Gå til innhold

Norsk PS3-pris klar (PS3)


Anbefalte innlegg

Dette var altfor dyrt etter min mening. Da tar jeg heller og kjøper en xbox360 og en haug med bra spill istedet. Så får vi avvente og se om ps3 blir billigere

7887162[/snapback]

 

Gjerne gjør det, men du får fortsatt ikke alle de utallige titlene PS3 kommer til å få. De har tross alt en horde av spillserier som regnes blant verdens beste spill.

Selvsagt kommer du til å kjøpe den. Ja den er dritdyr det er den, men ikke faen om jeg skal gå glipp av MGS, Resident Evil, Final Fantasy, Tekken, Tomb Raider, God of War, Shadow of the Colossus, Eight Days, Heavenly Sword .... ja det er en god del spill ! Xbox360 har vært ute i over ett år og kun ett spill som jeg syns var "ok" og det var Gears of War, men ikke noe særlig "nytt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"MGS, Resident Evil, Final Fantasy, Tekken, Tomb Raider, God of War, Shadow of the Colossus, Eight Days, Heavenly Sword..."

 

Hehe, du summet godt opp hvorfor jeg ikke kommer til å kjøpe PS3. Liker ingen av de seriene der, jeg. :)

 

Uansett, jeg kan ikke fatte at folk betaler 6000kr, samme hvor gode de kommende spillene blir. Uansett så er det lenge til de fleste av de neste spillene i disse seriene kommer ut, og innen den tid har vi nok funnet ut om PS3 har blitt en flopp eller ikke. Om den blir en flopp, så kommer jo prisen til å reduseres kraftig, og da må dere nesten følt at dere har tapt noe, dere som kjøpte konsollen "alt for tidlig", men som likevel ikke fikk de store spillene noe tidligere enn andre som venter liktt til spillene faktisk kommer ut. :)

Lenke til kommentar

Ganske dyrt ja... Men angående GTA 4. Kommer det til å bli bedre grafikk på PS3 utgaven i forhold til Xbox360 utgaven? Eller blir det en PS3 tittel? Er egentlig dette spillet som trekker meg mot et kjøp av en av konsollene i tilfellet. En eventuell PC versjon kan ta sin tid, hvis den i det hele tatt kommer.

Lenke til kommentar

Litt rart at samtalen går så mye rundt Blue-ray spillern. Det er sikkert bare meg, men blue-ray er noe jeg gir fullstendig f i for øyeblikket. Sitter jo og ser filmer på min 19" pc skjerm^^ ( og er fornøyd :p ) 6000kr er mye penger, men som noen nevnte, når folk kjøper kun skjermkort til den prisen kjøper de kanskje en ps3 også.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg en PS3, men ikke til 6000,-. Så det blir nok å kjøpe en Xbox360, leke litt med den så selge den når PS3 er under 4000,- tenker jeg :)

 

Noen som vet når den reviderte Xbox360 er klar, og pris?

7887315[/snapback]

 

Angående revidert Xbox 360 så har de såvidt begynt allerede. Men om du tenker på den versjonen med HDDVD, 120GB HDD og HDMI så er ikke denne offisiell enda, men er nok av bilder og video av den på nett nå :p Kan se både bilde og video på hjemmesida mi (se signatur)

 

Men har kommet en ny DVD-spiller i retail 360'er nå. Endelig. Som alle vet så er det jo DVD-spilleren som bråker i de nåværende Xbox 360'ene. BenQ som har stått med produksjonen av disse og har dukket opp i retail'ene (dvs. de du får i butikken nå. Kilde og bilder her!)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Ganske dyrt ja... Men angående GTA 4. Kommer det til å bli bedre grafikk på PS3 utgaven i forhold til Xbox360 utgaven? Eller blir det en PS3 tittel? Er egentlig dette spillet som trekker meg mot et kjøp av en av konsollene i tilfellet. En eventuell PC versjon kan ta sin tid, hvis den i det hele tatt kommer.

7888242[/snapback]

 

Satt og tenkte over hvor lite jeg egentlig hadde lyst på en ps3, til jeg leste posten din. Gta4 ( dersom den er ps3 eksklusiv ) er jo nesten en grunn til å eie en ps3. Kan tenke meg at jeg er dum nok til å kjøpe den bare pga dette spillet :hmm:

Endret av asad
Lenke til kommentar
Ganske dyrt ja... Men angående GTA 4. Kommer det til å bli bedre grafikk på PS3 utgaven i forhold til Xbox360 utgaven? Eller blir det en PS3 tittel? Er egentlig dette spillet som trekker meg mot et kjøp av en av konsollene i tilfellet. En eventuell PC versjon kan ta sin tid, hvis den i det hele tatt kommer.

