Gå til innhold

MGS-serien, Noen som liker det, så mye som jeg?


Korka

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Men de som ikke har spilt MGS og tilfeldigvis har Gamecube også, bør helt klart da velge MGS twin snakes, som er MGS med bedre grafikk og noe ekstra(som jeg ikke vet hva er da jeg aldri har hatt tanke på å kjøpe gamecube).

 

OBS. Sterkt Uenig!. Metal gear twin snakes er en dårlig port som aldri burde være gitt ut. Jeg mener at det vil være sterkt psykisk fordærvende å spille det før man har spilt mgs1 orginalen...Tror de fleste hardbarka mgs fans deler min oppfatning der.

 

Musikken og alt er rett og slett bare helt jævlig!. Det er ikke et espionage spill, men mer et action FPS.

 

Dessuten er mange replikker byttet ut fra eneren, noe som for min del gjør spillet ufrivillig komiskt.

 

Master Miller mgs orginal

 

"I quit being a drill instructor, so i moved down here for some peace and quiet"

 

 

Master Miller mgs tw

 

"I quit being a boot camp instructor, so i moved down here for some peace and quiet"

 

??Why....Why? :cry:

7816039[/snapback]

Twin Snakes er et helt greit spill. Dessuten er det historien som er viktig i MGS-spilla og den er jo den samme. Gameplay suger jo balle i alle 3(eller 5 om vi skal ta med Twin Snakes og Portable Ops). Om du vil kan du heller se på det som en remake enn en port. Remakes behøver ikke være 100% kopi. For øvrig en prestasjon å beskrive et hvilke som helst MGS spill som FPS selv om det er snakk om Twin Snakes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I MGS3 så får du vite at Big Boss aka Snake får to sønner i 1970-1971, hvem er det, er det Liquid Snake og Solidus Snake??

 

Blir ikke Solid Snake clona da, sånn at han er ung på to'ern?

7817161[/snapback]

 

 

Solid Snake og Liquid Snake er ikke "brødre" men de har identiske gener. De ble begge født som en følge av "Les Enfant Terible" prosjektet en gang mellom 1970-1972.

 

Solid fikk alle de dominante genene, mens Liquid de ressisive. Solidus fikk 50-50 tror jeg, altså en slags gyllende middlevei. Det er her altså snakk om Big Boss sine "superduper soldatgener"

 

Liquid er bitter på solid forde han kun er skapt med den hensikt å skape Solid, litt komplisert, men man måtte altså lage to for å få en bra(solid) og en "dårlig" (liquid)

 

Bare så det er sagt så er ikke MGS timelinen identisk med vår!

 

Shadow Moses, ergo MGS1 skjedde i 2005

 

Tanker skjer snart i år, ergo 2007, nærmere bestemt 8. august :roll:

 

og plant skal skje i 2009 :whistle:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Skal svare, men nå ødelegger jeg litt av morroa de med å spille gjennom MGS1!

 

 

Start Spoiler....

 

 

 

Nikks men i eneren kutter en ninja (Grey Fox) av ocelots arm. Så tar ocelot tydeligvis å amputerer den døde liquids arm, for så å sy den på seg selv. Så lever liquid gjennom den armen, rimlig snåle greier med andre ord...

 

 

Raiden er bare et stakkars misbrukt barn som var trent opp til å bli en drapsmarskin av Solidus. Utenom det har han ingenting med Snake*3 å gjøre...(Han har altså ikke deres gener)

 

 

 

 

...Slutt Spoiler

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jorchi Flott forklaring, men Solid fikk ikke de dominante genene, det var bare noe de har sagt til liquid. Det var egentlig Solid som har fått de recessive.

7817352[/snapback]

 

Lættis! det har ikke jeg fått med meg, takk!, det endrer jo på ganske mye egentlig!

Lenke til kommentar
ja det har jeg sett på toern, han får stadig vondt i hånden, + at jeg har sett en parodi på newgrounds, metal gear awesome, der en ninja kutter av hånden til "REVOLVERMANNEN";)

 

Er det sant Jorchi??

