are selected we will get in touch with you via the email address you provided. ~~ The Windows Home Server Team "

Lenke til kommentar
Expandable storage er det mest interessante, nesten et mirakel at det ikke har kommet tilsvarende ting før(?). Håper man kan ha et raid-sett i bunnen allikevel.

 

AtW

7942005[/snapback]

Jeg sier som ole Brumm, ja takk begge deler. Det er vel ikke noe i veien for å kombinere expandable storage med en form for raid? :D

Lenke til kommentar
Expandable storage er det mest interessante, nesten et mirakel at det ikke har kommet tilsvarende ting før(?). Håper man kan ha et raid-sett i bunnen allikevel.

 

AtW

7942005[/snapback]

Jeg sier som ole Brumm, ja takk begge deler. Det er vel ikke noe i veien for å kombinere expandable storage med en form for raid? :D

7942955[/snapback]

 

Det er det ikke, men når det gjelder fraværet av bisarre begrensninger, så stoler jeg ikke helt på MS...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg ble godtatt, yey :D

 

får bare "The system has encountered an unexpected error. We apologize for the inconvenience. The issue will be addressed as quickly as possible. " når jeg registerer meg..

8037503[/snapback]

Da bare tryker du på Microsoft Connect welcome page teksten som står like under feilmeldingen og du er inne.

Lenke til kommentar
Expandable storage er det mest interessante, nesten et mirakel at det ikke har kommet tilsvarende ting før(?). Håper man kan ha et raid-sett i bunnen allikevel.

 

AtW

7942005[/snapback]

 

For å sitere fra the Getting-Started Guide:

Important.

Windows Home Server works best when each attached hard drive is accessed as an individual hard drive. Some computers and mainboards can be configured so that the hard drives are managed as RAID by the BIOS on the mainboard. For best results you should turn off this configuration before installing Windows Home Server.

Hva slags "results" man får hvis man ikke slår av RAID, det står det ikke noe om. (Og jeg skal bruke en non-RAID PC, så jeg får aldri testet det.)

Lenke til kommentar
Expandable storage er det mest interessante, nesten et mirakel at det ikke har kommet tilsvarende ting før(?). Håper man kan ha et raid-sett i bunnen allikevel.

 

AtW

7942005[/snapback]

 

For å sitere fra the Getting-Started Guide:

Important.

Windows Home Server works best when each attached hard drive is accessed as an individual hard drive. Some computers and mainboards can be configured so that the hard drives are managed as RAID by the BIOS on the mainboard. For best results you should turn off this configuration before installing Windows Home Server.

Hva slags "results" man får hvis man ikke slår av RAID, det står det ikke noe om. (Og jeg skal bruke en non-RAID PC, så jeg får aldri testet det.)

8037696[/snapback]

 

 

Hmm, det utsagnet betyr jo ikke nos som helst, ble ikke akkurat så veldig klok av det :(

 

AtW

Lenke til kommentar
Qlt :)

 

Hvordan er vilkårene, har dere lov til å fortelle om deres erfaringer her?

8035593[/snapback]

 

 

8. CONFIDENTIAL INFORMATION.  The software, including its user interface, features and documentation, is confidential and proprietary to Microsoft and its suppliers.

a. Use.  For two years after installation of the software or its commercial release, whichever is first, you may not disclose confidential information to third parties. You may disclose confidential information to third parties only if you obtain prior written consent from Microsoft’s legal department.  You may contact them at [email protected].  You may disclose confidential information only to your employees and consultants who need to know the information. You must have written agreements with them that protect the confidential information at least as much as this agreement.

b. Survival. Your duty to protect confidential information survives this agreement.

c. Exclusions.  You may disclose confidential information in response to a judicial or governmental order. You must first give written notice to Microsoft to allow it to seek a protective order or otherwise protect the information.  Confidential information does not include information that

• becomes publicly known through no wrongful act;

• you received from a third party who did not breach confidentiality obligations to Microsoft or its suppliers; or

• you developed independently.

