Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørtes positivt ut dette da!  :)

Hvor gammel er du Todda7?

9077856[/snapback]

 

 

En general kostet 35, og den danske snusen kostet 15kr per boks!

 

Noe som var merkelig, var at jeg fant ikke snus på tobakksvareforretninger, kun på en kiosk.

Men general løs og den danske snusen var det eneste de hadde.

9076381[/snapback]

Hmmm. I København?

9077864[/snapback]

Har nettopp passert 15, ser hverken eldre eller yngre ut.

 

Nei, det var i hirtsals jeg fikk kjøpt.

Men fant heller ikke snus i hverken Århus, Sæby, Jylland osv..

9077887[/snapback]

Seven elven nede i sentrum i århus solgte skruf sist jeg var der.

Lenke til kommentar

 

hvordan er det å ta med snus til England?

9073647[/snapback]

 

så vidt jeg har opp fattet det er det ikke lov... kjenner en som fikk trøbbel med dette...

vet ikke hvordan det er nå, men tror det er ulovlig med snus i alle EU land... :(

 

edit: du kan sikker ta det med, men du kan få trøbbel vist du ikke kan bevise at du har tatt det med....?

9076110[/snapback]

 

 

Kanskje jeg skal ta og drite i å ta med snus da. Bare kjøre litt uten noen dager, kunne til og med hatt godt av det :)

Lenke til kommentar
Ikkno problem å ta med snus til England. En kompis gjorde det og tok seg en prell på en nattklubb der. Så kom en vakt å spurte om det var narkotika. Alt kompisen min gjorde var å fortelle at det tobakk som man puttet under leppa. Vips, case closed.

9083287[/snapback]

 

ok... han jeg kjenner måtte til avhør, men det gikk bra...

Lenke til kommentar
Nei. Er 15 og fikk kjøpt uten problemer. Flere plasser jeg spurte om de hadde snus, spurte de om jeg ville ha tyggetobakk(oliver tvist) istedenfor, siden de ikke hadde snus.

Spurte ca seriøst 10 plasser(daglivarebutikker, kiosker, tobakksvareforretninger) og ingen spurte om legitimasjon eller om jeg var gammel nok.

15 års aldersgrense? Nei, det har jeg dessverre ikke mye tro på. Selv om du er 15 og du fikk kjøpt så betyr ikke det at aldersgrensen er 15 år. Det er 16 års aldersgrense på øl, og jeg vet ikke, men jeg vil annta at det er 16 eller 18 på tobakksvarer i Danmark.
Lenke til kommentar

Jeg fikk kjøpt snus i den lille røde kiosken rett ved Coler line i Strømstad :)

Vil jo ikke si at det er 14 års grense forde ^__^

 

-Jeg liker sånne mennesker i 20 års alderen som vet hvor vanskelig det er å få tak i tobakk når dem er under 18, så dem kjøper til oss! :love:

 

Kommer du til å kjøpe til noen, viss dem spør deg? :innocent:

Lenke til kommentar
Nei. Er 15 og fikk kjøpt uten problemer. Flere plasser jeg spurte om de hadde snus, spurte de om jeg ville ha tyggetobakk(oliver tvist) istedenfor, siden de ikke hadde snus.

Spurte ca seriøst 10 plasser(daglivarebutikker, kiosker, tobakksvareforretninger) og ingen spurte om legitimasjon eller om jeg var gammel nok.

15 års aldersgrense? Nei, det har jeg dessverre ikke mye tro på. Selv om du er 15 og du fikk kjøpt så betyr ikke det at aldersgrensen er 15 år. Det er 16 års aldersgrense på øl, og jeg vet ikke, men jeg vil annta at det er 16 eller 18 på tobakksvarer i Danmark.

