Gå til innhold

Ymse spørsmål om Vista


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk vista i dag, og må si at det er ganske så uvant fra XP, og noen tinger finner jeg rett og slett ikke ut av. Er nok mye av programmene rundt om kring som trenger en update for å "tilpasse" seg Vista.

 

* har de noe tilsvarende "kjør-menyen" fra XP? Skulle kommet meg inn på et internt nettverk.

 

* Hvordan får man av den grusomme klikkelyden hver gang man trykker på noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker "run" veldig mye og vil ha den på startmenyen så kan du legge den til Høyreklikk på start-orb -> properties -> customize også finner du "run command" der.

 

Hvis du åpner kontrollpanelet og søker på f.eks. sounds så kan du klikke deg inn på system sounds og endre så mye du vil.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hei!

 

Fikk vista i dag, og må si at det er ganske så uvant fra XP, og noen tinger finner jeg rett og slett ikke ut av. Er nok mye av programmene rundt om kring som trenger en update for å "tilpasse" seg Vista.

 

* har de noe tilsvarende "kjør-menyen" fra XP? Skulle kommet meg inn på et internt nettverk.

 

* Hvordan får man av den grusomme klikkelyden hver gang man trykker på noe?

7898849[/snapback]

 

Den perfekte gadgeten for deg;

» http://gallery.live.com/liveItemDetail.asp...9c1cd157abb&l=1

Lenke til kommentar
* har de noe tilsvarende "kjør-menyen" fra XP? Skulle kommet meg inn på et internt nettverk.

 

* Hvordan får man av den grusomme klikkelyden hver gang man trykker på noe?

7898849[/snapback]

1. For å få fram Kjør i Vista:

- høyreklikk på oppgavelinjen -> Egenskaper - Startmeny - > Tilpass (på den du har aktiv).

- Et godt stykke ned i listen finner du kjør/run command. Hak den av og trykk ok.

 

2.

 

- Gå til kontrollpanelet - > Velg hardware/sound - > Change system sounds

- Skroll ned i listen til du finner "start navigation"

- I listen over lyder velger du "none"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...