Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei ! :)

 

Jeg bare lurer litt på hva forskjelden er på snus og sigaretter når det gjelder helseskader. :ermm:

 

Ved røyking kan man i værstefall få kols eller dø. Man kan få dårlige lunger med tanke på pustekvaliteten, kommer ikke på et passende ord til det.

 

Men hva er "farlig" men snus. La oss gå ut ifra at man snuser 3-4 snus hver uke. :hmm:

 

Mvh Meg. ;)

Lenke til kommentar

3-4 snus hver uke? Kan ikke tro det gjør stor skade men.. Tannkjøttet og tennene tåler nok det bedre enn alt brus og drit folk putter i seg. Tror ikke det er store risikoen for noe kreft av så liten bruk.. Viss du ikke bruker det sterkeste, men catch o.l. tviler jeg på noen store skader.. Men så er ikke jeg noe storsnuser, eller noen forsker heller. Men forskes det egentlig på akuratt det ??

Endret av Andal
Lenke til kommentar
Porsjon er mye mer 'handy' enn løs i svært mange tilfeller. Det er vel hovedsaklig grunnen til at folk snuser det.

9121517[/snapback]

Haha, kommer helt ann på tilfellet. Hvis man vil tar det like lang tid å pakke løs snus i kjeften som porsjon. Men det er fult mulig å kose seg litt å bake snusen da

 

Kommer vel litt an på fra person til person, men jeg syns porsjon gir meg bedre effekt enn løs, og jeg slipper å sitte med giga leppe, jeg kler ikke det :)

Pluss jeg har ikke fullt klart å bake enda, så det ender for det meste med at halvparten detter ned :p

Svelgte det en gang i min tidlige karriære, og det er noe jeg ALDRI skal gjøre igjen, trodde jeg skulle gå rett i gulvet, men ble bra ''effekt'' da...

9122118[/snapback]

Løs snus har mye bedre effekt enn porsjon, dette tror jeg nok de fleste på dette forumet vil si deg i mot hvis du mener det motsatte.

 

Dårlig unskyldning for å ikke bake da, ikke rart du ikke kan bake hvis du aldri gjør det. en gang må alle lære selv om du kanskje kaster bort en halv boks eller 30 kroner så kan jeg si at du får mye igjen for det senere...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke snust så mye i det siste. Sist jeg snuste gikk det på mocca.

 

Men om dere skulle annbefale meg en god porsjons snus, hva ville det bli?

 

Takk for svar.

9123306[/snapback]

Vil anbefale deg å slutte.

Snuser du bare Mocca er det veldig liten vits i å begynne på sterkere saker.

Lenke til kommentar

Lurer litt på dette med avhengighet, har snust fast nå halvt år men i moderat mengde, 1 boks i uke / litt mer /litt mindre.

 

Tok meg en ukes pause nå i sommerferien, merka ingenting av ubehag/abstinenser eller noe. Begynte på igjen, og tok en ny ukes pause. Har ingen problemer med å slutte helt, noe jeg tror jeg skal gjøre nå, bare jeg får tømt boksen (føles feil å kaste en så dyr boks)

 

Hvor mye/ofte må man egentlig snuse før man får abstinenser, og ligger det for det meste kun i hodet på folk? :p

 

Mulig 1 boks i uka er lite, men må si meg litt overrasket over at jeg ikke følte noe ubehag når jeg tok pause etter så lang tid med fast snusing.

Endret av Tor-Gunnar
Lenke til kommentar
Er det slik at den snusen vi snuser til dags dato grever seg gjennom overleppa? altså, slik som eldre folk som har snusa lenge kan ta fingrene sine langt forbi leppa.

9123704[/snapback]

I snusen er det diverse syrer som gnager, ja. Om det er i den grad det har vært tidligere vet jeg ikke. Men har jo vært prat på at det var glass i snusen før, uten at jeg skal si om dette er korrekt eller ei.

Lenke til kommentar
Det inneholdt glass i General Løs tildigere..

Men nå, så bruker dem noe annent greier, ettersom glass-skår ble litt for drøyt ^__^

 

Jess, da drar jeg til Sverige og videre til Danmark om en time og 6 minutter  :)

9123759[/snapback]

Lucky Bastard.

 

Noen som har prøvd Diplomat Løs?

Synes Diplomat Portion er en av de beste portions-snusene.

Lenke til kommentar
Bla bla bla...

9122118[/snapback]

Det var de dårligste unnskyldningene for at du ikke kan bake, jeg har hørt på lenge! :p

9122207[/snapback]

Det er ikke en unnskyldning i det hele tatt, det er fakta, jeg har liten overleppe, så det er ikke så god plass. Så da må jeg enten bake veldig liten, med null effekt eller en stor som jeg konstant må spenne overleppa for å holde den på plass, noe som gjør at den smuldrer opp.

 

Jeg sa ikke at det er bedre effekt i porsjon for alle, men for >meg< er det det.

Jeg fortsetter med porsjon vertfall, det liker jeg best. :yes:

Edit: Leif

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...