Gå til innhold

Norsk PS3-pris klar (PS3)


Anbefalte innlegg

Blu-ray rettferdigjør selvsagt den prisen, hva får man en standalone Blur-Ray spiller for idag? Ikke mye under 10k i allefall. Dessuten er det jo utrolig bra at noen tør å ta steget litt lenger, bare tenk på potensialet i konsollen. Jeg syns det er dyrt, men ikke forholdene tatt i betraktning, det spørs bare hvor mye man har lyst på spill-maskinen.

7883198[/snapback]

 

Hva en stand alone BR-spiller koster i dag har ingenting med saken å gjøre (for de fleste). Man kan ikke se så mange filmer uansett.

 

Jeg er sikker på at de første DVD-spillerne også kostet ganske mye. Men det var først etter et par år at utvalget i DVDer var stort nok til at man orket å kjøpe en spiller. Innen den tiden hadde også prisen på DVD-spillere sunket drastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delvis off topic, men i 1983 kosta Commodore C64 11.000,- Jeg husker ikke om det inkluderte kassettspiller. :)

 

Den dumpa relativt raskt til 3-4.000,- En pris som nok ikke var mindre da enn 6000,- er i dagens penger. Dette monstrumet av en maskin, med hele 1 MHz CPU, ble allikevel solgt i totalt ca. 17 millioner eksemplarer i løpet av sin levetid.

 

Det er ikke prisen det kommer an på, men å treffe markedet.

Lenke til kommentar

tja....ha... jeg har ingen konsoll pr dags dato, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe en før PS3, men det blir heller ikke på åpnings datoen, for det er jo ikke all verdens tøft det de spill utviklerene har klart å hosta opp av spill til dem, men jah, klart, BR spiller på den er jo ikke å forakte, har vært å sett hva en BR spiller får til som en DVD spiller ikke er i nærheten av engang, så gøy "tillegg" er det jo selfølgelig, men.... nei... ikke på et halvt år enda... da kanskje, når vi har mere enn 10 filmer å velge mellom og spill :p

Lenke til kommentar
Latterlig pris. Om PS3 i det hele tatt er sterkere enn 360, så er den fanken ikke så mye bedre og revolusjonerende at den er verd nesten det dobbelte.

7883462[/snapback]

Hehe... vi får vente å se. :)

 

Tror nok folk vil bli overrasket etter hvert. Ikke det at jeg egentlig vet i praksis, men elsker konseptet og mulighetene det gir.

Lenke til kommentar

CDON finnes det allerede et titals titler. Hvor over halvparten er tekstet på vårt språk. Så for min del er BR et stort argument for å kjøpe PS3 (ikke teksten altså). Jeg er helt sikker på at PS3 blir en suksess! Og gleder meg som en unge til 23.Mars. (Og ikke minst til GT-HD Concept er nedlastet)

 

Hvis man hadde spart rundt 140 kr i uka fra det var mulig å forhåndsbestille PS3 så hadde pengene vært på bok og klar for postoppkravet 23.Mars..:D

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
CDON finnes det allerede et titals titler. Hvor over halvparten er tekstet på vårt språk. Så for min del er BR et stort argument for å kjøpe PS3 (ikke teksten altså). Jeg er helt sikker på at PS3 blir en suksess! Og gleder meg som en unge til 23.Mars. (Og ikke minst til GT-HD Concept er nedlastet)

 

Hvis man hadde spart rundt 140 kr i uka fra det var mulig å forhåndsbestille PS3 så hadde pengene vært på bok og klar for postoppkravet 23.Mars..:D

7883778[/snapback]

 

Det er Sony og det er PS, mann. Uansett om det er møkk eller mega, så blir det en salgsuksess. I allefall ikke noen flopp.

 

EDIT:

 

Hehe... vi får vente å se. :)

 

Tror nok folk vil bli overrasket etter hvert. Ikke det at jeg egentlig vet i praksis, men elsker konseptet og mulighetene det gir.

7883655[/snapback]

 

Nå har jo PS3 vært ute en god stund i USA, og både Gamespot, IGN og Gamespy har kommet ut med flere store sammenligningstester mellom 360 og PS3, hvor 360 faktisk overgår PS3 når det kommer til grafikk - i 90% av de testede spillene. Det bør nevnes at 360 overgår med en knapp brøkdel, men det hjelper lite. Sony mente at PS3 ville bli en gud, som folk ville tilbe. Noe som kunne sammenlignes med PS3 sin kraft ikke komme før tusen år senere. Jommen sa jeg smør.

