Gå til innhold

Sony er talentløse ihht MS Moore


Knebel

Anbefalte innlegg

Siden det er så stor fokus på hvor arrogante Sony er, kan man kanskje tillate seg og poste en liten smakebit fra holdningene til Microsoft.

 

Herremennene Moore og Satchell sverter Sony og PS3 så godt de kan, og man kan undre seg litt over om de prøver å overgå Sony's talsmenn i smakløse uttalelser.

 

Well gentlemen, det handler om å skryte sin egen konsoll i været. Ikke å kaste skitt mot konkurrenten.. Men det er vel slik de driver markedsføring der borte i Junaiten når jeg tenker meg om. :D

 

Godbitene er uthevet i fet skrift. Enjoy..

 

Moore, Satchell savage 'talentless' Sony at CES

Illustration

 

Peter Moore - VP of Microsoft's interactive entertainment business, entertainment and devices division and Chris Satchell - general manager of Microsoft's game development group - launched an unprecedented attack on Sony's PlayStation 3 business at CES in Las Vegas yesterday.

 

Speaking exclusively to GamesIndustry.biz, the two senior executives branded the Japanese firm's online service for the newly-launched console a "disaster" and said the company lacks the talent and the "DNA" to ever deliver a suitable online console service for consumers.

 

"It's going to take [sony] a couple of years to get up to speed on this, and I'm not sure that they necessarily have the talent, or it's built into who they are as a company," Moore said.

 

"They're struggling with some of their hardware issues, and apparently they're going to deliver another five million in the next 90 days. But this business is about hardware, software and services now. And the consumer expects that."

 

Moore's comments came as he explained how much commitment Microsoft has needed to create the currently available Live offering.

 

"It's taken a company like Microsoft four solid years to get where we are today - the richness of the experience, the consistency of the experience, constantly updating features and making it feel fresh - and we're a software company and this is a software plane," he said.

 

"It is not in Sony's DNA to be able to get that up and running from zero."

 

Satchell bore similar sentiments. "If I wanted to make my online service better, and I wanted to give [sony] a little piece of advice, it would be to copy Xbox Live a little more closely," he said.

 

"My honest opinion is that it's pretty much a disaster. They keep saying that they have a free service. Well, if they don't have anything, of course it's free. And you know what: what's free about $600?"

 

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22117

 

 

Så undrer jeg bare på hvor lenge denne tråden vil vare, og om noen kommer med en ny vri på det vi alltid pleier å se i Sony arroganse trådene:

 

Fy f. for en arroganse! Nå kjøper jeg ihvertfall ikke Xbox 360..

 

:!:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, jeg driter vel egentlig til månen i hvor arrogant firmaet jeg kjøper en konsoll av er. :)

 

Men, dette var ganske arrogant, ja. Men vil ikke påstå at de slår Sonys uttalelser eller hva de har gjort. Microsoft har jo også rost Wii en del, spesielt Peter Moore. Er faktisk også litt enig med ham på diverse punkter, Sonys onlinetjeneste virker ikke å være på langt når så bra som Microsoft sin. Virker ikke så veldig fristende å måtte betale for alt man skal ha fra PS Store heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Når vi snakker om arroganse så står fremdeles "the next generation doesn't start untill we say it does" som en høydare i mine øyne, men det å kalle et firma som solgte over 100 millioner eksemplarer av sin forrige konsoll for amatører er en anelse nedsnødd.

 

Synes godt konsollprodusenter (strengt tatt alt av firmaer, osv.) kan holde seg for gode til trashtalk av sine konkurrenter - det virker barnslig, de kan heller bruke tiden til å fortelle om sitt eget produkts sterke sider og faktisk bruke tiden på konstruktive ting istedet for å fly rundt og slenge dritt. Denne typen arroganse går som regel oftere i favør av konkurrentene enn produsenten selv.

Lenke til kommentar

"next generation doesn't start until we say it does" er jo for svarte svingene ett PR stunt. F.eks. BMW har som "slagord" , "BMW - The Ultimate Driving Machine". OMG BMW skal jeg aldri kjøpe bil hos, de arrogante dustemiklene! Hadde det vært bedre om Sony hadde sagt, PlayStation 3 - The Ultimate Online Gaming Machine? Tror dere hadde syntest det også var arrogant.

Lenke til kommentar

Så en PR talsmann fra MS kan få trådstarter til og ikke kjøpe MS Xbox360?

 

Jaja.. Sier vel mer om trådstarter enn om konsollen..