7888242[/snapback]

 

Satt og tenkte over hvor lite jeg egentlig hadde lyst på en ps3, til jeg leste posten din. Gta4 ( dersom den er ps3 eksklusiv ) er jo nesten en grunn til å eie en ps3. Kan tenke meg at jeg er dum nok til å kjøpe den bare pga dette spillet :hmm:

7888281[/snapback]

 

Nå har jo Xbox 360 et kraftigere skjermkort enn PS3 (X360 = 512MB GDDR, PS3 = 256MB GDDR3 + 256MB XDR), mens PS3 har kraftigere CPU. Så blir veldig vanskelig å forutsi. Men spillet kommer jo på begge platformene. Men om man sammenlikner spill nå da så har jo Xbox 360 ligget et lite hakk over på de fleste titlene (COD3, Fight Night 3 etc.), men dette er så flisespikkeri at det ikke er noen vits å bry seg om.

Så jeg vil nok tro at de to versjonene vil bli veldig like.

 

Men dette begynner å gå veldig off-topic + at det begynner å nærme seg en PS3 vs. X360 diskusjon igjen :p Selv har jeg begge nå og må si at jeg liker både X360 og PS3 :)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Men om man sammenlikner spill nå da så har jo Xbox 360 ligget et lite hakk over på de fleste titlene (COD3, Fight Night 3 etc.)

 

Trodde Fight Night Round 3 så bedre ut på PS3 enn X360? Alle screenshots tyder nå hvertfall på det.

7888356[/snapback]

 

Ikke de jeg leste på gamespot, gametrailers og 1up testene. Kan hende jeg blingsa. Orker heller ikke å sjekke det opp nå i farta. Så skal ikke si det med 100% sikkerhet. Men uansett så favoritiserer jeg ingen av disse konsollene da min mening er at forskjellen er så liten at det helt mongo å si at den ene er bedre enn den andre pga. en bitteliten mikroskopisk forskjell.

Lenke til kommentar
Liten grunn til å punge ut med 3000,- ekstra for PS3 kontra Xbox 360. Det er meget få PS3-eksklusive spill, mens gameplay og grafikk er likestilt det på 360-en. Nei, om jeg skal ha en "next-gen" konsoll, blir det nok boxen.. Eller Wii.

7888453[/snapback]

 

Nå har jo også folk begynt å tilt-modde xbox 360 kontrolleren også ^^ (sjekk her!)

Lenke til kommentar
Gjerne gjør det, men du får fortsatt ikke alle de utallige titlene PS3 kommer til å få. De har tross alt en horde av spillserier som regnes blant verdens beste spill.

Selvsagt kommer du til å kjøpe den. Ja den er dritdyr det er den, men ikke faen om jeg skal gå glipp av MGS, Resident Evil, Final Fantasy, Tekken, Tomb Raider, God of War, Shadow of the Colossus, Eight Days, Heavenly Sword .... ja det er en god del spill ! Xbox360 har vært ute i over ett år og kun ett spill som jeg syns var "ok" og det var Gears of War, men ikke noe særlig "nytt".

7887917[/snapback]

 

Men det er jo din mening. Det er ikke fasiten. Er vel en grunn til at folk synes den er for dyr og dropper å kjøpe en PS3 og heller investerer i en X360. Samme morro, mindre utgifter. Og den har gode spill her og nå, du trenger ikke vente på spill som kanskje ikke blir fult så gode. At SotC og Gow har gjort det bra er vel grunnet hvor nyskapende de er, om de blir det samme på PS3 venter man vel å se, fremdeles.

 

Samt at en del tungvektere, som GTA, nå kommer på X360 og, noe som og er en grunn til å ikke investere i en 6k dyr konsoll når det kommer til X360 og.

 

X360 har vært ute i over 1 år ja, og det har fått en del titler som har slått godt ann, som f.eks Viva Pinata, Oblivion og Gears of War. Bare 3 spill av de utalje spillene til X360 som har fått god omtale og er verd å investere i.

 

Den sporter og funksjoner som PS3 har, men som er mindre gjennomtenkt og utbygget. Det er noe folk og vil se. Samt at du kan velge tilleggs utstyr som er "dyrt" fremfor å bli påtvunget å kjøpe noe du har ellers lite glede av.

