Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg snakker ikke om "bare" dagens regjering.

Men det gjør jeg. AP og LO har et meget nært samarbeid. Ja, så nært er det at det etter min (og mange andres) mening er et demokratisk problem.

7751742[/snapback]

 

Det er et demokratisk problem kanskje fordi vi liker og tro at "korrupsjon" er fraværende hos oss. Jeg har i poster tidligere i tråden stemt for skille av AP/LO, på samme måte som kirke/stat så jeg ser absolutt svakheter ved styrken disse konstellasjonene utgjør. Samtidig er disse uperfekte konstellasjoner rotfestet som garantister for demokratiet vårt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja så starter del to av såpeoperaen :)

 

(Dagbladet.no): LO-lederen går nå ut og beklager flere sider ved den siste ukas bråk rundt hennes lederstil.

 

I en skriftlig uttalelse til Dagsavisen ber Valla for første gang om unnskyldning til personer som føler seg dårlig behandlet av henne. Hun tar også selvkritikk på måten hun har håndtert Yssen-saken, og sier at hun opplevde torsdag og fredag i forrige uke, da Yssen gikk ut med personalsaken, som «en ren unntakstilstand».

 

- Jeg ser i ettertid at både pressekonferansen og den skriftlige redegjørelsen kunne oppleves som ufølsomt fra min og LO sin side. Dette tar jeg selvkritikk på. Vårt forsvar ble dessverre tolket som et angrep, sier Valla.

 

Artikkelen

Lenke til kommentar
skjønner ikke hva som er så skadelig med de dumme ordene til valla..dessuten, hadde det vært mye verre om de hadde fått sparken elns, det er vel det vi vanlige mennesker klager på..men oki, kanskje arbeidstakerne til valla liker drama da

7754129[/snapback]

Hvis du leser mer i denne tråden så vil du skjønne hvorfor.

Lenke til kommentar
Håper sjefsfitta kommer på tuben i morgen og sier "unnskyld så mycket" og fuck you...mjauuu :cool:

7752881[/snapback]

 

Om hun gjør det så er alt greit mener du? Synes jeg fornemmer en viss sympatibølge fra mediafronten nå. Om hun står frem og sier unnskyld så.. Hun kan jo ikke ha det godt nå stakkars.. Syns ikke en unnskyldning er nok. Hun burde trekke seg. Det hun har gjort er av en så alvolig karakter, har fått så mange konekvenser for så mange mennesker. Hun burde visst bedre! Grrrr. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Håper sjefsfitta kommer på tuben i morgen og sier "unnskyld så mycket" og fuck you...mjauuu :cool:

7752881[/snapback]

 

Om hun gjør det så er alt greit mener du? Synes jeg fornemmer en viss sympatibølge fra mediafronten nå. Om hun står frem og sier unnskyld så.. Hun kan jo ikke ha det godt nå stakkars.. Syns ikke en unnskyldning er nok. Hun burde trekke seg. Det hun har gjort er av en så alvolig karakter, har fått så mange konekvenser for så mange mennesker. Hun burde visst bedre! Grrrr. :hrm:

7754844[/snapback]

 

Nei alt er ikke greit, men det er en start, og for Valla en spesielt god start. Dette fordi at jeg oppfatter henne som en person som har tung for å innrømme skyld. Om hun må trekke seg er det organisasjonen som avgjør. At media begynner og gå tom for bensin, og derfor søker og få mere ut av saken ved og vise medfølelse er både naturlig og en del av spillet. Det vil jo ikke ta seg ut hvis media ble satt i gapestokken, beskyldt for mobbing. Husk Tønnesaken!