 

Det er en bra konsoll som har noen og vil få flere gode spill..

 

Men slik som der ser ut i dag "må" man ha alle konsollene for å få med deg alle innovasjoner og gode spill..

 

Så lenge konsollene duger og firmaet har god support, så er det likegyldig fra PR talsmenn hoster opp. Iallefall for meg.

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar

Endelig eit gullkorn fra MS også, ja, godt med nye nytt under solen til ein forandring :wee:

 

Fhj, viser eit snev av humor med "Egs kal ihvertfall ikkje kjøpe xbox 360 no" utsagnet sitt, litt sånn som vi ser i mange innlegg hver gang Sony kommer med idiot uttalser :p

 

Og sånn liker vi!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Da slipper du å kjøpe PS3 også da ;) . Har du anelse om hvor mye dritt Sony har kastet på X360.

7690760[/snapback]

 

 

Har du en link?

7691024[/snapback]

Har du ikke altså ikke fått med deg det Sony har sagt tidligere? Da har du gått glipp av like mye moro som i denne tråden. :) Orker ikke å fiske frem en link nå, men jeg kan love deg at de også har kommet med noen arrogante gullkorn. ;)

Lenke til kommentar
Så en PR talsmann fra MS kan få trådstarter til og ikke kjøpe MS Xbox360?

 

Jaja.. Sier vel mer om trådstarter enn om konsollen..

 

Det er en bra konsoll som har noen og vil få flere gode spill..

 

Men slik som der ser ut i dag "må" man ha alle konsollene for å få med deg alle innovasjoner og gode spill..

7691027[/snapback]

 

Lurt å lese det man kommentererl.. Jeg sier ingenting om hva jeg skal kjøpe eller ikke.. Jeg parodierer et utsagn som er standard i Sony arroganse tråder.. :D

Lenke til kommentar
Så en PR talsmann fra MS kan få trådstarter til og ikke kjøpe MS Xbox360?

 

Jaja.. Sier vel mer om trådstarter enn om konsollen..

 

Det er en bra konsoll som har noen og vil få flere gode spill..

 

Men slik som der ser ut i dag "må" man ha alle konsollene for å få med deg alle innovasjoner og gode spill..

 

Så lenge konsollene duger og firmaet har god support, så er det likegyldig fra PR talsmenn hoster opp. Iallefall for meg.

7691027[/snapback]

 

Du skjønner tydeligvis ikke at han ikke hadde tenkt å kjøpe en xbox 360, men at han bare parodierte diverse personer som faktisk kjøper og ikke kjøper ett produkt ut i fra slike kommentarer fra diverse PR folk.

Lenke til kommentar
Da slipper du å kjøpe PS3 også da ;) . Har du anelse om hvor mye dritt Sony har kastet på X360.

7690760[/snapback]

 

 

Har du en link?

7691024[/snapback]

Har du ikke altså ikke fått med deg det Sony har sagt tidligere? Da har du gått glipp av like mye moro som i denne tråden. :) Orker ikke å fiske frem en link nå, men jeg kan love deg at de også har kommet med noen arrogante gullkorn. ;)

7691059[/snapback]

 

Det skulle da være verdens enkleste sak å oppdrive, dersom Sony har slengt så forferdelig mye dritt om xbox 360..

 

Jeg snakker vel og merke ikke om arrogante utsagn og forherligelse av PS3.. Det har de gjort mye av.. :D

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er forumet vår konstruert slik:

 

MS folk finner skit om Sony

Sony folk finner skit om MS

Nintendo folk sier sin mening, blir gangbanga av MS og Sony folk

Nintendo folket tar tilbake med samme mynt

Blir gangbanga pånytt av MS og Sony folk

 

Så hva er vel vitsen å si noe? Det er feil uansett hva du sier, er alltid noen som kommer med utsang for å motbevise den andre, og da har vi det gående.

 

Vedder en god slump penger på at tråden blir å akselrere til rene flamewaren, og etter vel 8 sider kommer en mer eller mindre lynforbanna mod og stenger hele dritten.

Lenke til kommentar
Er det arrogant å komme med sannheten da? Enda så brutal den er? ;-)

7691111[/snapback]

 

 

Sannhet, hvilken sannhe...i dine (F) øyne? Hvis SOny virkelig hadde vært talentløse, så tror jeg ikke de hadde klart å selge over 4 ganger så mange PS2 som MS`S Xbox. Skal du kommentere, så kom med noe saklig..ikke noe fanboyshit! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...