Gå til innhold

Bli kvitt nabokatten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt nabokatt-problemet. Riktignok bare tre katter.

Det jeg gjorde var å dele en svamp i mindre biter. Disse dynket jeg i salmiakk. Katter hater visst salmiakk. Så satte jeg disse i jorda med store spiker. Ved trappa, rundt trær og blomsterbedd. Lot det stå der en ukes tid eller noe slik.....så var problemet løst, frem til neste vår. Da var det bare å gjenta.

:D

Lenke til kommentar

Som Storleer poengterer.

Fyll fleire blanke flasker med vann. Sett eller heng dem rundt ute. Av ein eller annan grunn så slutter kattene å pisse og drite i området pga. flaskene.

 

Sitronskall fungerer kun ei kort stund. Kjem det regn og liknende er den effekten borte. Samme med pepper trur eg.

Kaffegrugg fungerer også kun ei lita stund.

 

Så prøv med flasker med reint vann. Det fungerer her vertfall. Ikkje spørr meg kvifor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Merkelig at typiske katte eiere er latefolk som ikke bryr seg.

 

Katt er et latmansdyr som folk bare har fordi det er kjekt med et dyr, å så trenger du egentlig ikke passe så mye på det. Bare gi det mat og vann så er alt gullfint. Katteluka ordner jo resten.

 

Så avlivning av katter burde stått en del høyere opp på noen lister over hva som burde vært gjort i større byer. Alt for mange katter uansett, og katter er noe dritt.

 

Det finnes jo selvfølgelig folk som passer godt på kattene sine og har de inne, men får litt på følelsen at de er i godt undertall.

Lenke til kommentar

Skremmende å se hvor mye generalisering det er av katteeiere i denne tråden. Det finnes folk som følger opp katter så godt de kan fra de er små og gir de en dusj med vann når de driter på "slemme" steder osv. Å skulle ta livet av en katt fordi den driter i busken er ekstremt, med mindre problemet også er helt ekstremt. Hva noen får til å lire av seg av bortføring av katter, hvordan drepe de mest mulig smertefullt osv. Jeg har selv katt, og er veldig glad i den. Skulle gått en kule varmt om jeg hadde fersket noen i gjøre den skade.

 

Men katter er gjerne selvstendige dyr og det hender at de gjør fra seg på steder som ikke er egnet (noen ofte, andre sjeldent), og de fleste jeg kjenner iallefall som eier katt er mer enn villige til å gjøre sin del for å bli kvitt problemer som måtte oppstå. Iallefall er jeg det selv, så syns det er håpløst å lese at katteeier er latsabber og folk som ikke klarer å ha ansvar over dyr osv.

 

I dette tilfellet ville jeg nok prøvd å bite i det sure eplet og ta en prat med naboen. Forklar at dette er et stort problem for deg, og hvem vet (uten at jeg vet noe om katteeieren) kanskje han tilbyr seg å betale for "katt deg vekk" eller andre midler. Hvis ikke kan du jo ty til ufine midler som å legge kattedriten foran garasjen, inngangspartiet e.l. til eieren. Han vil sikkert ikke føle seg veldig kul om det ligger hauger med drit ved siden av postkassa hans. Gi gjerne katten et godt skyll med kaldt vann eller skrem den skikkelig, men å bortføre eller på andre måter skade kattene er for drøyt ... :thumbdown:

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Driveren :)

Forferdelig problem når nabokattene invanderer din hage på den måte. Ikke noe gøy når naboen heller ikke forstår problemet. Et annet problem er jo også at katteeierne oppfatter kattene sine som "frie" dyr, dvs. ute av deres kontroll siden de ikke kan være i bånd slik som hundene. Nå skal då få et råd som forhåpningsvis vil ta vekk problemet fra deg og din hage og flytte det tilbake der det hører hjemme, nemlig hos naboen din. Dermed får han smake sin egen medisin og må takle problemet som hans egne katter skaper hos seg selv. Du går på apoteket og kjøper en flaske Valeriana Tinktur. Det er et reseptfritt middel (nerveberoligende tror jeg) i flytende form. Det lukter pyton og skal brukes i små mengder (dråpeform). Slapp av, det er ikke du som skal ta det for å berolige nervene. Poenget er at kattene blir helt gale og sterkt tiltrukket av dette stoffet. Du tar da og stenker dette stoffet rundt omkring på din nabos eiendom, når han ikke er hjemme. På den måten tiltrekkes kattene til hans egen hage i stedet for din. Forhåpentligvis vil de gjøre fra seg og markere på denne, for dem, tiltrekkende plassen for å hevde dette fantastiske nye reviret. Du gjør rett og slett din nabos hage mer tiltrekkende for dem enn din egen. Kanskje du må gjenta prosessen, men det er verd forsøket. Pass dog på å ikke søle av stoffet på deg selv og i din egen hage.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...