9088006[/snapback]

 

Jeg regner med han svarte nei på om de var strenge på å sjekke alderen, ikke om aldersgrensen:) Men generelt i Danmark får du vel kjøpt brennevin,røyk og snus så lenge nesebora dine er over disken:P

 

Var i Sverige forrige uke og tok båten fra sandefjord, og kjøpte snus på båten. Da var det faktisk tilbud på snusen. Snusen gikk vist ut en uke senere så en strull kosta 125kr, kjøpte meg 40 med en gang jeg:) Skal man smugle kan man like godt ta med litt ekstra;) blei 40 snus, 15 pakker rød mix nr3 og 2 liter whiskey:)

Lenke til kommentar

Man kan handle snus opp til 1600 eller så var det 1700,- over til sverige :)

Men når du skal tilbake fra Sverige så er det litt vanskeligere..

 

Åssen er det å kjøre egen båt over til sveige å smugle som f***? :dribble:

 

Er det Politi-Toll-Tull-Båter på vannet mellom sandefjord og strømstad? ^__^

Lenke til kommentar
Nei. Er 15 og fikk kjøpt uten problemer. Flere plasser jeg spurte om de hadde snus, spurte de om jeg ville ha tyggetobakk(oliver tvist) istedenfor, siden de ikke hadde snus.

Spurte ca seriøst 10 plasser(daglivarebutikker, kiosker, tobakksvareforretninger) og ingen spurte om legitimasjon eller om jeg var gammel nok.

15 års aldersgrense? Nei, det har jeg dessverre ikke mye tro på. Selv om du er 15 og du fikk kjøpt så betyr ikke det at aldersgrensen er 15 år. Det er 16 års aldersgrense på øl, og jeg vet ikke, men jeg vil annta at det er 16 eller 18 på tobakksvarer i Danmark.

9088006[/snapback]

Vet. Sa feil.

 

Aldersgrensen er 16 år.

 

http://www.snusforeningen.dk/

 

Vis du leser på forsiden der står det at det er 16 år..

 

EDIT: Nei, sa ikke feil. Jeg sa at jeg var 15 år og fikk kjøpt uten problemer, da det ble spurt om de var strenge med legitimasjon osv.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Heisann!

 

I løpet av ukene fremover kommer jeg til å teste den danske snusen jeg kjøpte.

Tok min første nå, nemlig "Bornholmisk Snus".

 

Førsteinntrykket:

 

Stygg boks, liten(40g).

Ikke mulig å bake snusen.

 

Smak:

God smak, renner mye. Sterk saft.

Smaker sterker enn NJ og Skruf. Renner ca like mye som NJ.

 

9/10

 

Lukt:

Akkuratt nå er luktesansen min sterkt bedøvet, men etter minne lukter den litt general, lukter generelt lite.

 

4/10

 

Styrke:

Veldig bra.

Har ikke kjent effekt av noen snus i flere måneder, samme om jeg har svelt snusen eller ikke.

Kansje det har noen me at jeg allerede har svelgt en liten pris av snusen og at jeg ikke har snus på 24 timer, men alikevel. Har ingen anelse om nikotin-innholdet.

 

10/10 for min del.

 

Konklusjon:

Sterk snus med sterk smark og lite lukt. Går ikke an og bake. Stygg grå boks.

Anbefales for folk som trenger det sterke ekstra når det gjelder smak og effekt.

 

EDIT: Snusen er også veldig billig. 15 dkk per boks. -Smaker dog ikke som billigsnus(hint: kronan?:p)

 

9/10 (da jeg ikke pleier å se på boksen og lukte på snusen, men pleier å bruke den istedenfor)

 

PS:

I morgen skal jeg ta meg en ny en, å kjenne om effekten er den samme.

Kansje karakter endrer seg,

 

 

1 out, 3 to go. Har en "Pebermynte", etter minne luktet den _FANTASTISK_ til å være bakesnus.

 

5.4.pic3.jpg

Takker for bildet Vivalamorten.

Snusen er altå Bornholmish snus. En småtest av de 3 andre kommer også.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...