Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har skrevet en "kom-i-gang med aksjer" her: http://www.finanssans.no/dine-forste-aksjer/

Jeg har forsøkt å gjøre artikkelen kortfattet og enkel. Er det noe mer jeg burde ha med som er viktig å vite for en som aldri har handlet aksjer før? Jeg lurer også på om det er noen her som bruker WinTrade, PrimeTrader eller Skandiabanken Trader, som har lyst til å dele sine positive/negative erfaringer?

Lenke til kommentar

Jævla amatører! Jeg har aldri sagt at man bør handle produkter med 500 ganger gearing, muligheten dog er der. Og bare for å nevne det, til og med Waren Buffet benytter seg av gearing. Med måte sevsagt!

 

Og for en motsigelse:Vis man er 100% grønn på aksjer tror jeg ikke det lureste er og handle valuta med sinnsyk giring.

Er jo vanvittig mye ting som påvirker et valutakryss

 

Er du en med null pengevett, sett pengene dine på høyrentekonto. Og støv deg ned i et lager, eller hvor hen du jobber.

Jeg har tradet aktivt i 5år. Med positiv avkasting nesten hvert år.

+27% til nå i år. Bare sjekk det ut på tradefloor.no

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Skal du irritere deg over hver aksje du har vurdert å kjøpe før rekylet kommer, så kommer du fort til å bli gal. Dessuten kunne du aldri vite at NAS' resultat skulle slå analytikernes forventninger med 40%. Hadde det gått andre vei hadde du grini om du kjøpte.

Lenke til kommentar

Hehehe brukt den nå.. :ph34r:

 

Så prøver meg først med de 150KR man får gratis hos Plus500. Jeg har Apple aksjer hos eToro men jeg synes det er ganske tungtvindt system altså at jeg bare tar å bruker Plus500. Skulle bare ønske minimumsgrensen for inntak hos de var på lavere enn 1000kr :/

 

Skal jeg registrere meg hos Easy Forex? Får jeg noe registreringspenger hos de?

Lenke til kommentar

Hvorfor begynne med så smått med penger?

 

Bruk et halvt år på å få informasjon fra markedet og sats litt mer penger.

Hvorfor ikke bruke et halvt år på både å få informasjon og å satse egne penger, om enn veldig lite penger? Den psykologiske effekten av å faktisk satse egne penger (selv bare 500 kroner) kontra å "spille med lekepenger" skal ikke kimses av. Noen lærer bedre av å prøve og feile enn av bare å lese, selv om det nok kan være lurt å lese seg litt opp før man hopper uti det. Men har man pengene å tape, så er jo en 500lapp eller to ikke store summene å bruke på å lære seg å investere.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke et halvt år på både å få informasjon og å satse egne penger, om enn veldig lite penger? Den psykologiske effekten av å faktisk satse egne penger (selv bare 500 kroner) kontra å "spille med lekepenger" skal ikke kimses av. Noen lærer bedre av å prøve og feile enn av bare å lese, selv om det nok kan være lurt å lese seg litt opp før man hopper uti det. Men har man pengene å tape, så er jo en 500lapp eller to ikke store summene å bruke på å lære seg å investere.

 

Indeed. Er bare det at jeg har flere kompiser som har puttet inn 500 spenn fordi de trur at det er som å tippe på hest eller liknende. Det er altså ikke lett å få 500 kroner til å bli en million som mange trur.

Ut over det er jeg helt enig. Etter hvert kan man begynne å spe på når man får mer kontroll og erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...