Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett om han er seriøs eller ikkje, så kan det jo vera interessant å vita kvifor du prøver å halde deg vekke frå investeringar på børsen. :)

 

1.Fordi det tar altfor mye tid å hele tiden holde seg oppdatert. Har funnet ut at fritid med familie og venner er viktigere enn å tjene penger på børsen.

 

2. Du får god rente i banken. Har nå opprettet en sparekonto i Gjensidige bank, der får jeg 6% rente på innestående beløp.

 

3. Usikkerheten som råder i det økonomiske markedet har gitt meg mareritt om nettene :)

 

Hilsen idioten EskimoBob :mrgreen:

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Hvorfor skal du gi deg da? Bare idioter holder seg unna børsen...whit all do respect

 

Er dette en seriøs post?

 

 

Vel, mtp den avkastningen børsen over tid gir så mener jeg det ja ^^

 

Selv var jeg en idiot første halvdel av 2007

 

Men om han ikke gjør det fordi han sliter med å få sove om natten er det en gyldig grunn ja..helsen først

Lenke til kommentar

For dumt å kalle noen en idiot fordi de ikke er på børsen.. Alle har sine egne valg..

 

Det har blitt en vanskelig tid siden i sommer, og det er ikke rart om noen heller vil gå "safe" med banken.. Tenker tanken selv også.. Og jeg setter ikke inn mere penger på depotkontoen enn hva som er der nå, selvom det er fristende.. (eller, det var så mye penger jeg skulle sette inn i 2007.. i 2008 kan jeg fortsette med å spe på litt, det vil ihvertfall bli vanskelig å ikke gjøre det ;) )

Lenke til kommentar

Ser ut til at ting bygger på ei mistyding her. «Daniel-G» siterte ingen, så eg anntok det var «Godseieren» han snakka til siden «Godseieren» sitt innlegg låg like over innlegget til «Daniel-G». Godseieren kalte sjølvsagt ingen for idiot fordi dei ikkje er på børsen. At «cup o` tea» gjorde det er ein annen sak.

Lenke til kommentar

Jøss, jeg ser at innlegget mitt ikke ble særlig godt mottatt. Jeg sa det litt på fleip og litt på alvor.

 

Beklager om det ble for drøyt.

 

Anyway, noen som har eller kommer til å kjøpe aksjer i Funcom? Har sett selskapet har vært omdiskutert rundt om på forum. Det ligger relativt lavt. Lurer på å kjøpe noen poster der nå før Age of Conan blir sluppet. Sikkert mye penger for selskapet å hente...

Lenke til kommentar

Tenkte egentlig å kjøpe litt aksjer i dag, men like etter jeg kom hjem fra jobb begynte plutselig amerikanerne med tullet sitt igjen. :hrm:

 

Vel vel, må vel uansett være glad for at jeg ikke rakk å kjøpe noe, men hva har egentlig skjedd i dag? Leste om noe som ble kalt ISM-indeksen, men hva er egentlig dette og hvor stor betydning har den egentlig?

Lenke til kommentar
Anyway, noen som har eller kommer til å kjøpe aksjer i Funcom? Har sett selskapet har vært omdiskutert rundt om på forum. Det ligger relativt lavt. Lurer på å kjøpe noen poster der nå før Age of Conan blir sluppet. Sikkert mye penger for selskapet å hente...

 

Spør deg selv; hvorfor mener du verdien på selskapet er lavt priset? Finner du en eller flere grunner til dette så kjøper du.

 

Jeg hadde nok ikke kjøpt Funcom, blir det en ny utsettelse av Conan så blir det stygt. Det blir nesten litt spennende å følge Funcom i dagene før 25 mars.

 

Vi husker hva som skjedde ved utsettelsen i august i fjor

post-17647-1199291912_thumb.jpg

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Spør deg selv; hvorfor mener du verdien på selskapet er lavt priset? Finner du en eller flere grunner til dette så kjøper du.

 

 

Jo jeg forstod det slik at det var pga av utsettelsen, men om jeg gambler på at spillet faktisk kommer ut i mars må jo det bety gode inntekter for funcom fra og med midten av mars.

 

Virker som om det er mange som venter på spillet. Sikkert mange wow spillere som går over til det og. Slår det an internasjonalt må det vel bli en liten gullgruve for selskapet.