 

...Men igjen, PS3 kan jo vise seg å være kraftigere etter hvert som flere spill kommer ut.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hehe... vi får vente å se. :)

 

Tror nok folk vil bli overrasket etter hvert. Ikke det at jeg egentlig vet i praksis, men elsker konseptet og mulighetene det gir.

7883655[/snapback]

 

Nå har jo PS3 vært ute en god stund i USA, og både Gamespot, IGN og Gamespy har kommet ut med flere store sammenligningstester mellom 360 og PS3, hvor 360 faktisk overgår PS3 når det kommer til grafikk - i 90% av de testede spillene. Det bør nevnes at 360 overgår med en knapp brøkdel, men det hjelper lite. Sony mente at PS3 ville bli en gud, som folk ville tilbe. Noe som kunne sammenlignes med PS3 sin kraft ikke komme før tusen år senere. Jommen sa jeg smør.

 

...Men igjen, PS3 kan jo vise seg å være kraftigere etter hvert som flere spill kommer ut.

7883976[/snapback]

Du må huske på at for å utnytte parallellprosseseringa til PS3 skikkelig, så må programmer kodes annerledes. Det kan man ikke vente av de tidligste spillene som kommer ut, og som antagelig bare er konvertert for å fungere, uten at det er gjort ekstra arbeid for å utnytte PS3'ens muligheter.

Lenke til kommentar

PS3 vil uansett bli en flopp økonomisk sett for Sony fordi de taper store mengder penger på produksjonen av den, mer enn salgspriser kan gi dem tilbake.

 

Du kan godt si at Sony er Sony og Playstation er Playstation, og at den kommer til å selge kjempebra uansett. Men jeg vet om_mange_produkter som var utrolig populære, men som senere mistet nesten alt av sitt salg til en konkurrent som gjorde tingene sine bedre. Se bare på Sonys Walkman konsept som i dag ikke selger en dingel i forhold til Ipod.

Etter min mening er folk som kjøper PS3 i dag for noe annet enn blueray tullinger, når du kan få bedre spill, grafikk, online gaming og pris hos xbox 360...

 

Det faktum at PS3_har_floppet totalt i både USA og Japan burde fortelle dere noe. Og ikke kom her og si at europeere er mer entusiatisk ovenfor Playstation enn japanere eller amerikanere.

Er vel bare å se på den enorme populæriteten til PS2 i disse landene for finne ut at Playstation merket er minst like populært der som her i Europa og Norge.

Endret av Micern
Lenke til kommentar
Du må huske på at for å utnytte parallellprosseseringa til PS3 skikkelig, så må programmer kodes annerledes. Det kan man ikke vente av de tidligste spillene som kommer ut, og som antagelig bare er konvertert for å fungere, uten at det er gjort ekstra arbeid for å utnytte PS3'ens muligheter.

7884071[/snapback]

 

 

Helt korrekt, de fleste multi-platform spillene så langt har blitt utviklet på 360 devkits også deretter konvertert til ps3, derfor er 360-en hakket bedre, teoretisk sett i allefall.

Blir spennende å se hvordan det blir på spill som er konverta fra PS3 til 360. Sony har mye å bevise ennå i allefall.

 

Over til PS3-pris: Jeg forhåndsbestilte hos komplett før jula for 5499,- og til den prisen får jeg den fortsatt til tross for prisøkningen. :D:p

Men fortsatt litt stiv pris da, men det får være så..

 

Blu-ray er fine saker synes jeg, takket være den så blir ps3spilla sonefrie, siden utviklerne har nok plass på BR diskene til å legge inn alle språkene og lydene for alle verdensdelene, hvis ikke er det null problem å importere et spill fra japan eller hvor enn du måtte ønske uten chipping eller noe sånt tull.

Synd at blu-ray filmavspilleren ikke også ble sonefri da men..

 

 

En ting jeg lurer på egentlig, hvor mye penger er 6000kr i dag i forhold til ps2's lanseringspris på 4500 i år 2000? :hmm:

Endret av Duztey
Lenke til kommentar
Så lenge den fortsetter å koste 6k vil PS3 garantert bli en flopp i norge..

7883965[/snapback]

med det markede sony har i norge, kommer aldri ps3 til å bli en flopp.