7817359[/snapback]

 

Det er sant, og REVOLVERMANNEN, hihi, det er Ocelot... Den samme kjekke unge mannen som var så grønn i MGS3!

Lenke til kommentar
Raiden er bare et stakkars misbrukt barn som var trent opp til å bli en drapsmarskin av Solidus. Utenom det har han ingenting med Snake*3 å gjøre...(Han har altså ikke deres gener)

 

 

7817345[/snapback]

 

 

Ja for på slutten dreper raiden solidus, også faller solidus og dauer på en statue?!?

 

Hva er det egentlig som skjer på tankeren ogsånn da, og hva skjer med folka i byen, plutselig er Metal Gear der også dreper ogsånn ;)

 

Men når solidus er død og Ocelot død/forsvunnet så kommer alt tilbake, Hva i ******* skjer, datt av lasset der jeg

 

Jorchi: Jeg vet at "Revolvermannen" er Ocelot da,

Endret av Nessie
Lenke til kommentar

Et stort spørsmål til

 

Portable ops: Hva skjer der, så at det var en del GRU folk der og at snake dro og skjerte av strupen til folk :thumbup: ( deilig!)

Er det et MGS spill til PSP der man skal spille online, så at snake måtte rekrutere folk som: young Ocelot, Major Zero, Paramedic og EVA, og Sigint:)

 

MGS 4. Guns Of The Patriots:

 

Noen som vet noe om hva som skjer i dette spillet??

Er dette avslutningen på sagaen?

Så at handlingen var lagt til midtøsten, menes det med at Al-Quadia er innvolvert?:) ( stooor spøk )

Hvem er det som er sjefen til Snake, er snake god eller snill...

Har sett at Snake og Otacon er en del gammlere, hvor gammel??

 

Det var alt!;)

Lenke til kommentar

Er ikke fullstedig sikker på om jeg skjønner hva du spør om men...

 

Tanker skjer to år før plant. Hva som skjer i planet? jo, Ocelot og hans menn stjeler Metal Gear Ray fra the marines.

 

For så å ta den med til plant 2 år senere for å "liksom masseprodusere den der" Alle tror at det er Metal gear ray som er så farlig, og at det er derfor terroristgruppen "dead cell" (de fleste slemme i 2ern) + ocelot drar ut på en oljerigg. Men det som egentlig skjer er at de lager en gigantisk "tenkene robot" kaldt Arsenal Gear som kan kort sagt ødelegge mye av verden ;)

Lenke til kommentar

Har du følgt med i det hele tatt?!

 

Til nessie altså

 

Men, hele greia med MGS2, var å se om de kunne få Raiden til å klare de tinga som Snake gjorde i Shadow Moses, noe slikt, lenge siden jeg har spillt husker ikke helt, også skulle sjekke om de kunne kontrolere den digitale informasjonen i verden. Endre verdenshistorie osv.

 

Patriots = Den Amerikansk grenen av "The Philosophers"

Endret av Wyldelife
Lenke til kommentar
Har du følgt med i det hele tatt?!

7817459[/snapback]

 

snakker du til meg eller??

 

Jeg har bare sett trailere, skjønner ikke en dritt nå de snakker japansk ( blir så forvirret :roll: )

7817467[/snapback]

 

Nessie. Hvis du lurer på noe mer som egentlig er veldig grunleggende MGS viten, så svarer jeg deg gjerne, men vi burde kanskje ta det over PM, så vi ikke spammer ned hele greia med almenn MGS viten :thumbup:

Lenke til kommentar
ja jeg har runna det, men jeg har da ikke fulgt med, jeg har bare spilt og skjøti jeg ;)

 

Så hva skjer i 4-ern da, det har vi ikke skrevet noe om , kanskje noen andre vil også?

7817498[/snapback]

 

Det er det som er så genialt med Hideo Kojima, skaperen altså, ingen kan si for sikkert hva som skjer i 4ern. Det diskuteres imidlertid heftig om hvorvidt man er Solid Snake eller ikke. Dette er grunnet mange ting, blandt annet øyefarge og hans høye alder (eller bare dårlige aldring).

 

Ja, Kojima har sagt at det er Solid, men han sa mye om "2ern også som ikke var sant :yes:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...