Gå til innhold

Sony er talentløse ihht MS Moore


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg kom til å tenke på en ting i hovedartikkelen min her. Hentyder Moore til at Japanerne rett og slett mangler evner i DNA'et sitt for å kunne lage nettverksløsninger for spill? Kan man rett og slett lese det som rasisme ved et uhell? :whistle:

 

Det er mulig jeg misforstår helt og holdent hva du mener her, men det DNA som Moore snakker om er en rekke utviklerverktøy som Microsoft har laget til Xbox360-utviklere og som de kan fritt bruke. Sony har også laget et slikt sett, men foreløpig er det langt fra like kraftig og "knirkefritt" som Microsofts motstykke. Så rasisme er det absolutt ikke...

Lenke til kommentar
Men jeg kom til å tenke på en ting i hovedartikkelen min her. Hentyder Moore til at Japanerne rett og slett mangler evner i DNA'et sitt for å kunne lage nettverksløsninger for spill? Kan man rett og slett lese det som rasisme ved et uhell? :whistle:

 

Det er mulig jeg misforstår helt og holdent hva du mener her, men det DNA som Moore snakker om er en rekke utviklerverktøy som Microsoft har laget til Xbox360-utviklere og som de kan fritt bruke. Sony har også laget et slikt sett, men foreløpig er det langt fra like kraftig og "knirkefritt" som Microsofts motstykke. Så rasisme er det absolutt ikke...

7694907[/snapback]

 

Denne tråden er vel egentlig en parodi på en den typiske Sony sier ditt og datt tråden hvor samtlige (som egentlig aldri hadde tenkt tanken å kjøpe en PS3), utøser sine moralske problemer med CrazyKen, Lucky Phil (Lykkepille!) eller Kazanova's vannvittige uttalelser. Den typiske konklusjonen er som regel den foraktende: "Nå skal jeg ihvertfall ikke ha PS3". :w00t:

 

Man kan jo bli uvel av mindre, så jeg tenkte å prøve om man kunne fremprovosere lignende holdninger dersom man snudde det på hodet. Og her i går serverte jo Moore lunten jeg trengte på et sølvfat. Så har den da fortsatt med harselering og sarkasme. Og jeg må si som en sluttkommentar at det er da blitt et morsomt stykke lesing, men for all del, ikke ta ett eneste ord seriøst av det som står her fra min side ihvertfall.. :D

Lenke til kommentar

Sony har vist svart på Moore's kommentarer.

 

At the 2007 Consumer Electronics Show, senior Xbox executives Peter Moore and Chris Satchelle slammed Sony's PlayStation 3 online efforts, calling the new network service a "disaster" and implying the company lacks the talent or "DNA" to launch a successful online service.

 

But today, SCEA's senior director of corporate communications, Dave Karraker, fired back at Moore's comments. "I would argue that consumers worldwide, to the tune of over 200 million PlayStations, PS2s, PSPs and PS3s, have decided whether or not Sony has the DNA to deliver hardware, software and services to suit this industry," Karraker told GamePro.

 

"I think if you look at Gran Turismo HD alone," Karraker contines, "it points to the potential of the PlayStation Network and the kind of ground breaking content we plan to offer.

 

Karakker also clarifies Sony's stance on "shipped" numbers versus "sold" numbers. "To Sony, shipped has always meant 'sold and shipped to retailers,'" Karakker notes. "Microsoft views 'sold' as what has been sold to retailers but could be sitting on pallets in warehouses or stacked on store shelves. 'Sold' to Sony has always meant what the consumer has actually purchased."

 

"I think many people have incorrectly viewed our competitor's 'sold' figure to believe it was actually sold to consumers, which it was not,"

 

Kilde

Lenke til kommentar

Jeg synes denne verbale kampen mellom Sony og MS bare er fornøyelig jeg. For en tid tilbake hadde jeg kanskje blitt oppgitt, men nå synes jeg det bare er gøy. At folk blir forarget over ting de sier om hverandre blir jo egentlig bare tåpelig.

 

Det som jeg derimot ikke har noe til overs for er når de er arrogante ovenfor oss kunder. Som f.eks når Sony sier PS3 kommer til å selge i bøtter og spann selv uten spill bare fordi den heter Playstation. Sånt kan være litt provoserende, men hva de sier om hverandre går ikke inn på meg.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Må vel egentlig si at Moore, Kuturagi og Reggie er alle kjent for å være småville, litt arrogante og hypeproduserende karer. Det er jo det som er deler av jobben deres, og skape blest.

7694326[/snapback]

 

Ikke sant. De får betalt for å framheve sine egne produkter og stille andres i dårlig lys.

 

Når Kenny boy sier at neste generasjon begynner når Sony sier det, så tar man det med en god klype salt og rister litt på hodet, eller ler litt. Man blir ikke personlig fornærmet over sånne ting.

 

Husk at Sony, MS eller Nintendo ikke er dine beste venner. De er internasjonale selskaper som er ute etter pengene dine.

 

Off topic: er det mulig å få til en tråd kun med morsomme sitater fra overnevnte selskaper, uten at det ender opp i en flamewar? Min favoritt sålangt er den fra Ken om PS3 og disipline. :!:

Lenke til kommentar
Siden det er så stor fokus på hvor arrogante Sony er, kan man kanskje tillate seg og poste en liten smakebit fra holdningene til Microsoft.

 

Herremennene Moore og Satchell sverter Sony og PS3 så godt de kan, og man kan undre seg litt over om de prøver å overgå Sony's talsmenn i smakløse uttalelser.

