Gå til innhold

Bli kvitt nabokatten!


Anbefalte innlegg

Om det var dine katter, ville du ikke heller satt pris på at noen kom og sa ifra til deg i stedet for at de tok livet av dem? Naboen din er sikkert glad i kattene sine, og det koster deg 0 energi å ta en alvorsprat med h*n.

 

 

Slapp av, jeg skal ikke ta livet av dem.

 

Har prøvd å snakke fornuft med eieren, blir bare møtt med et sløvt blikk og noe mumling om at såpass må jeg tåle.

 

Skal nå gi det Felleskjøp-stoffet en mulighet, men må innrømme at den ferieturen til hårdottene er nær.

Endret av Driveren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

katter bruker å finne veien hjem igjen, selv om du plasserer dem fem mil unna. forhåpentligvis kan det gi deg noen kattefrie uker, og naboen får en slags (barnslig) pekepinn på hvor stor pris du setter på kattebesøk i hagen. jeg må si at get off-sakene til sid_ hørtes lovende ut though, ikke fullt så råttent som å kjøre kattene ut på sightseeing.

Lenke til kommentar

En liten bumpi her :p

 

Har selv 3 katter. Appelsinskall funker egentlig ikke når vi vil holde dem borte fra noen plasser (som f.eks bed). En av katten dreit faktisk mitt på skallet, var vel beskjed nok hva den mente om de rundomkring.

 

Derimot katt deg vekk, hoho det gir dem fart på føttene. Ene katta var i full sving med å lage dass i beddet. Jeg sneik meg bort og kasta litt katt deg vekk rett under nasa pån. Forsvant fort gitt. Beddet er reddet, samt en del finbusker vi har stående rundtomkring.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Altså til slikt bruk er en ballonger nydelig, et lite poff, og mannen merker vel ikke om det forsvinner et par katter i ny og ne... Eller du kan ta det den litt mer diskret måten da du kan fore katten med leverpostei + kanskje noe anna det merker ha hvertfall ikke katten kommer hjem så ligger den og blir litt hissig.... ellers kan du jo springe etter de en hel dag med vanslange, paintball og stein da dette også er bra hjelpemidler, men dette varer bare et par måneder før skrekken er borte og samme fillekatta er tilbake....da må man bare starte på ny..!

 

Lykke til!!

 

EDIT: JEg oppfordrer ikke til lovbrudd da har du sett dette helt feil, vil ikke kalle vannspruting og steinkasting for lovbrudd når det er et lavere liv vi snakker om...

 

Har nå i henhold til hva du mente sensurert litt i posten min, det var ikke meningen å støte på denne måten, men jeg mener i hvertfall at Katter generelt er en lavere form for liv, og dermed mener jeg at om avliving pga plager er nødvendig så ville jeg gjort det.....

Endret av TheNorwegianViking
Lenke til kommentar

Det er forbudt å avlive katter som er i noens eie, hjemløse katter på annen manns grunn (straffelovens par. 407) samt hjemløse katter på egen grunn

 

§ 31 i Dyrevernloven sier dette om overgrep mot dyr:" Bryt nokon med vilje eller i aktløyse føresegn gjeven i eller med heimel i denne lova, vert han straffa med bot eller fengsel i opptil 1 år. Er brotet grovt, kan straffa vera bot eller fengsel i opptil 3 år.Endra med lov 19 jan 2001 nr. 6 (i kraft 1 mars 2001, etter res. 19 jan 2001 nr. 75)."

 

Moderatorene burde faktisk våkne litt opp, det er flere oppfordringer til lovbrudd i denne tråden. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Et tips for å holde katter unna blomter (bedd)...

 

Ha pepper i beddet, da vil ikke kattene grave der lengre..

 

(Men hvordan dette virker ute er jeg usikker på)

8066350[/snapback]

 

Pepper fungerer ikke etter min erfaring.....det gjør heller ikke slike "katt deg vekk"- produkter(har prøvd). Jeg tror på feller og kuler. Lykke til!

Lenke til kommentar

Har planer om å kjøpe katte-felle for å fange dem i garasjen, men hvordan bli kvitt dem etterpå? Er jo veldig høye bøter for å avlive friske katter..

 

 

 

hadde seriøst kappet ballene , hvis noen hadde tatt katta mi.

 

 

eneste som hjelper på å holde de unna er å få seg enten en hund eller en katt som

vokter området.

Lenke til kommentar

Å avlive disse kattene på diverse metoder som er beskrevet i tråden er forkastelig og ulovlig. Dyrevernsloven eksisterer faktisk.

 

Eg vil foreslå å poengtere problemet ditt ovenfor naboen på hans egne premisser. Eg vet det er en drittjobb, men eg tror det vil lønne seg. Spa opp dritte(mest mulig dritt og minst mulig jord) som du samler i en pose, sekk eller kasse. Sett dette ved naboens dør eller kast det over i hagen hans. Muligheten for at han forstår problemet ditt er rimelig stor, men muligheten for at han gir en f* i det er naturligvis til stede(en pekepinn på dette vil jo være å se på hus/hagen hans. er det noelunde pent og ryddig bryr han seg).