:)

 

Edit: Velkommen til forumet :fun:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Takk for velkomsten Pencil. :)

 

Joda er enig i alt det der. Media kjører sitt alltid sitt eget løp. En debatt for seg selv. Husker Tønnesaken ja. Tragiske greier. :(

 

Hun skal ikke mobbes, men derimot ta konsekvenser av hvordan hun har håndtert den jobben hun var satt til og gjøre. På lik linje med oss andre dødelige. Hun må da skjønne at det ikke dreier seg om et personangrep, men derimot er en konsekvens av utallige feilvurderinger/handlinger. Hun burde vite det, for hun har jo selv fjernet personer som ikke har levd opp til forventningene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Håper sjefsfitta kommer på tuben i morgen og sier "unnskyld så mycket" og fuck you...mjauuu :cool:

7752881[/snapback]

 

Så var det nettopp det hun gjorde. Hun prøver og virke ydmyk uten troverdighet, fordi hun unngår å unnskylde direkte til Yssen personlig. Den oppfatter jeg som taktisk og ikke fordi Valla har tatt til seg kritikken.

 

 

Takk for velkomsten Pencil. :)

 

Joda er enig i alt det der. Media kjører sitt alltid sitt eget løp. En debatt for seg selv. Husker Tønnesaken ja. Tragiske greier.  :( 

 

Hun skal ikke mobbes, men derimot ta konsekvenser av hvordan hun har håndtert den jobben hun var satt til og gjøre. På lik linje med oss andre dødelige. Hun må da skjønne at det ikke dreier seg om et personangrep, men derimot er en konsekvens av utallige feilvurderinger/handlinger. Hun burde vite det, for hun har jo selv fjernet personer som ikke har levd opp til forventningene.

7755087[/snapback]

 

Selv om hun sikkert er en "sterk" personlighet, så utgjør presset fra media, politiske partier, og egen organisasjon en slik overmakt at ingen kan vite når hun knekker. Den som aner minst om når smertegrensen er nådd tipper jeg er Valla selv fordi hun er altfor krigersk og stri. Ser frem til 1530 og pressekonferansen: Hvor mye vedder du på om at Valla tar en "FRP" og klemmer ut noen krokodilletårer ...? Jeg vedder en hundrings på at hvis det kommer noe som kan ligne på tårer så kan de fjernes med støvsuger. :whistle:

Lenke til kommentar
Så var det nettopp det hun gjorde. Hun prøver og virke ydmyk uten troverdighet, fordi hun unngår å  unnskylde direkte til Yssen personlig. Den oppfatter jeg som taktisk og ikke fordi Valla har tatt til seg kritikken.

sitt eget løp. En debatt for seg selv. Husker Tønnesaken ja. Tragiske greier.  :( 

Det virker ikke som om hun selv mener hun har gjort noen feil i Yssen-saken før den kom i media, men at det er håndteringen av saken etterpå hun innser at hun kunne gjort bedre. Smart dame, det der! Den generelle "beklager til alle jeg har såret uten å mene det fordi jeg er slik en sterk leder med et så utrolig stort engasjement"-unnskyldningen skal vel virke som et 'motbevis' mot uttalelsene til alle som måtte være enige med Yssen nå eller i fremtiden.
Selv om hun sikkert er en "sterk" personlighet, så utgjør presset fra media, politiske partier, og egen organisasjon en slik overmakt at ingen kan vite når hun knekker. Den som aner minst om når smertegrensen er nådd tipper jeg er Valla selv fordi hun er altfor krigersk og stri. Ser frem til 1530 og pressekonferansen: Hvor mye vedder du på om at Valla tar en "FRP" og klemmer ut noen krokodilletårer ...? Jeg vedder en hundrings på at hvis det kommer noe som kan ligne på tårer så kan de fjernes med støvsuger. :whistle:

7755152[/snapback]

Du kan vedde på om hun fortsatt sitter som LO-leder 27. januar. Da blir jeg 480kr rikere. Skulle ha veddet mer, kan aldri tenke meg at hun går av (så fort).
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg håper dette fører til mange spørsmål rundt forholdet mellom AP og LO, og eventuelt en splittelse.

 

Måtte Valla kysse Yssens føtter, kun for ydmykelsens skyld.

7755369[/snapback]

 

Før og etter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...