 

Lurer på om proffene på børsen vet om at det kommer et etterlengtet spill den måneden :hmm:

 

Pokker heller, jeg legger inn en ordre på et par tusen poster imorgen. Går det i dass er det vel bare til å sende strømregningen til NAV

Endret av cup o` tea
Lenke til kommentar

Jeg vil også være med Funcom.. Men ser ikke noen vits i å kjøpe enda... om vi får halvdårlige januar/februar månedene kan det være penger å hente i å vente..

 

EDIT: Jeg er ikke så godt inne i dette, men jeg føler en fare for at det kommer litt sent.. Det har skjedd veldig mye galt med Wow spillere, som følge av avhengighet, også andre spill.. Så regner med at mange er mere forsiktige med å starte abbonement på slike spill.. Men regner uansett med at det er noen igjen der ute også ;)

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
Jo jeg forstod det slik at det var pga av utsettelsen, men om jeg gambler på at spillet faktisk kommer ut i mars må jo det bety gode inntekter for funcom fra og med midten av mars.

 

Virker som om det er mange som venter på spillet. Sikkert mange wow spillere som går over til det og. Slår det an internasjonalt må det vel bli en liten gullgruve for selskapet.

 

Lurer på om proffene på børsen vet om at det kommer et etterlengtet spill den måneden :hmm:

Tror nok at de aller fleste som kjøper eller selger aksjer i funcom har førstehåndskunnskap om Age of Conan fra en av de mange betatesterne som finnes, dessuten sitter nok mange på innsideopplysninger om når spillet egentlig blir ferdig. Om du ikke sitter på slik informasjon vil du altså ha dårligere muligheter til å gjøre en korrekt vurdering av Funcoms verdi enn andre som handler med aksjen.

 

Det viktigste tror jeg er at spillet er fritt for bugs i mars, det er ingenting som er så irriterende som bugs, og har det det kan gamerne like gjerne spille WoW eller LOTRO eller et annet MMORPG. Er det fritt for bugs har det absolutt en fair sjanse, men jeg har ingen forutsetning for å vurdere om det kommer til å være det eller ikke. Dessuten krever AoC også vesentlig bedre hardware enn f.eks WoW og LOTRO, og spørsmålet er da hvor mange som kommer til å gå over til AoC.

 

Det er ingen tvil om at AoC er noe å glede seg til ;) men hadde jeg skullet investere i Funcom hadde jeg regnet på hvor mange brukere AoC trenger før man kan regne med en avkastning på 5% på investert kapital i Funcom.

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
dessuten sitter nok mange på innsideopplysninger om når spillet egentlig blir ferdig. Om du ikke sitter på slik informasjon vil du altså ha dårligere muligheter til å gjøre en korrekt vurdering av Funcoms verdi enn andre som handler med aksjen.

mange?

 

 

Det viktigste tror jeg er at spillet er fritt for bugs i mars, det er ingenting som er så irriterende som bugs

Tror det som har mest å si er om funcom klarer å overholde fristen(e) og salgstallene de første ukene. Er det positivt vil nok papirene raske seg opp. Bugs er til for å fikses og jeg tror egentlig ikke (med mindre de er grovt alvorlige) det har særlig innvirkning på børsen.

 

 

Dessuten krever AoC også vesentlig bedre hardware enn f.eks WoW og LOTRO, og spørsmålet er da hvor mange som kommer til å gå over til AoC.

AoC er rettet mot eldre brukere enn bl.a. WOW, som gjerne har egenkapital nok til å holde seg oppdatert på hardwarefronten, da det gjerne er nerder som allerede er interessert å ha det bedre/beste. Tror ikke kravene er det helt største problemet. Merk tror, siden jeg verken kjenner til kravene til AoC, eller hvorvidt funcom treffer den brukergruppen jeg har sett for meg kommer til å kjøpe spillet.

 

 

Det er ingen tvil om at AoC er noe å glede seg til ;) men hadde jeg skullet investere i Funcom hadde jeg regnet på hvor mange brukere AoC trenger før man kan regne med en avkastning på 5% på investert kapital i Funcom.

Aksjen tror jeg er mer likvid enn hva salgstallene blir, så det å regne seg frem til hvor mange kopier en må selge for å tjene på aksjene blir kanskje litt søkt. Går det greit de første ukene etter utgivelsen vil jeg gjette du vil få en betydelig bedre sum for papirene enn 5%.

 

---

Merk at jeg hverken er kjent med funcom eller AoC, og mine utsagn er kun basert på synsing og troing ;)

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...