 

Bare som et tips.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk et lignende problem selv for et par-tre år siden. Hadde to katter selv, men jeg observerte at de forsvant opp i skogen når de ble sluppet ut og således tviler jeg noe på at de forårsaket noen ulempe. Men så skaffet naboen seg katt. Den dreit visstok huset fullt inne hos naboen, og når den begynte å slippe ut bestemte den seg for å bruke oppkjørselen samt lekeplassen inkludert sandkassen til ungene. Det gikk til slutt ikke an å ha ungene ut på området lenger, og uansett hvor forsiktig man var når man beveget seg utendørs var det noe som ble med inn slik at det konstant stinket kattedrit inne i vindfanget. Det ble forsøkt å legge not (nett) over sandkassen, men den forbaskade lodotten dreit fullt det også...

 

Siden jeg hadde to katter selv gikk det egentlig ikke an å si så veldig mye bortsett fra å plukke vekk kattedritten litt ekstra demonstrativt mens naboen så på, men den eneste kommentaren som kom var "jaja, sånn er jo katter". Naboen var nok klar over problemet siden jeg kunne observere at det ikke var fritt for etterlatenskaper på den andre siden av gjerdet heller, men det var tydeligvis ingen planer om å kvitte seg med utysket.

 

Etter et lite år med dritt/drittlukt i biler, hus, på klær og barn var livskvaliteten veldig redusert. Og jeg er ganske sikker på at om jeg hadde tatt dette opp direkte ville naboforholdet fått seg en knekk - jeg ville nok fått hørt at det var mine egne katter som stod for elendigheten selv om man nok var klar over tingenes tilstand.

 

Ulovlig eller ikke, en skummel tanke begynte å spire i bakhodet. Dette måtte ta slutt, og om frøsen bare forsvant en mørk natt kunne jo reven få skylda? Problemet løste seg heldigvis av seg selv. Synderen fikk et ublidt møte med en bil (ikke min :p ), og alle problemer med kattedritt forsvant. Og livskvaliteten kom tilbake.

 

Hadde dette vært min katt ville jeg sett meg nødt til å avlive den på et ganske tildlig stadium for å berge naboforholdet. Hva med dere?

Lenke til kommentar

Ser det er mange i denne tråden som poengterer det at man bør snakke med katteeier osv.. men dette vil faktisk ikke hjelpe en drit.. Siden mennesker og katter har to helt forskjellige måter å kommunisere på, Eiern vil sansyneligvis fortsette å sende kattene sine ut for en gåtur, men det at de springer i naboens hage å driter å pisser kan han ikke gjøre noe med.. Men du kan selvfølgelig kom med trusler om å gå til politi, for jeg mener at dette kanskje ville vært en sak der politiet kunne avlivet... Selvfølgelig ville det vært påstand mot påstand... Tror nok ikke alle 9 kattene til gammern ville blitt knærta men et kraftig innhogg i bestanden hans ville bare vært på sin rette plass....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har slettet en del mindre relevante forslag fra denne tråden. Trådstarter spør om hvordan bli kvitt kattene fra tomten, ikke hvordan han langsomt kan ta livet av dem. Skjerpings !!!

 

Mitt eget tips er å gi kattene en dukkert. Hadde en katt som pisset til stadighet under verandaen min. Fikk den til meg, gikk bestemt og resolutt inn på kjøkkenet og dusjet den i kaldt vann i springen og ut med katten igjen. Etter dette gikk den katten store omveier forbi hagen min.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som har gode forslag for hvordan man blir kvitt kattene til naboen?

Bor i et område med eneboliger sentralt i en by, naboen har 9 (ja ni!) katter.

Disse motbydelige hårdottene bruker min tomt som offentlig toalett. Virker som de har lagt sin elsk på nettopp vår tomt, blomsterbed er full av avføring.

Har undersøkt med komunale og politi myndigheter, men det er ingenting dem kan gjøre så lenge dyrene blir tatt vare på. (les: overlatt til seg selv ute for å drite hos naboen)

 

Har planer om å kjøpe katte-felle for å fange dem i garasjen, men hvordan bli kvitt dem etterpå? Er jo veldig høye bøter for å avlive friske katter..

 

Er det noen som har gode forslag. Egne erfaringer?

7867604[/snapback]

Ta flere 1,5 liter flasker og fyll dem nesten full med vann.

 

Sett litt rundt i hagen, da vil de ikke komme tilbake ;)

Lenke til kommentar

The Cat Lady fra vår by hadde over 100 katter i et hus. Hun ville ha midler fra Kommunen til å starte kattehjem, noe hun ikke fikk.

 

Mattilsynet kom å avvlivet 98 av dem pga sykdom eller at de ikke var sterilisert/kastrert. Hun fikk beholde resten alså 3 stykker

 

Synes det var dårlig av kommunen å ikke høre på henne. Kunne blitt bra med et kattehjem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...