Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil komme ut


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei, gutt på 15 år her. Går i tiende klasse og er homoseksuell, men sitter i skapet. Jeg har veldig lyst til å komme ut siden jeg liker å være åpen om alt og det at ingen vet om meg gir meg dårlig samvittighet.

Har vært nære på å komme ut ved flere anledninger, men det går bare ikke for jeg er så sjenert, selv om jeg er åpen om alt ellers.

Så vidt jeg vet er det ingen andre homser på hele skolen. En som gikk ut av tiende for noen år siden kom i etterkant ut av skapet og ble så plaget at han flyttet herifra. jeg er redd det vil skje med meg og er redd for at det i verste fall kan ødelegge karakterene mine nå som jeg snart skal søke på videregående. Det hadde vært kjedelig. jeg vil ikke flytte eller miste de vennene jeg har, men jeg liker heller ikke å måtte lyve om legningen min når folk spør... Jeg har faktisk kommet i kontakt med andre skeive gutter og uten at noen vet det har jeg truffet flere av dem og forelsket meg i han ene. Han er veldig forelska i meg også og vi har gått så langt som å ha sex sammen. Det vil jeg ikke at skal komme ut for da vanker det juling på skolen og det vil nok ikke få vitnemålet mitt til å se noe penere ut.

Dette er så vanskelig for meg. jeg er nesten på randen av sammenbrudd. føler på meg at jeg kommer til å bli helt wacky om jeg ikke får kommet ut snart. Har lyst til å skrike ut til alle at jeg har løyet til dem, at jeg er lei for det og at jeg er homse og lykkelig. Det er ikke det at jeg har problemer med legningen min. Er født sånn og er forberedt på å leve sånn.

noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre? kanskje jeg skal komme ut til noen få nære venner og heller la homsehaterne få vite det senere? Uansett er det vanskelig å komme ut til mine nærmeste.. Har veldig lyst...

 

Leste om en annen femtenåring her som kom ut til moren sin mindre enn et år etter at han fant ut at han var homo. Du, hvor fant du styrke? Jeg har visst om legningen min i fem år nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner virkelig at det kan være vanskelig å komme ut med sånt.

En som går i klassen min gikk "ut av skapet" i tiende, og jeg husker at folk med det første ble litt overrasket og det var litt baksnakking. Men aldri ble han direkte mobbet, det gikk heller ikke ut over karakterene hans. Han ble rett og slett lykkeligere, han trengte ikke å skjule det lenger. Synes det var veldig beundrerverdig av han å stå frem. Nå går vi sammen på VGS og riktignok vet ikke "alle" at han er homo, men de som vet, folk i klassen ol respekterer det, og ser ikke rart på han, eller behandler han annderledes av den grunn.

 

Men mye har også si hva slags miljø det er på skolen man går på, om mobbing og vold er vanlig skjønner jeg du er redd for å komme ut med noe sånt. Kanskje du burde vente til VGS før du kommer helt ut, er som regel når man starter på ny skole at man kan "starte på nytt".

 

Men synes du kan fortelle det til dine nærmeste, folk du vet du kan stole på.

Lenke til kommentar
En ting jeg ser som positivt i ditt tilfelle er at du allerede har stiftet bekjentskap med andre skeive gutter. Derfor kan du jo nevne det når du går ut av skapet, så slipper guttene i klassen din å føle at du ser på dem eller noe.

 

:)

7887087[/snapback]

Trur nok ikkje gutar i den alderen ser særleg lenger enn: "Æsj, ein homo!". Er utruleg kor homofobisk gutar i "tøffealderen" egentlig er.

Til trådstartar: Om eg hadde vore i din situasjon, ville eg venta til eg byrja på vidergåande. Då er miljøet større, og folk får ein tedens til å oppføra seg meir vaksent. Men om du verkeleg MÅ ut med det no, hadde eg starta med å fortelje/snakke ut om det med foreldra mine. Korleis trur du dei reagerer?

Lenke til kommentar
En ting jeg ser som positivt i ditt tilfelle er at du allerede har stiftet bekjentskap med andre skeive gutter. Derfor kan du jo nevne det når du går ut av skapet, så slipper guttene i klassen din å føle at du ser på dem eller noe.

 

:)

7887087[/snapback]

Jeg syntes å lese at han hadde pult en annen gutt i røven jeg :dontgetit:

Vet ikke helt hvor langt man skal gå for å stifte bekjentskap med andre skeive gutter for din del :p

. Jeg har faktisk kommet i kontakt med andre skeive gutter og uten at noen vet det har jeg truffet flere av dem og forelsket meg i han ene. Han er veldig forelska i meg også og vi har gått så langt som å ha sex sammen. - Skrevet av Guest
Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

Det finnes flere bifile og homofile gutter en du tror.. Thrust me.. Mange oppfatter meg som litt på kanten noen ganger og jeg har blitt sjekket opp av flere gutter.. Folk sier jeg burde ta det som et kompliment , og det gjør jeg også ;)

 

Bare synd det ikke er flere jenter som gjør det samme..

Lenke til kommentar

(Trådstarter) Mamma og pappa vil nok ta det greit, men mamma er veldig distré og kommer til å mase masse om gutter, så jeg vet ikke om det er så ønskelig å komme ut til foreldre med det første.. Har lest mye om legning og slikt og vet at det er anslått en homoprosent på rundt 7% i Norge + en bifilprosent på over 40. Og jeg har jo gaydar og vet nesten med sikkerhet at det er flere homser på skolen, men siden ingen av dem er ute blir det jo det samme som å være helt alene om jeg kommer ut. Hvem vet, kanskje de sitter og venter på at noen andre skal komme ut...