 

Så hva er vitsen med å investere i en konsoll som ikke har fighte grunnlag ved release, men som likevell "fighter" mot en konsoll som har mer eller mindre samme funksjoner, til en mer hyggelig pris?

 

Jeg ser dessuten ingen spill til PS3 som får meg til å springe mann av huse for å kjøpe konsollen. Wii hadde Twilight Princess, X360 har nå Gears of War og Lost Planet som gjør at jeg vurderer den mer. Hva har PS3 av nyskapende titler som får meg til å riste i rockefoten? Non, nada. Ingen. Oppgulp og oppfølgere, ingen ting nytt.

 

Jeg kjøper ikke en konsoll fordi den sporter masse dilldall og dupeditter, jeg er gammeldags og kjøper en konsoll får å spille på den (ja vet jeg er teit) men det er bare slik jeg er. Om jeg trenger Linux har jeg det på PCen. Om jeg trenger media center har jeg egentlig ikke behov for det men kan bruke Wiien om jeg vil det. Om jeg trenger online spilling gir X360 meg et godt gjennomtenkt opplegg. Hva gir PS3 meg, jo en hodepine siden jeg er 6k fattigere. Thats it.

Lenke til kommentar

Jeg har en chippet "old-school" xbox som jeg bruker som mediacenter/spillmaskin. I tillegg har jeg en "light-htpc" med et godt lydkort som jeg bruker utelukkende til musikkavspilling av lossless .flac

 

Dersom PS3 får gode skussmål på f.eks avsforum som mediacenter (dvs, bra lyd og bra bilde) så blir det en slik en på meg! 6000,- er ikke mye dersom man har flere krav enn spillmaskin!

 

Tenk på at PS3 muligens topper på tre forskjellige punkter:

- spill-titler

- lyd og bildekvalitet

- mediacenter-funksjoner.

 

Legg til at den er åpen for 3rd party "homebrew" så forventer jeg en stooooor dunge med geniale applikasjoner som tar PS3 til et nytt nivå.

 

Den gamle xboxen selges lett for 1500,- på finn.no. Htpcen selgers lett for minimum 3000,- hvor som helst. Da trenger jeg bare en 1000-lapp og en velfungerende vekkerklokke for å møte opp på elkjøp grytidlig om morgenen for å skaffe meg mitt nye spill/media-center :cool:

 

DrE

Lenke til kommentar
[

Gjerne gjør det, men du får fortsatt ikke alle de utallige titlene PS3 kommer til å få. De har tross alt en horde av spillserier som regnes blant verdens beste spill.

Selvsagt kommer du til å kjøpe den. Ja den er dritdyr det er den, men ikke faen om jeg skal gå glipp av MGS, Resident Evil, Final Fantasy, Tekken, Tomb Raider, God of War, Shadow of the Colossus, Eight Days, Heavenly Sword 

7887917[/snapback]

 

Resident Evil er jo ingen PS3 ekslusiv lenger. Tomb Raider har vi jo spillt paa 360 i lang tid. Meget bra spill ogsaa. Men eg deler din optimisme mot eit nytt spill fra SotC gjengen. Sistnevnte tittel er noe av det meste fantastiske eg har spillt,og grunnen til at eg kjopte PS2 i host. God of War er ogsaa fabelaktig,Ser frem til neste utspill i serien. MGS er jo essensielt selvfolkgelig. Derfor kjorer eg ein heilgardering denne generasjonen. Da vinner liksom eg.

 

Saa er det jo ogsaa flott at Sony har nye franschieser paa gang iform av Heavenly Sword etc.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt så er prisen veldig stiv for de som kun er ute etter en spill-maskin. Men sammenlignet med Xbox360 (MED HD-Dvd drev) er den ikke ille. PS3 er overlegen på flere områder. For det første så har den blu-ray spiller som er ganske genialt. Visstnok så har bluray allerede en stor ledelse i salg av filmer, og det med standalone spillere som koster nesten det dobbelte av hddvd spillere.

 

Ellers som DrE nevnte, så har den stor potensiale som mediasenter! Man kan kjøre f.eks linux på den uten problemer, og hvis den kan erstatte typiske HTPC-er, og f.eks kjøre video/musikk over nettverk fra en PC/server så er det jo helt rått. Den har HDMI i motsetning til Xbox, og er derfor mye bedre egnet til HD-video og flerkanals lyd.

 

Alt i alt så er det en ganske feit boks, som er mye mere enn en spillmaskin til 6k.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...