Gå til innhold

Bli kvitt nabokatten!


Anbefalte innlegg

Noen som har gode forslag for hvordan man blir kvitt kattene til naboen?

Bor i et område med eneboliger sentralt i en by, naboen har 9 (ja ni!) katter.

Disse motbydelige hårdottene bruker min tomt som offentlig toalett. Virker som de har lagt sin elsk på nettopp vår tomt, blomsterbed er full av avføring.

Har undersøkt med komunale og politi myndigheter, men det er ingenting dem kan gjøre så lenge dyrene blir tatt vare på. (les: overlatt til seg selv ute for å drite hos naboen)

 

Har planer om å kjøpe katte-felle for å fange dem i garasjen, men hvordan bli kvitt dem etterpå? Er jo veldig høye bøter for å avlive friske katter..

 

Er det noen som har gode forslag. Egne erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far brukte i sin tid et garn med steiner for å drukne en kattefamilie som hadde fått uhelbredelig diaré, de sank ikke og ble liggende og flyte sånn halveis (noe som utløste en forsøkt redningsaksjon av tyske turister) Fikk først høre om historien 10 år etter den inntraff, og det var mine katter! :p

 

Sett opp et gjerde i stedet?

Lenke til kommentar

Skal prøve det stoffet fra Felleskjøpet.

 

Hund er jo et effektivt tiltak, har prøvd det før. :thumbup:

 

Det som er kjipt er at dette ikke burde være mitt problem, skaffer man seg kjæledyr bør man jo også ta vare på dem.

Slik jeg ser det er katter kjæledyr for uansvarlige og late folk.

 

Uansett metode, bort skal dem. :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er katte-felle bestilt.

 

Skal fange dem i garasjen, så ta dem med på en liten ferietur (les: omplassering) 4-5 mil utenfor byen.

 

Setter dem av på en liten bygdeplass der jeg regner med noe snille menesker tar seg av dem.

 

Katter hører jo hjemme ute på landet. :thumbup:

 

Da gjenstår det bare å spille uskyldig når naboen lurer på om jeg har sett pelsdottene hans..

Lenke til kommentar

Om det var dine katter, ville du ikke heller satt pris på at noen kom og sa ifra til deg i stedet for at de tok livet av dem? Naboen din er sikkert glad i kattene sine, og det koster deg 0 energi å ta en alvorsprat med h*n.

 

Edit: Evt. lag en avtale om at naboen skal plukke dritt i hagen din to ganger i uka. Sørg for å kunne bevise at det er h*ns katter som er skyld i problemet. Naboens schæfer brukte pappas hage som dass frem til den døde av naturlige årsaker, så jeg vet at det er et ekkelt problem.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Som Juliess sier, så er naboen din sikkert glad i kattene sine, og det er ikke sikkert at han er klar over problemet i det hele tatt. Syns det er utrolig dårlig gjort av deg å fange kattene for så å plassere de langt oppi gokk!

I dyrebutikken hvor jeg jobber er "get off" produktene veldig populære. Det er en grønnaktig gelè som ikke lukter godt, og holder katter og hunder borte. Du får nok kjøpt det i de fleste dyrebutikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...