Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Jeg var enda ikke konfirmert i 2008 og hadde hodet helt andre plasser en både finanskrisen og aksjehandel :) Hvorfor er det negativt at "slike som jeg" begynner å interessere meg for aksjer senere enn deg?

 

Det er då ikkje negativt, det er berre at det er når aksjekursane er på botn at det har vist seg å vera enklast å tjena pengar. Når dei går mot toppen er nedsida desto større, og typisk nok er det nettopp då mange hiv seg på.

 

Tommelfingerregelen er å selja seg ut når taxisjåføren vil diskutera aksjer med deg, og me byrjar vel å nærma oss ein slik situasjon no snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er då ikkje negativt, det er berre at det er når aksjekursane er på botn at det har vist seg å vera enklast å tjena pengar. Når dei går mot toppen er nedsida desto større, og typisk nok er det nettopp då mange hiv seg på.

 

Tommelfingerregelen er å selja seg ut når taxisjåføren vil diskutera aksjer med deg, og me byrjar vel å nærma oss ein slik situasjon no snart.

Du må huske på at indeksen er utbyttejustert. Det er utbetalt en betydelig andel utbytter siden 2008.

 

 

 

Du har vel ikke tapt før du har solgt deg ut? ;)

Tap er der momentant. Du kan kjøpe til dagens kurs.
Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Forstår du virkelig ikke det?

 

Eg trur eg forstår kva utbyttejustert er, og eg har fått rikeleg med utbytte sidan 2008 sjølv, men kva poenget er i denne samanhengen i forhold til det eg skreiv om at det er når alle seier "selg" at ein bør kjøpa, og motsatt selga når taxisjåførane skal inn på marknaden i kjølvatnet av at mange aksjar har mangedobla kursane—nei. Så forklar gjerne.

 

Og for å visa kva bedritent nivå eg er på i denne samanhengen sånn at du betre kan gjera deg forstått for slike som meg:

 

  • På slutten av 90-talet raste kursane kraftig, og eg tenkte at "det er vel no ein burde kjøpt aksjar". Men eg gjorde det ikkje. Då kursane steig att angra eg og tenkte: "neste gong så slår eg til".
  • Då kursane raste etter 11. september 2001 kjøpte eg aksjar for om lag hundre tusen. Det gjekk jo ikkje så bra dei neste par åra, men det vart jo ein særs pen gevinst då eg solgte alt i januar 2007, ja sjølv når ein korrigerer i forhold til renter og rentes rente.
  • November 2008 og mars 2009 kjøpte eg aksjar for tre hundre tusen (ja, burde sjølvsagt kjøpt for langt meir, men litt feig er eg dessverre på dette området). Nokon hadde kviskra meg i øyret at "19. november er den ultimate kjøpsdagen", og det slo jammen meg nesten heilt til. Telenor, DNB, Statoil, Seadrill, og også litt i seks andre selskap. Eg har det meste framleis, men har solgt unna litt av dei mindre selskapa, mellom anna Funcom som eg kjøpte for 3 og solgte for 19. Men det er vel på tide å selja alt snart.

 

Foruten at eg har gått for "kjøp når kursane er på sitt lågaste", så veit eg fint lite om aksjar, men ser jo at min "strategi" har fungert bra, i alle fall når ein ser på kor lite tid eg har brukt på dette, altså om lag ingenting.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ein lærepenge om å kjøpe når kursen er låg og selge når den er høg og stigande.. Kven skulle trudd det.

 

Kommentaren kom som følgje av at nokon tenkte å begynna med aksjer no, etter at kursane dei siste 5 åra har mangedobla seg for dei fleste store aksjar. Historikk dei siste tiåra fortel at det ikkje nødvendigvis er det luraste, så er då på sin plass å nemna det.

 

Eg kjenner til fleire som gjekk på ein kraftig smell etter å ha hive seg inn ca. i 2006-2007 etter fleire års eventyrleg oppgang, og då skjønte eg at det var på tide å komma seg ut.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tap er der momentant. Du kan kjøpe til dagens kurs.

 

 

Hvilken rolle spiller det? Jeg sliter med å se alternativene her.

 

Det er ikke alltid man har en strategi eller behov som tvinger en til å realisere et tap, og da er det vel like greit å sitte med de aksjene dersom man mener det er mest sannsynlig at de vil stige tilstrekkelig innenfor en akseptabel tidshorisont.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen jeg ser til å ta et tap på en aksje er skattefradraget. Klart kan man anta at en aksje vil returnere, er det tilfelle og man har råd til å vente er det er lønnsomt enn salg med tap, spesielt med tanke på skjermingsfradraget. Dog er det jo ikke alltid markedet er rasjonelt, det finnes enda aksjer på børsen som krasjet i 2007/08 og er fortsatt på de nivåene.

 

Jeg for min del bruker stop-loss som er justert slik at jeg har sikkert meg grei gevinst ved nedgang. Det er uansett ikke galt å sikre gevinsten.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...