Gå til innhold

Slik kan Norton avinstalleres


Anbefalte innlegg

Kan ikke fatte hvor flaut det må være at slike guider blir laget. :lol:

7773786[/snapback]

 

Du som er så smart trenger neppe å lese slike guider engang ....

Grunnen til at vi trenger sider som HW.NO er vel fordi vi vet alt...

 

tipper at du Anders Jensen kan belære oss andre litt om saker og ting..

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eksempler på Bloatware:

Real

ICQ

 

Synes Winamp og MSN Messenger begynner å bli feite de og. Hvorfor skal Winamp på begynne å spille av filmene mine og lage bibliotek over maskinen min?! Jeg pleide å bruke det til musikk, men nå er det avinstallert.

Ja, det er direkte tragisk. Før brukte jeg kun ICQ, men det er borte for lenge siden, ikke gidder jeg å bruke MSN heller. Real player har etter min mening alltid vært noe dritt, man skal lete lenge etter noen verre medieavspiller.

 

WinAmp bruker jeg fremdeles som eneste musikkavspiller, men jeg er enig i at den er i ferd med å vokse ut av sitt gode skinn.. Dog er det mulig å velge bort alle unødvendig funksjonalitet under innstallasjon.

 

Synes faktisk det er skammelig av symatec å ikke lage ordentlig avinstalleringsrutiner for programvaren sin, MS burde faktisk krevd dette av selskaper som lager programvare til OSet deres. Det kan ikke være så utrolig vanskelig ettersom de fleste andre får det til... med mindre de som andre her er inne på spekulerer i dette og lager egen software som de selger separat for å gjøre nettopp dette.

Lenke til kommentar

Samme problem her, tatt bort winamp pga dette. Nero som før bare var brenne programm har nå alt mulig shitt, jeg mistet faktisk tellingen over hvor mange programm som poppet inn og la seg overalt. Nå om dagen må jeg ofte innom startup fila i regedit for å rydde opp. Creative har også blit grusomme her. Tragiskt.

 

Må heller aldrig la programmer instalere automatisk lenger.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg jobber selv med maskiner der norton er forhånds innstallert, skrekk eksempel Packard Bell!, og må si at SymNRT (Norton Removal Tool) aldri har sviktet meg. Det gjør jobben mye lettere enn legg til fjern programmer o.l. Jeg har manger kunder som har slitt med å få fjernet Norton, og det forstår jeg godt. Der hvor Norton er forhånds innstallert, så er det ikke så lett å få det fjernet. Spesielt på Packard Bell maskiner, noe av de er det nermere umulig uten SymNRT. Trenger faktisk en patch for å få Norton i det hele tatt til å visere i Legg til/Fjern Programmer!!

Lenke til kommentar
Jeg var borte i en PC med NIS 2004 preinstallert. Den tar mye ressurser, så vi avinstallerte skiten.  Når dette var gjort sluttet pop mail å virke, dvs. vi kunne sende men ikke motta mail. En runde med norton removal tool rettet heldigvis opp denne feilen og sparte meg en Windows XP reinstallasjon  :w00t:

7774422[/snapback]

Hvis du hadde tatt en titt på POP-server-innstillingen i mailprogrammet ditt hadde du sannsynligvis sett at den var modifisert av antivirusprogrammet og at det pekte til localhost (127.0.0.1). Hadde tilsvarende problem med en tidlig utgave av Trend PC-Cillin. Programmet oppfører seg som en "proxy" mellom mailprogrammet og POP3-serveren. Det var bare å legge inn riktig adresse til POP3-server så var alt ok.

Lenke til kommentar
NAV til privat personer er og blir noe dritt.

Dette inrømmer til og med en venn av meg som selger NAV til bedrifter(som fungerer mye bedre).

Her er jeg forøvrig helt enig. Norton Antivirus Corporate Edition er det beste antivirusprogrammet jeg har testet til dags dato med stor margin. Det oppfører seg akkurat som forventet og det er lett å både pause real-time-scan og avslutte hele programmet. Men jeg vet ikke om det har endret seg i det siste, for den .exe-fila jeg har brukt til å installere det over årene er fra 2000.

 

Når det gjelder Winamp er fortsatt 2.8x den beste versjonen og finnes på oldversion.com.

Lenke til kommentar
NAV til privat personer er og blir noe dritt.

Dette inrømmer til og med en venn av meg som selger NAV til bedrifter(som fungerer mye bedre).

Her er jeg forøvrig helt enig. Norton Antivirus Corporate Edition er det beste antivirusprogrammet jeg har testet til dags dato med stor margin. Det oppfører seg akkurat som forventet og det er lett å både pause real-time-scan og avslutte hele programmet. Men jeg vet ikke om det har endret seg i det siste, for den .exe-fila jeg har brukt til å installere det over årene er fra 2000.

 

Når det gjelder Winamp er fortsatt 2.8x den beste versjonen og finnes på oldversion.com.

7779432[/snapback]

Joda, det fungerer like fint. Det har bare endret navn til SAV :)

Lenke til kommentar
Hvis du hadde tatt en titt på POP-server-innstillingen i mailprogrammet ditt hadde du sannsynligvis sett at den var modifisert av antivirusprogrammet og at det pekte til localhost (127.0.0.1)

Hva får deg til å tro at jeg ikke sjekket dem? De pekte selvfølgelig mot riktige adresser.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med å fjerne Norton.