7883998[/snapback]

Ingen av Sonys tidligere konsoller har kostet 6k :)

7884255[/snapback]

 

Men det er jo "bare" 1500kr mer enn det ps2 kostet når den kom ut. Og det begynner tross alt å bli en del år siden...

Lenke til kommentar
Hvor lurt ville det vært når det ville hindre spillutgivere å benytte Blu-Ray fordi de da ville vært ukompatible med store deler av spillkonsollene der ute?

 

Dette blir en bra boks med masse kraft og knall grafikk. En fullverdig PC man til og med kan installere Linux på. Og 6000,- for en PC er ikke all verden.

 

Sagt på en annen måte: Man får det man betaler for. Skal man ha noe skikkelig, så er det ikke gratis.

7883109[/snapback]

 

Hvor lurt? De hadde fått en konkuranse dyktig pris, en raskere produksjons syklus, raskere levering, større kunde gruppe, fastere tak på markedet. Hva er vitsen med Blu-Ray når konkurenten tilbyr mer eller mindre det samme til en mer hyggelig pris? Du får like god grafikk på DVD plater, noe f.eks Gears of War har besvist.

 

Man får det man betaler for, ja hva får man? Blu-Ray, Linux muligheter. Det positive. Det andre PS3 har sporter X360 mye bedre, som online mulighetene og spill biblioteket.

 

Trenger jeg PC investerer jeg 4k til og får en knall brukbar PC som kan brukes til det samme, bare mer brukervennlig. Har forresten Linux på PCen min hjemme, og media center på Wiien så det trenger jeg ikke. Hva gir PS3 da?

 

 

Blu-ray rettferdigjør selvsagt den prisen, hva får man en standalone Blur-Ray spiller for idag? Ikke mye under 10k i allefall. Dessuten er det jo utrolig bra at noen tør å ta steget litt lenger, bare tenk på potensialet i konsollen. Jeg syns det er dyrt, men ikke forholdene tatt i betraktning, det spørs bare hvor mye man har lyst på spill-maskinen.

7883198[/snapback]

 

Men nå er jeg ute etter en konsoll, ikke en Blu-Ray spiller. Jeg er foresten og imot kombi produkter for ryker en ting mister jeg alt. Så ryker konsollen, blir jeg fri for Blu-Ray spiller og.

 

Ja hvilken potensialer har PS3 som f.eks X360 og Wii ikke har? Er større potensialer i f.eks X360, med tanke på online mulighetene og støtten den har for å koble opp mot PC. Og Wii har Wiimoten, med enorme potensialer. Hva har PS3? Blu-Ray, som gir større kapasitet. Ellers er det ikke noe nytt, og det er jo bevist at fin grafikk kan komme på DVD plater og.

 

Jeg har lyst på en spill maskin, ikke en maskin som gir meg 1001 andre ting jeg ikke har bruk for. For min del består PS3 av 99% unyttig dildall som jeg ikke har bruk for, og muligheter jeg ikke blir å ta i bruk. Da kjøper jeg heller en X360 som har samme mulighetene bare til en litt mer gunstig pris.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hvert en sony supporter og hatet den gamle xboxen.nå så er det xbox360 som teller har også testet pl3,ikke bare har xbox360 hakket bedre grafikk og ja den kom ut tidligere men husk at pl3 skulle komme samtidig så de har hatt like lang tid på og utvikle spill,online er den delen folk spiller 90% av spillene sine på og der har allerede pl3 tapt kampen,i tillegg så knuser hddvd blueray,en annen ting er at pl3 spill blir dyrere og av de filmene som foreløpig er testet så sies det at det er bedre bilde kvalitet på hddvd kontra blueray.pl3 havner på rundt 6 lapper mens xbox ligger på 2800.- hos elkjøp altså under halve prisen.

Lenke til kommentar
et ord å si: svindel

7884474[/snapback]

 

Svindel? Hvordan i allverden får du det til?

Sony selger jo allerede PS3 med tap! Det er dyre komponenter det er snakk om her; Cell-prosessoren, stillegående innebygd strømforsyning, samt Blu-Ray drevet.

 

5500-6000kr er ikke så dyrt når en tar i betraktning at PS3 er en fullverdig Blu-Ray avspiller som yter bedre enn enkelte stand-alone spillere som ligger over 10 000kr i pris.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...