 

Well gentlemen, det handler om å skryte sin egen konsoll i været. Ikke å kaste skitt mot konkurrenten.. Men det er vel slik de driver markedsføring der borte i Junaiten når jeg tenker meg om.  :D

 

Godbitene er uthevet i fet skrift. Enjoy..

 

Moore, Satchell savage 'talentless' Sony at CES

Illustration

 

Peter Moore - VP of Microsoft's interactive entertainment business, entertainment and devices division and Chris Satchell - general manager of Microsoft's game development group - launched an unprecedented attack on Sony's PlayStation 3 business at CES in Las Vegas yesterday.

 

Speaking exclusively to GamesIndustry.biz, the two senior executives branded the Japanese firm's online service for the newly-launched console a "disaster" and said the company lacks the talent and the "DNA" to ever deliver a suitable online console service for consumers.

 

"It's going to take [sony] a couple of years to get up to speed on this, and I'm not sure that they necessarily have the talent, or it's built into who they are as a company," Moore said.

 

"They're struggling with some of their hardware issues, and apparently they're going to deliver another five million in the next 90 days. But this business is about hardware, software and services now. And the consumer expects that."

 

Moore's comments came as he explained how much commitment Microsoft has needed to create the currently available Live offering.

 

"It's taken a company like Microsoft four solid years to get where we are today - the richness of the experience, the consistency of the experience, constantly updating features and making it feel fresh - and we're a software company and this is a software plane," he said.

 

"It is not in Sony's DNA to be able to get that up and running from zero."

 

Satchell bore similar sentiments. "If I wanted to make my online service better, and I wanted to give [sony] a little piece of advice, it would be to copy Xbox Live a little more closely," he said.

 

"My honest opinion is that it's pretty much a disaster. They keep saying that they have a free service. Well, if they don't have anything, of course it's free. And you know what: what's free about $600?"

 

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22117

 

 

Så undrer jeg bare på hvor lenge denne tråden vil vare, og om noen kommer med en ny vri på det vi alltid pleier å se i Sony arroganse trådene:

 

Fy f. for en arroganse! Nå kjøper jeg ihvertfall ikke Xbox 360..

 

:!:

7690723[/snapback]

 

 

Kjære vene...! Du må da ikke la en person eller to avgjøre hva du skal kose deg med av underholdning hjemme i stua??! Det er da ikke Moore du skal putte inn i boksen og spille med.

Som du sier; dette er big business, og den er skitten! Uansett om det er i statene eller her hjemme på berget for den del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Kjære vene...! Du må da ikke la en person eller to avgjøre hva du skal kose deg med av underholdning hjemme i stua??! Det er da ikke Moore du skal putte inn i boksen og spille med.

Som du sier;  dette er big business, og den er skitten! Uansett om det er i statene eller her hjemme på berget for den del.

7696262[/snapback]

You fail the internets :D

Lenke til kommentar

Skulle tro enkelte her ønsker seg en verden der alle PR-folk er ansiktsløse roboter som kun holder seg til objektive fakta og sier ting som "Beklager, vi uttaler oss ikke om konkurrenter" hver eneste gang en journalist prøver å få noen saftige uttalelser.

 

Peter Moore er en fornøyelig fyr å intervjue, fordi han er ikke så selvhøytidelig og glatt og preparert som de aller fleste PR-folk er. 90% av PR-folka i denne bransjen har ferdiglagde svar til alle spørsmål, og nekter å uttale seg om konkurrenter eller alt som ikke har direkte med produktet de presenterer å gjøre. Resultat? Dritkjedelige reportasjer.

Lenke til kommentar
Kjære vene! Les hele tråden før at du svarer!

7696286[/snapback]

 

Beklager du, har ikke gjort det. Skulle uansett tro at det kunne gå an å svare konkret på den konkrete uttalelsen trådstarter hadde iforhold til at han ikke skulle kjøpe 360 ved å lese kun første post...

 

Uansett, ser hvor denne tråden ender så hopper av. Orker ikke console wars greiene, synes bare det er synd at folk lar seg påvirke av hva forretningsfolk uttaler iforhold til hvilke produkter de velger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Du "kjenner" kanskje ikke Fhj noe særlig, men vi som gjør det skjønte straks at han bare parodierte noen andre mennesker som faktisk bryr seg veldig mye om hva de forskjellige firmaene sier.

7696445[/snapback]

Uansett så bør smileyen rett under den siste uttalelsen forklare det meste, men man bør vel hive på en sånn ufyselig "/sarcasm off" antar jeg

Lenke til kommentar

Hmm.. http://gonintendo.com/?p=11487

 

GI: Sony announced earlier this week that they’d shipped 1 million units of PS3 into the US. When I spoke to them yesterday, they claimed this gave them an advantage over Xbox 360, that they’re further ahead than Xbox 360 was at this stage in its lifecycle in the States. Would you agree with that?

 

Peter Moore: …They should also keep a focus on their friends to the north in Kyoto, who I think have done a very good job in getting inventory in, and who’ve created a lot of buzz in the consumer media. More power to them. They’re expanding our industry and I have to applaud Nintendo for doing that.

Lenke til kommentar
Du "kjenner" kanskje ikke Fhj noe særlig, men vi som gjør det skjønte straks at han bare parodierte noen andre mennesker som faktisk bryr seg veldig mye om hva de forskjellige firmaene sier.

7696445[/snapback]

Uansett så bør smileyen rett under den siste uttalelsen forklare det meste, men man bør vel hive på en sånn ufyselig "/sarcasm off" antar jeg

7696670[/snapback]

 

La ikke merke til den smileyen, skjønner nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...