Først fjern det fra legg til/fjern programmer, så fjern det som evt måtte ligge igjen i programfiler og symantec shared i fellesfiler.

Deretter åpne regedit og fjern symantec fra CURRENT_USER - Software og LOCAL_MACHINE - Software. Tilslutt slett alt som kan slettes i Temp. Og vips så er Norton borte

Lenke til kommentar
NAV til privat personer er og blir noe dritt.

Dette inrømmer til og med en venn av meg som selger NAV til bedrifter(som fungerer mye bedre).

Her er jeg forøvrig helt enig. Norton Antivirus Corporate Edition er det beste antivirusprogrammet jeg har testet til dags dato med stor margin. Det oppfører seg akkurat som forventet og det er lett å både pause real-time-scan og avslutte hele programmet. Men jeg vet ikke om det har endret seg i det siste, for den .exe-fila jeg har brukt til å installere det over årene er fra 2000.

 

Når det gjelder Winamp er fortsatt 2.8x den beste versjonen og finnes på oldversion.com.

7779432[/snapback]

Det dere sier her har jeg hørt før i ett annet (engelsk) forum. Så denne informasjonen er det kanskje hold i. Det hjelper likevel lite for den vanlige mannen i gaten som ikke kjenner til bedriftsversjonene, for hvem gidder å bruke masse tid og bryderier med å bestille bedriftsversjonen via nettet. Du må først finne ut hvem som selger det via nettet, eller ta kontakt med enn bedriftsrettet dataforhandler for å bestille det. Det er enklere å stikke innom Lefdal, Elkjøp, Siba og liknende forhandlere. Hvorfor kan ikke de "glupe" hodene hos Symantec heller bytte ut all programvaren med den "gode" bedriftsrettede? Det kan vel ikke være så veldig vanskelig å designe ett skin som faller i smak i den private heimen!

 

Hvis folk en dag skulle finne ut at Norton Antivirus ikke beskytter bedre enn andre anti-virus pakker så tenker jeg at Symantec skal få kjenne det på pengepungen.

 

Og hvis gratisalternativene blir godt nok kjent så kan det hende vi får enda billigere anti-virus fra Symantec og liknende firma i framtiden. Kan en virkelig stole på alle testene av anti-virusprogramvare?

 

En annen svakhet som jeg har funnet med Norton Antivirus er frafallet av "automatisk fjerning av malware", for jeg har selv opplevd at på enkelte virus så er det en peker til en hjemmeside hos Symantec.com hvor en får en oppskrift på manuell fjerning av den skadelige koden. Hvor brukervennlig er det? :cry: Det er for svakt, fordi et slikt sikkerhetsfirma som i utgangspunktet kjenner et operativssystem inn og ut, burde gidde å sette seg ned og lage kode til sitt program som gjør ting automatisk. Noen virus sitter kanskje dypt, men da må de lage programvare som kan OS'et såpass grundig at de kan slå av filbeskyttelser eller hva det måtte være som hindrer normal fjerning av den skadelige koden.

Jeg bør nevne at det er noen år siden jeg selv opplevde å bruke Norton Antivirus, så enkelte ting kan jo ha bedret seg.

 

http://www.free-av.com

 

Avira AntiVir og blir min foreløpige favoritt

Endret av G
Lenke til kommentar
Kan ikke fatte hvor flaut det må være at slike guider blir laget. :lol:

7773786[/snapback]

 

Du som er så smart trenger neppe å lese slike guider engang ....

Grunnen til at vi trenger sider som HW.NO er vel fordi vi vet alt...

 

tipper at du Anders Jensen kan belære oss andre litt om saker og ting..

7776906[/snapback]

at så mange skulle klare å missforstå den her da... :hmm:

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kan ikke fatte hvor flaut det må være at slike guider blir laget. :lol:

7773786[/snapback]

 

Du som er så smart trenger neppe å lese slike guider engang ....

Grunnen til at vi trenger sider som HW.NO er vel fordi vi vet alt...

 

tipper at du Anders Jensen kan belære oss andre litt om saker og ting..

7776906[/snapback]

at så mange skulle klare å missforstå den her da... :hmm:

7789361[/snapback]

 

He-he...

Det burde vel ikke overraske..

Det som kanskje var overraskende (men ikke for meg) var 1.runde med dri**kjeft fra en som påstår han kommer med "kvalitetsposter".

 

OT.

Norton er ett (av flere) AV-program jeg har svært liten sans for.

At det er noen som er svært fornøyd med Norton er heller ikke overraskende.

:D

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke de "glupe" hodene hos Symantec heller bytte ut all programvaren med den "gode" bedriftsrettede? Det kan vel ikke være så veldig vanskelig å designe ett skin som faller i smak i den private heimen!

7789107[/snapback]

Det er den samme motoren, og det er få som klager på den faktiske tekniske standarden på antivirus-motoren. Problemet er heller at privatversjonen har en del andre features som Symantec mener skal hjelpe brukern. Det er disse vi som er litt mer avanserte ikke kan fordra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...