Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Aight, da er vi på bølgelengde angående markedet. Er helt enig med deg i at enkeltaksjer er ganske risky business, har du muligheten bør det absolutt diversifiseres (med mindre du heller hadde brukt pengene på Lotto og er ute etter litt alternativ spenning i hverdagen..)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror helt ærlig man skal være svært naiv eller svært blind om man ikke ser at det foregår noe planlagt muffens på AKPS for tiden.

 

Det er egentlig genialt; seigpine aksjonærene til å gi fra seg aksjene til under emisjonskurs, etter å ha demmet opp kursstigning ettter Q2. Det er klart at det ikke er noe gøy å se kursen ramle med en krone per dag (verken mer eller mindre), men det kan ikke fortsette i all evighet, og om det gjør det plukker jeg gjerne opp det jeg kan om de klarer å få den under 100,- ;)

 

Det er bare å forstå hva som skjer og følge etter. Det er ingen ting man kan gjøre med det, annet enn å være tålmodig... og frigjøre kapital så man kan være med når bunnen nås ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer i AKPS for tiden?

[...]

Hva er deres tanker om dette?

Man kan jo spekulere i det lange og vide om hvorvidt kursen er kjørt ned i forkant av tilbakekjøpsprogrammet. Jeg kan komme på like mange grunner for å gjøre det som for å ikke gjøre det. Brukerne på hegnar-forumet har en tendens til å skylde på roboter, manipulerende meglerhus og korrupt ledelse når det ikke går deres vei.

 

 

Jeg har mer tro for at det har vært et generelt salgspress enn at noen sitter å manipulerer.

 

Tror helt ærlig man skal være svært naiv eller svært blind om man ikke ser at det foregår noe planlagt muffens på AKPS for tiden.

 

Tja.. Jeg tenkte mer i de baner om at noe kriminelt pågår. Det har jeg overhodet ingen tro på. Hva du legger i muffens vet ikke jeg, men jeg koblet hegnar, heftige diskusjoner/spekulasjoner, roboter og meglerhus til at de var snakk om noe kriminelt. Det er som regel i de baner det går når slike ting diskuteres/spekuleres i på hegnar-forumet. Det hører med at jeg ikke følger med på AKPS i det hele tatt, så det er sikkert masse jeg ikke har fått med meg også.
Lenke til kommentar

Overalt leser jeg at man bør holde seg unna marihuana-aksjer da det er mange useriøse aktører som har kastet seg på den nye trenden. De fleste er å finne som penny-stocks.

 

Men ett selskap står ut etter litt lesing. Bedrocan Canada går på børs nå i midten av august som aktør nummer to med lisens (etter Tweed).

Bedrocan har over 10 års erfaring og er hovedprodusent og leverandør i Europa, med base i Nederland. De har nå fått lisens til å drive i Canada og utvider med å produsere medisinsk marihuana her også.

Produksjonen er forventet å starte opp for fullt i 2015, og jeg tror de kan ta en stor markedsandel fra Tweed pga erfaring i feltet. Antall pasienter med resept på medisinsk marihuana er ventet å øke kraftig de neste ti årene.

 

http://ceo.ca/2014/08/01/a-weed-deal-with-merit-bedrocan-coiled-for-mid-august-stock-market-debut/

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva skjer i AKPS for tiden?

[...]

Hva er deres tanker om dette?

Man kan jo spekulere i det lange og vide om hvorvidt kursen er kjørt ned i forkant av tilbakekjøpsprogrammet. Jeg kan komme på like mange grunner for å gjøre det som for å ikke gjøre det. Brukerne på hegnar-forumet har en tendens til å skylde på roboter, manipulerende meglerhus og korrupt ledelse når det ikke går deres vei.

 

 

Jeg har mer tro for at det har vært et generelt salgspress enn at noen sitter å manipulerer.

 

Tror helt ærlig man skal være svært naiv eller svært blind om man ikke ser at det foregår noe planlagt muffens på AKPS for tiden.

 

Tja.. Jeg tenkte mer i de baner om at noe kriminelt pågår. Det har jeg overhodet ingen tro på. Hva du legger i muffens vet ikke jeg, men jeg koblet hegnar, heftige diskusjoner/spekulasjoner, roboter og meglerhus til at de var snakk om noe kriminelt. Det er som regel i de baner det går når slike ting diskuteres/spekuleres i på hegnar-forumet. Det hører med at jeg ikke følger med på AKPS i det hele tatt, så det er sikkert masse jeg ikke har fått med meg også.

 

 

Jeg tenkte i de baner jeg også, og det kan se ut som vi har ulike meninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja.. Jeg tenkte mer i de baner om at noe kriminelt pågår. Det har jeg overhodet ingen tro på. Hva du legger i muffens vet ikke jeg, men jeg koblet hegnar, heftige diskusjoner/spekulasjoner, roboter og meglerhus til at de var snakk om noe kriminelt. Det er som regel i de baner det går når slike ting diskuteres/spekuleres i på hegnar-forumet. Det hører med at jeg ikke følger med på AKPS i det hele tatt, så det er sikkert masse jeg ikke har fått med meg også.

 

 

Kriminelt er det ikke, borsett fra åpenbar kursmanipulasjon som strengt talt ikke er lov.

