Gå til innhold

Wiinja: The First Wii Modchip


kewell79

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at man ikke får satt produsenter av slikt bak lås og slå.

7826500[/snapback]

 

fordi at det ikke er ulovlig?

7828957[/snapback]

 

Men kanskje det burde være det?

7830055[/snapback]

 

Nøyaktig hvordan skal dette gjøres ulovlig uten at det vil påvirke flerfoldige andre ting? Skal det være ulovlig å selge noe som kan potensielt føre til ulovlige handlinger? Det ville jo aldri komme gjennom. Skal forbrukerne ikke få lov å gjøre hva de vil med en vare de selv har kjøpt? Det blir jo iallefall drama skrik uten like.

 

Likte navnet, fiffig ^^ Men den mangler jo litt av det som gjør en modchip fristende spør du meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna Wiinja modden ivertfall, den andre chippen , cyclo er bedre.

Dessuten har TEAM NINJA særdeles dårlig kvalitet på chippene sine, 50% av de gamecube chippene jeg installerte fra team ninja var defekte.

 

De kunne sikkert ha solgt noen WIINJA hvis det ikke hadde kommet en konkurrent så veldig raskt.

 

Så, ingen tvil, gå for cyclo

Lenke til kommentar
Må man sveise på plass disse modcipsa? I så fall, hvor vanskelig er det å sveise for en som aldri har moddet no console før?

7831229[/snapback]

 

Sveisa var vel kansje eit litt hadrt uttrykk :p Men loddingen er vel noe du kansje skulle fått litt hjelp til om du er like nabbetinabb som meg da;)

Lenke til kommentar

Quote Jonarvid:

 

"Problemet er vel at veldig mange bruker en modchip til å bruke piratkopier av spill. Det kan neppe kalles en forbrukerrettighet."

 

Der er såklart ingen rettighet å spille piratspill. Men skal vi forby alt som kan føre til ulovlig virksomhet? F.eks brukes dvd-brennere til å brenne ut ulovlige kopier. Skal vi forby disse også?

Lenke til kommentar
Quote Jonarvid:

 

"Problemet er vel at veldig mange bruker en modchip til å bruke piratkopier av spill. Det kan neppe kalles en forbrukerrettighet."

 

Der er såklart ingen rettighet å spille piratspill. Men skal vi forby alt som kan føre til ulovlig virksomhet? F.eks brukes dvd-brennere til å brenne ut ulovlige kopier. Skal vi forby disse også?

7832242[/snapback]

 

Enig i at et forbud ikke nødvendigvis er den beste løsningen. Men det hadde hjulpet "fair use"-bevegelsen voldsomt (og minsket behovet for et forbud tilsvarende kraftig) hvis "fair use"-tilhengerne kunne tatt et kraftig oppgjør med piratene. De sistnevnte (iallfall de som laster ned istedetfor å kjøpe) driver en rent destruktiv og (som oftest) klart uetisk og ulovlig virksomhet. Debatten om "fair use" blir imidlertid noe annet igjen.

 

Tror det må en holdningsendring til. Det hadde for eksempel hjulpet bra hvis det faktisk ble genuint flaut å være pirat, istedetfor at antydninger om at man er pirat bare ledsages av et ;) eller :whistle: , og så er alt bare morsomt og greit liksom.

Lenke til kommentar
Daa var det det å endre holdningene til ekstremt mange mennesker som var et problem igjen..  :whistle:

Men, nå kommer det jo ekstremt mange chipper her.. :p Hadde vært morsomt om man plutselig kom med homebrew også! Da hadde jeg kjøpt en, lett! ;)

Men, igjen ser jo Wii-tard rimelig falsk ut.. :p

7833569[/snapback]

 

Og dermed er det ikke verdt et forsøk engang? Se skrekkeksempeltråden jeg nettopp startet - helt ferskt også faktisk.

 

Syns virkelig det blir altfor lettvint å bare slå seg til ro med at folk flest ikke bryr seg.

Lenke til kommentar

såpass! Det var gode nyheter.. :D Veldig fint å få en sonefri Wii! :) Men, anbefaler deg og få noen som kan og lodde til å gjøre det for deg.. Jeg har iallefall ikke tenkt til å prøve.. :p Det finnes folk som tar inn konsoller og slikt.. :) Bare å vente til et slikt alternativ kommer til Wii nå.. :)

Lenke til kommentar
Vil spillene med online funksjon fungere da?

Det er jo spørsmålet, håper for gudsskyld at Nintendo klarer å blokkere ut backups.

Senere i levetiden vil det jo være pga. online-delen man kjøper spillene.

7890675[/snapback]

 

Online funksjon vil nok fungere og chippen er 100% umulig å disable eller oppdage for nintendo utenatt vis dei fysisk har wii'en i hånda og finner chipen.

Kvifor håper du at dei klarer å blokkere backups ? Mener du virkelig at det ikkje burde vere lov til å ta backup's av egene spill ? Så vidt eg veit så har vi lov til å unngå kopisperrer for å ta backup's til eget bruk her i norge og det skulle bare mangle også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...