Gå til innhold

Wiinja: The First Wii Modchip


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Gjesp* Nettop instalert suksessfult en wiifree nå, fikk endelig windows og pic programmeren min til å samarbeide så tenkte jeg kunne programmere wiifree da jeg hadde en slik pic slengende rundt. Innstalasjonen gikk veldig greit syntes jeg men nå har jeg en del loddeerfaring fra før, største problemet jeg hadde var egentlig å finne en passende plassering for chippen. Eneste jeg har fått testet den på er setup disken og at originale spill funker...

 

Får se om jeg erstatter den med klonen når den kommer... litt avhengig av hvem som har de beste funksjonene... gidder ikke å innstalere wiikey klonen hvis wiifree har flest (nyttige) funksjoner...

Lenke til kommentar

Copy-paste fra spillchip.com;

 

10 April 2007: OBS! Super Paper Mario NTSC til WII inneholder en systemoppdatering som i verste fall kan "bricke" wiien din! Hold deg derfor unna dette importspillet til mer info har kommet!

Grunnen til at dette skjer er at cden inneholder en oppdatering beregnet på NTSC konsoller og siden vi i Norge bruker PAL maskiner så vil oppdateringen feile!

Lenke til kommentar

Har lest meg opp på problemet no og skal se om eg tør å prøve det no, har det liggene ved siden av meg no...

 

Noen sier at dersom du passer på at wii'en er kobla til nett og oppdatert til den nyeste firmware oppraderingen frå nintendo så går det greit.

Det er denne metoden eg skal teste no

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Såvidt eg veit så ligger firmwaren på minnet på wii'en noko som ikkje er hacket endå noe som vil si at sannsynligvis så er eneste måten å fikse det på å sende konsollen inn til reprasjon hos nintendo.

I følge dei tyske sidene til nintendo vil det koste den stakkaren som har fått sin wii bricka så mye som 70€. Det var ein på gbatemp som hadde vert i kontakt med nintendo og dette var noko som dei kunne fikse og dei kom ikkje til å fjerne modchippen.

Heilt klart kjipt for dei dette gjelder :(

Lenke til kommentar

Ja heilt klart, kjem nok bli ein av få ntsc titler eg kommer til å skaffe meg, faktisk min første også. Kommer til å holde meg langt borte frå ntsc så lenge det er mindre enn ein uke til pal tittel blir lansert, men dette var eit spel eg bare ikkje kunne vente på.

Faktisk det spelet eg har likt best til nå...

Lenke til kommentar
lol, best å sjekke litt før man putter inn disker fra andre regioner da.

Det mest skremmende er jo at SPM ikke spurte før den satt igang og oppgraderte Wiien!

8363790[/snapback]

 

Ser at flere skriver dette, men jeg ble spurt.

Hadde bare ett valg though og det var "OK", men man kan jo bare ta ut disken eller skru av maskinen så slipper man.

Lenke til kommentar

har oppgradert med 2.2 og ting funker fint ennå de.

2.2 ble vel sluppet i natt i forbindelse med ny opera.

Ser at det er forskjellige erfaringer med SPM, en teori (ikkje min) er at det er de som oppgraderer med en dårlig brent kopi som får problemer. dvs. maskina prøver å oppgradere med ei korrupt fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...