 

Her er de siste handlene.. normal handel først, og så sluttauksjon:

 

Instinet Europe Ltd. - Morgan Stanley & Co - 1 149,00 16:25:07

Morgan Stanley & Co - Morgan Stanley & Co - 1 149,00 16:25:07

Morgan Stanley & Co - DNB Markets - 15 - 150,00 16:09:47

 

Er det ikke manipulering å selge en aksje i sluttauksjon til høytbydende for å endre sluttkurs? De solgte riktig nok en til seg selv og, men det er fortstt en aksje, og det er åpenbart at de ikke er interessert i å selge, ellers hadde de vel neppe betalt en krone mer for aksjer i handelen før... MSI var dagens nest største nettokjøper....

 

Hadde dette vært noe som var et enkelttilfelle hadde et kanskje ikke vært noe å reagere på, men dette har pågått siden veksten fra Q2 ble demmet opp av PLA med 27500 aksjer (4-5 millioner).

 

Jeg kaller det ikke kriminelt, men en ekstrem slu måte å seigpine aksjonærer på... det kriminelle må være manipulasjon av sluttkurs hver eneste dag, men det reagere ikke Oslo Børs på uansett, så det får de bare fortsette med....

 

Som jeg har nevnt tidligere; om de klarer å presse kursen lengre ned nå selger jeg alt jeg har av andre aksjer og kjøper AKPS for alle pengene. De er enormt underpriset, men dessverre må man være forberedt på veldig lite kortsiktig avkastning om man går inn nå... det kommer til å komme en "flat" periode når kursen ikke kan presses lenger uten at andre fatter interesse for den underprisede aksjen.

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange her som skal investere i Marine Harvest og andre lignende selskaper nå som Russland har stoppet kjøp av blant annet norsk fisk?

Nei. Nå er det så urolig på markedet at jeg tror en større korreksjon har allerede begynt. Et lite krakk nå er slettes ikke utenkelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror fallet til Marine Harvest i dag er en overreaksjon. Tidligere i dag var den ned 10%, og det er for mye. Selv om Russland er den største importøren av norsk laks, så er det allikevel en liten andel. I fjor eksporterte hele Norge laks verdt 4.2 milliarder kroner til Russland, og Marine Harvest alene hadde en omsetning på 20 milliarder samme år. MHG står for 25% av Norges totale lakseproduksjon. Og det er fortsatt ikke 100% sikkert at det faktisk blir sanksjoner mot lakseimport. Samtidig ser norsk laks ser ut til å begynne å bli stor i USA, som kan være en mye større og mer stabil importør. Hadde jeg hatt kapital nok ville jeg prøvd å utnytte dette fallet, for Marine Harvest skal opp igjen!

 

Det samme gjelder for øvrig flere av de andre fiskeprodusentene på markedet. SalMar er en aksje jeg har anbefalt tidligere som jeg absolutt vil anbefale nå.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Hva tenker folket om nordic mining? Og skal DNO-aksjen oppover igjen tror dere, eller fortsatt synke?

Blir en spennende åpning på mandag.

 

 

Jeg tok noen lodd på 1.20. Blir spennende å se når rapporten om Engebøfjellet foreligger.

Det er uansett langt opp og frem å etablere gruve der. Finansiering skal på plass etc etc.

 

Om kursen ikke går i været de neste ukene kommer jeg til å laste opp litt når jeg får inn mer mistbar kapital

Lenke til kommentar

 

[...]

Jeg skjønner hva du mener... Det ser jo litt merkelig ut, om ikke annet.

 

 

Jeg var dessverre en dag for sent ute... skulle solgt alt annet og kjøpt for ~143 da jeg hadde sjansen, men trodde ikke rykket skulle komme så brått og uventet... 10,42% opp på fredag.

 

http://norma.netfonds.no/release.php?id=20140807.GlobeNewswire.1847296

 

For å være ærlig tror jeg at det ble et ganske begredelig antall de fikk kjøpe til ~160, så nå som kursen er 159 igjen må de nesten inn på det åpne markedet... Det blir mye gjetting her foreløpig, men jeg tror det blir en pen oppgang i uken som kommer, uansett om PAS kjøper eller om de melder om antall aksjer kjøpt til hvilken pris... begge deler vil (tror jeg) synliggjøre verdiene der.

 

Det blir spennende å se på fredag hvor mye PAS egentlig fikk kjøpt av de 650.000 de ønsket....

Lenke til kommentar

 

Hva tenker folket om nordic mining?

Den har en potensiell kjempe oppside, jeg har tatt lodd.

 

 

NOM er på ingen måte den sikreste aksjen på børsen, men man kan aldri tape mer enn 100% og tjene 10.000% (ikke at jeg sier det er tilfelle her),men oppside/nedside (med risiko) gjør dette til et meget bra kjøp for penger man har råd til å tape. I verste fall (tror jeg) vil aksjen falle 30-40%. I beste fall stige 100+%, så det er jo bare å regne litt :)

 

Mye står og faller på Engebø nå, men jeg er rimelig sikker på at de får godkjenning, noe som vil gi kursen et kraftig løft. De vil fortsatt trenge kapital, men ikke glem at de eier mye mer enn bare Engebø. Keliber, kvarts, ymse leterettigheter osv...

 

Ikke sett inn mer enn du har råd til å tape, men det er få aksjer (som jeg vet om) som har større oppside i forhold til risiko nå.

Lenke til kommentar

NOM melder om underskudd i Q2, akkurat som forventet. De har kapital frem til desember i år. Emisjon kommer etter Engebø-godkjenning som er forventet i løpet av neste måned (f.o.m. 2 uker til).

Kursen åpnet i dag rundt 1.14 som har vært støttelinjen de siste 6 dagene, også tidligere motstandslinje som ble brutt 21.07.

Aksjen nærmer seg oversolgt på kort sikt.

Skal man inn i aksjen tror jeg nå er det beste tidspunktet.

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...