Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ble visst en god dag allikevel. Fikk kjøpt 2000STL aksjer med et snitt på 163,25. Tok også et par børsposter i TST og TAD (istedenfor Flaxlodd)

 

haha.. Tror det er letter å vinne på flaxlodd ;)

 

Jeg sitter ihvertfall i TAD klemma på min gammle depotkonto.. Men det er kanskje fordi jeg kjøpte i mars eller noe.. -Så jeg sitter noe dypere enn hva du kommer til å gjøre noen gang.. :roll:

 

Vi får vel nesten si at et av flaxloddene fikk "tre rette" i dag :) TST gikk jo pokker meg opp ca 36%

Lenke til kommentar
Vi får vel nesten si at et av flaxloddene fikk "tre rette" i dag :) TST gikk jo pokker meg opp ca 36%
Og jammen fortsetter den i dag. Hva kjøpte du på?

 

Har ikke innloggingsmulighet fra denne maskinen, men jeg mener å huske at jeg kjøpte TST på 1,50kr og TAD på 2,78kr. Kjøte 4 børsposter i TST (5000*4) og 4 børsposter i TAD (2000*4)

 

Ser også at STL aksjene mine har steget, det blir en god avslutning på året dette her. Alt selges når jeg kommer hjem (går 1 time før fra jobben i dag, hysj, hysj....)

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny på aksjer, så det er mulig følgende spørsmål høres rimelig dumt ut, men:

 

Når jeg ser på TST-kursen på oslobors.no ser jeg at det står at "kursinformasjon er minst 15 minutter forsinket". Betyr det at man ikke sitter med oppdaterte tall når man skal kjøpe og selge? Når det er snakk om aksjer med så store svingninger som dette må man da kunne vite kursen eksakt?

 

Kursen på akkurat denne aksjen falt mellom ca. 12.35 og 12.45 fra 3,11 til 2,57. En ganske stor nedtur altså, og hvis man hadde bestemt seg for å selge med uoppdatert børsinformasjon hadde man jo kunnet tapt masse penger.

 

Hvor kan man finne helt oppdaterte tall?

Lenke til kommentar
Jeg er helt ny på aksjer, så det er mulig følgende spørsmål høres rimelig dumt ut, men:

 

Når jeg ser på TST-kursen på oslobors.no ser jeg at det står at "kursinformasjon er minst 15 minutter forsinket". Betyr det at man ikke sitter med oppdaterte tall når man skal kjøpe og selge? Når det er snakk om aksjer med så store svingninger som dette må man da kunne vite kursen eksakt?

 

Kursen på akkurat denne aksjen falt mellom ca. 12.35 og 12.45 fra 3,11 til 2,57. En ganske stor nedtur altså, og hvis man hadde bestemt seg for å selge med uoppdatert børsinformasjon hadde man jo kunnet tapt masse penger.

 

Hvor kan man finne helt oppdaterte tall?

 

Du benytter deg av realtidskurs. Dette er noe alle meglere på nett tilbyr. Prisen varier fra 0 til ca 100 lappen per mnd.

 

Da er det tid for hjemmeturen, håper ikke TST og TAD "ballongene" sprekker før jeg får solgt :)

Lenke til kommentar
minstekurtasje er et tosifret beløp. Handler du store summer går det på % isteden, og da, alt etter handelen, kan kurtasjen bli tresifret.

Dette kommer jo helt an på hvor aktiv du er, og hvilken megler du bruker. Min minstekurtasje er ikke engang tosifret.

Dvs. at du har intro-tilbud fra Net Fonds eller Nordnet? Den laveste faste kurartasjen jeg kjenner til i Norge er på 29 kr, hos E-Trade.
Lenke til kommentar
minstekurtasje er et tosifret beløp. Handler du store summer går det på % isteden, og da, alt etter handelen, kan kurtasjen bli tresifret.

Dette kommer jo helt an på hvor aktiv du er, og hvilken megler du bruker. Min minstekurtasje er ikke engang tosifret.

 

hmm forklar. Jeg kjenner til kurtasjer under 10 kr men ikke normale kurtasjer. Er du veldig aktiv og har en spesiell avtale med megler, siden du sier det har med hvor aktiv en er?

Lenke til kommentar
minstekurtasje er et tosifret beløp. Handler du store summer går det på % isteden, og da, alt etter handelen, kan kurtasjen bli tresifret.

Dette kommer jo helt an på hvor aktiv du er, og hvilken megler du bruker. Min minstekurtasje er ikke engang tosifret.

 

hmm forklar. Jeg kjenner til kurtasjer under 10 kr men ikke normale kurtasjer. Er du veldig aktiv og har en spesiell avtale med megler, siden du sier det har med hvor aktiv en er?

 

Han bruker sikkert Nordnet sitt velkomsttilbud. Alle nye kunder handler aksjer på Oslo Børs med minstekurtasje 9 kroner (0,039 %) i 3 måneder. Hvis han ikke benytter seg av dette så må han skrike ut.....

 

PS: Nå er jeg helt ute av aksjemarkedet (igjen). Mitt nyttårsforsett skal være å holde meg vekke fra investeringer på børsen, lurer på hvor lenge det holder :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hva den brune linja i det øverste bildet er? Er det noe som bare er tegnet på etterpå, eller kan man faktisk lese hvilken vei markedet går ved hjelp av den? Hvis den linja har noe med teknisk analyse å gjøre, viser den jo helt klart når det lønner seg å være litt forsiktig.

 

Edit: Glemte å fortelle at grafen er av hovedindeksen på Oslo børs.

post-22020-1199052868_thumb.png

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...