Lenke til kommentar

Skjønner at dette er vanskelig. Særlig om du bor på et lite sted. Pass for all del på at du har venner som støtter deg da du kommer ut. Det kan være tøft og en påkjenning. Men du kommer over det. Vanseklig å gi det et konkret råd egentlig.

 

Jeg er selv åpen homo og skal love deg det er deilig å være åpen:)

 

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar

Det er jo bra at du har møtt andre da. Men personlig ville jeg ikke kommet ut på skolen min, ville nok ventet til videregående eller noe, for på skolen min er de ikke klar for homofile i det hele tatt.

 

Men uansett, det hjelper veldig å komme ut til sine nærmeste venner. Jeg var veldig usikker da jeg skulle si det, men det var godt å få det ut og jeg forsikret meg om at de vennene jeg sa det til ikke hadde noe imot homofili. Hehe, er bedre venner med dem en noen gang.

 

Når det gjelder foreldre, så har jeg mye annet jeg må snakke med dem om først for å si det sånn.

 

Håper du gjør det som føles riktig for det og ikke blir "dyttet" ut av skapet uten vilje.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er frykten som gjør dem mer "moden", samt at det finnes en del forskjellige eldre folk på videregående enn det som finnes på ungdomsskolen.

 

På våres skole var det slik at de som gikk førsteåret fikk bordene i kantina som var i en krok, de som gikk andreåret fikk et langbord som stod ved siden av førsteårets bord, og de som gikk sisteåret fikk et stort langbord som stod midt i kantina... Fin ordning som selv lærere nevnte det til førsteklassingene på første skoledag.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet ut til familien min og noen av mine knvinnelige venner..

Jeg har alltid fått høre at det er smart å vente til vidergående fordi det er så alt for mange homofobe fjortisser, men at dette går over når man setter føttene i vgs..

 

Da jeg trodde jeg var hetro ble jeg fanatisk redd for at en homofil venn skulle bli forelsket i meg, dette var i 7. kansje folk har utviklet seg på denne tiden.

 

Du trenger ike å ha dårlig samvittighet for å ikke fortelle det, ingen kan klandre deg for det, spesielt ikke hvis du får bank for å fortelle at du har hatt sexOo

 

Lykke til med hva en du gjør!

Lenke til kommentar
Kanskje like greit å komme ut når du begynner på videregående. Da får man en litt ny start.

7914802[/snapback]

 

 

Man blir overrasket over hvor stort modenhetshopp det kan være fra tiende til første videregående.

7915218[/snapback]

Jeg støtter disse forslagene. Er jo under et halvt år til sommerferie for deg (trådstarter) nå, og så er det videregående. Når man kommer på videregående er det en slags mental bryter som plutselig iverksettes hos mange, og det er ganske annerledes på videregående enn ungdomskolen. Slik var det ihvertfall på min skole her i Trondheim.

 

Dersom konsekvensene er så ille som du antar de er om du står fram, er det absolutt en gevinst for deg, både på karakterene og sosialt, å vente med dette til du har begynt på videregående. Ironisk nok er det nok ingen gevinst for hvordan du har det nå med å fortsette å tie, men å veie disse tingene opp mot hverandre er ihvertfall min konklusjon at det er best på lang sikt å vente til du begynner på videregående :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet med å stå frem til du eventuelt har flyttet fra hjemstedet. Hvorfor skal alle måtte vite at du er homofil? Det er jo ikke noe alle har noe med eller kanskje ikke engang interesse av å vite. Jeg tror det bare vil ødelegge for deg, for i små bygder er ofte stigmatiseringen større enn om man flytter til en litt større sted eller en by. Da er det lettere å være med i et miljø som støtter en, enn å stå i mot det store flertallet alene. Hvorfor fortelle alle om intime ting? Det er jo forskjell på å betro seg til sine nærmeste enn til alle perifere mennesker. Det er din business, ikke hele bygdas;) Jeg tror prisen i forhold til mobbing og stigmatisering kan bli høy i forhold til det du oppnår ved å stå frem. I hvert fall så lenge du bare er 15 år. Vent til du blir 17-18...

Endret av Lienna
Lenke til kommentar
(Trådstarter) Mamma og pappa vil nok ta det greit, men mamma er veldig distré og kommer til å mase masse om gutter, så jeg vet ikke om det er så ønskelig å komme ut til foreldre med det første.. Har lest mye om legning og slikt og vet at det er anslått en homoprosent på rundt 7% i Norge + en bifilprosent på over 40. Og jeg har jo gaydar og vet nesten med sikkerhet at det er flere homser på skolen, men siden ingen av dem er ute blir det jo det samme som å være helt alene om jeg kommer ut. Hvem vet, kanskje de sitter og venter på at noen andre skal komme ut...

7890816[/snapback]

 

Jeg skulle gjerne visst hvor du har tallet på 40% bifile fra:) Jeg kjenner nemlig ingen, og da burde jo halvparten av de jeg kjenner være det. 5-7% (antakelig 5)homofile kan jeg være med på, men 40 % bifile er nok litt drøyt.

Endret av Lienna
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...