Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Banken min har gitt meg muligheten til å kjøpe aksjer gjennom Fast nå, men de forlanger veldig høy kurtasje, og foreløpig er jeg slett ikke imponert over hva jeg får tilbake for pengene.

 

Uansett så har jeg iallfall mulighet til å kjøpe aksjer igjen, og planlegger en portefølje med GOGL, Sevan, Yara, og kanskje en liten post i RGT for spenningens skyld.

Lenke til kommentar

Det er mulig det er besvart i denne tråden tidligere, men jeg orker ikke lete gjennom 165 sider.

 

Hvor skal man begynne å leite for å finne råd / tips til kjøp av aksjer?

 

Kunne godt tenkt meg å invesert litt i det, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne å leite. Her er min aksjehistorie så langt:

 

Jeg kjøpte noen REC aksjer da jeg jobbet der og de har gjort det veldig bra. Kjøpte da de gikk på børs ut via et lån på jobb og kursen var da 95kr pr stk. De er nå oppe i 265kr, og er spådd til over 300kr i løpet av neste år. Jeg var veldig nærme å låne 100.000kr i banken for å investere den gangen, siden jeg hadde veldig tro på dette selskapet. I tillegg følte jeg at jeg hadde god "kontroll" siden jeg jobbet i firmaet og derfor hele tiden var oppdatert på hva som skjedde i selskapet.

 

Det endte med at ikke gjorde dette fordi jeg ikke torde å ta sjangsen rett og slett. Jeg kunne nå tenkt meg å prøve dette. Låne noen kroner i banken og investere. Mulig at jeg kjøper flere REC aksjer siden disse mest sannsynlig vil stige enda mer, men jeg kunne også tenkt meg å prøve andre selskaper.

 

Så igjen: Hvor skal man begynne å leite for å finne råd / tips til kjøp av aksjer?

Lenke til kommentar
Hva er det da som fungerer?

 

Jeg forventer ikke å bli rik over natta og vil ikke kjøpe høyrisiko-aksjer, men noe som trenger litt tid på seg.

 

Du kan jo starte med å lese gjennom denne tråden pluss den store bulktråden som du også finner på dette forumet. Ellers kan det være greit å kjøpe Dine Penger og følge rådene der, f.eks Delphis aksjeråd der har siden starten gitt en avkastning på over 1000%.

 

Forumet på hegnar.no kan også være greit å følge med på, selv om det er mye tullpreik ute å går finnes det også folk som kommer med gode innlegg.

Lenke til kommentar
Hva er det da som fungerer?

 

Jeg forventer ikke å bli rik over natta og vil ikke kjøpe høyrisiko-aksjer, men noe som trenger litt tid på seg.

Det fungerer å gjøre hjemmeleksene sine.

Er selskapet billig priset forhold til inntjening (P/E)

Har selskapet en kompetent ledelse med godtrack record, hva med eierskap i selskapet? (Fast hint hint med idioter som fussel / keith)

Fundamentale faktorer dette gjelder type innen for en sektor.

Lenke til kommentar

Herig å se at FAST fortsetter så sterkt oppover! synd jeg ikke satte mer penger der, men det hadde jeg aldri turt (før meldingen om at de fikk sparken ihvertfall, og da var det jo litt sent nesten) I skrivende stund mangler jeg nå bare 7% for å ikke ha tapt noe på dem, så det er jo bare å håpe, og sette stopp loss etterpå ;)

 

Fikk kjøpt meg GOGL aksjer i dag.. de ble dyrere enn nødvendig, men i dag skulle jeg ikke gå glipp av noe fordi jeg var gjerrig tenkte jeg :) -uansett så var prisen under gjennomsnittet av hva jeg har betalt for de andre så.. :)

 

ha en god dag!

Lenke til kommentar
Det er ting på gang hos GOGL?

Det tetter seg i alle fall til i tørrlast om dagen selv om vi ikke har rater fra Baltic Exchange. Køene blir lengre i Newcastle, Australia er det tight nå. Dette er bra, det ser ut som vi kan gå mot et ratehopp slik vi så i sommer, skulle det skje vil raketten og rekyl i GOGL bli enorm. Dog kan vi ta mer om dette i tørrlast tråden.

 

Håper på ratehopp, som vil dra kurs. Dette vil gi gode utbytter og glade aksjonærer ;)

 

For 2008 setter jeg mine knapper på selskaper som tjener penger:

GOGL

HAVI

SDRL

DESSC

 

Verdt notere seg er også at GOGL, HAVI DESSC er papir som gir gode utbytter. Tror året 2008 kan bli året der det blir veldig viktig sitte i selskaper som tjener mye penger. Farlig med ITX, IGE, CRU. Jeg holder fringra fra fatet der.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Så du også kjører på stockpro godseieren, du har jo gjort det ganske greit der.

Det er vel litt å ta i :roll:

La inn de 20 mest omsatte papirene forrige uke, som gjør at det ser ganske grønt ut. Noe som også medførte at jeg muligens toppet med tanke på treffsikkerthet tidligere i dag. Avkastningen er ikke akkurat noe å skryte av.

 

IGE KJØP 25.11.2007 21:24 11.12.2007 10:41 1,85 2,00 +8,11%

IGE SELG 11.12.2007 11:07 17.12.2007 20:55 2,03 1,80 +11,33%

Den var ganske fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...