 

 

 

10. SCOPE OF LICENSE.  The software is licensed, not sold. This agreement only gives you some rights to use the software.  Microsoft reserves all other rights.  Unless applicable law gives you more rights despite this limitation, you may use the software only as expressly permitted in this agreement.  In doing so, you must comply with any technical limitations in the software that only allow you to use it in certain ways.    You may not

• disclose the results of any benchmark tests of the software, other than the Microsoft .NET Framework (see separate term above), to any third party without Microsoft’s prior written approval;

• work around any technical limitations in the software;

• reverse engineer, decompile or disassemble the software, except and only to the extent that applicable law expressly permits, despite this limitation;

• make more copies of the software than specified in this agreement or allowed by applicable law, despite this limitation;

• publish the software for others to copy;

• rent, lease or lend the software;

• transfer the software or this agreement to any third party; or

• use the software for commercial software hosting services.

 

 

 

 

tolkar det som at alt er hemmelig....

Lenke til kommentar

etter installasjon er det meininga at vi aldri skal bruke skjerm, mus og tastatur på serveren. alt skal gå gjennom windows home server console, som er et program som må installerast på klientmaskin.

 

der går det an å ta backup av datamaskinene som er kobla til serveren, legge til brukerar på serveren og dele filer og mapper.

 

dette er egentlig berre ei forenkling av funksjonane i 2003 server.

 

det er ikkje lagt inn noko mulegheit for å bruke serveren som router, noko som burde vere med i et slikt system. det skal vere muleg å få ein eigen internet url, lignande dyndns dynamic, men det har eg ikkje prøvd enda.

 

ellers er det jo harddisksystemet som egentlig berre er et software raid system. støtte for jbod og forskjellige standard raid nivå som eg ikkje har oversikt over. men det skal vere ein del automatiserte funksjonar for bytting og fjerning av harddiskar. dette har eg ikkje prøvd ut endå, men kjører serveren i virtual server, så skal nok få prøvd ut med fleire virtuelle harddiskar.

 

 

legger ved et bilde av korleis adminkonsollen ser ut

post-42328-1172597948_thumb.png

Lenke til kommentar

correction: harddisksystemet er ikkje raid en gang. berre home server som fordelar data på dei forskjellige diskane.

 

alt går på delte mapper/shared folders. når ei mappe er sett til duplicate blir mappa lagt på alle tilgjengelige harddiskar med plass (som RAID1). ellers blir det fordelt på dei forskjellige harddiskane trur eg.

 

dette blir gjort ved at harddiskane ikkje får volumbokstav, men blir lagt som ei virtuell mappe i C på samme måte som du sjøl kan gjere det i diskbehandling.

 

dette betyr at det er absolutt ingen nye funksjonar i dette operativsystemet i forhold til 2003 server, berre automatiserte og med eit enklare UI for å gjere jobben lettare.

 

det er sikkert greit for vanlige folk med litt over gjennomsnitt peiling som vil ha eit avansert heimenettverk, men som ikkje i heile tatt kan bruke alle desse funksjonane. men viss du har litt erfaring med 2003 server kjem du nok lenger om du setter opp alt sjøl frå grunnen.

det er iallefall MI meining........

Lenke til kommentar
correction: harddisksystemet er ikkje raid en gang. berre home server som fordelar data på dei forskjellige diskane.

 

alt går på delte mapper/shared folders. når ei mappe er sett til duplicate blir mappa lagt på alle tilgjengelige harddiskar med plass (som RAID1). ellers blir det fordelt på dei forskjellige harddiskane trur eg.

 

dette blir gjort ved at harddiskane ikkje får volumbokstav, men blir lagt som ei virtuell mappe i C på samme måte som du sjøl kan gjere det i diskbehandling.

 

dette betyr at det er absolutt ingen nye funksjonar i dette operativsystemet i forhold til 2003 server, berre automatiserte og med eit enklare UI for å gjere jobben lettare.

 

det er sikkert greit for vanlige folk med litt over gjennomsnitt peiling som vil ha eit avansert heimenettverk, men som ikkje i heile tatt kan bruke alle desse funksjonane. men viss du har litt erfaring med 2003 server kjem du nok lenger om du setter opp alt sjøl frå grunnen.

det er iallefall MI meining........

8040207[/snapback]

 

Så mao så kan man ikke ha 100 filer på rota av en disk, 100 filer på rota av en annen disk, og så se dette som 200 filer på rota av den "virituelle disken"? Dvs at det ikke er delt i 2 foldere?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...