Gå til innhold

Norges lengste ord?

DesertGlow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at flyvere og flyvertinner sliter med slike yrkesplager. Jeg tror heller det er et ord Mr. Zilter fant på i et forsøk på å lage et morsomt poeng.

• 4 uker senere...
Skrevet

Siden det finnes to nesten identiske tråder som tar for seg Norges lengste ord, og som begge har akkurat de samme ordene, burde kanskje den nyeste av dem stoppes eller begge slås sammen til én?

• 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Du har jo klassikeren Overbuljongterningpakkmesterassistent av Øystein Sunde, en mann som for øvrig er genial til å sjonglere med det norske språk.

Endret av a-z
Skrevet

Jeg synes det kan være greit å ta en titt før jeg kommer med noe bidrag. Ingen vits i å gjenta noe andre kanskje har sagt et dusin ganger før i samme tråd.

• 1 år senere...
Skrevet

Skal du fyrst bumpe ein gammal tråd så kan du vel også legge med ein link til den andre tråden?

Visst ikkje så hadde det holdt å sende ein forespørrsel om å slå sammen trådane dersom dei er så like.

Skrevet (endret)

Det norske systemet med ordsammensetning gjør at et ord kan bli så langt man ønsker. Der Shakespeare's stykke på engelsk er "A Midsummer Night Dream" er det på norsk "En Midsommernattsdrøm".

Do the math.

EDIT: Bommet på mellomrom-tasten. :p

Endret av Dermuszdel
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Det lengste ordet i norsk (etter det som står i Guiness' rekordbok) skal være bokmålsordet:

fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekritariatslederfunksjonene,

som inneholder i alt 58 bokstaver!

Det er faktisk et ord i våres språk som er på 60 bokstaver, det er:

Minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur (60)

Men jeg synes virkelig at fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekritariatslederfunksjonene høres mer logisk ut! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...