Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den 5. August anbefalte jeg tre aksjer i denne tråden. Det var AFLAC Incorporated som ble handlet til ca. 45 USD per aksje da, og nå er verdt 50 USD per aksje (+11%), Allianz som ble handlet til ca. 86 EUR per aksje da. Den handles nå til over 112 EUR per aksje (+30%) og Community Health Systems som ble handlet til ca. 25 USD per aksje. CYH handles nå til 43 USD per aksje (+72%). Hvis du hadde investert tre like store beløp i hvert av disse selskapene hadde du nå sittet igjen med en avkastning på ca. +37,6% på 7 måneder. Medregnet utbytter kan du legge på enda litt til.

 

Denne ganger anbefaler jeg noen nordiske aksjer:

Telenor

Jinhui Shipping and Transportation

Fortum

Bonheur

 

Jeg forventer på ingen måte samme avkastning som forrige gang, men jeg tror de vil gjøre det godt.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan utbytter blir utdelt fra utenlandske aksjer?

Har lyst til å prøve f.eks coca cola som utbetaler ofte utbytte, men det blir sikkert småkroner for hver utbetaling og hvor kommer de inn? Jeg har nordnet, kommer de da inn på nordnet kontoen? Og hva om utbetalingen blir 20kr hver gang f.eks, er det skatt pr. gang da eller på totalt utbetalt utbytte i løpet av et år?

Har bare 20k å investere.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man investere i gull egentlig? Er det "papir gull" liksom?

Hvis man er langsiktig er nok fysisk gull best, da har man minst konstander. Men man har f.eks en ETF med ticker "GLD" som følger gull prisen. Men husk at denne er omsatt i dollar så man er samtidlig utsatt for valuta svinginger. Også har man CFD'er som egner seg best til kortsiktig trading

 

Les mer her: http://seekingalpha.com/article/486741-the-best-gold-etf-isn-t-an-etf

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan utbytter blir utdelt fra utenlandske aksjer?

Har lyst til å prøve f.eks coca cola som utbetaler ofte utbytte, men det blir sikkert småkroner for hver utbetaling og hvor kommer de inn? Jeg har nordnet, kommer de da inn på nordnet kontoen? Og hva om utbetalingen blir 20kr hver gang f.eks, er det skatt pr. gang da eller på totalt utbetalt utbytte i løpet av et år?

Har bare 20k å investere.

Utbyttet dukker opp på den samme handelskontoen i form av kontanter. Skatt betales årlig for samlet utbytte.

 

Hvis man er langsiktig er nok fysisk gull best, da har man minst konstander. Men man har f.eks en ETF med ticker "GLD" som følger gull prisen. Men husk at denne er omsatt i dollar så man er samtidlig utsatt for valuta svinginger. Også har man CFD'er som egner seg best til kortsiktig trading

 

Les mer her: http://seekingalpha....tf-isn-t-an-etf

Hvis du er langsiktig holder du deg langt unna gull til dagens priser, enten det er i form av spot, futures eller gruveaksjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå går vi inn i en dårlig periode(statistisk sett) så kanskje best å vente til etter sommeren.

 

Synes starten på dette året har vært veldig likt fjoråret, da fikk vi en liten korreksjon i april-mai

 

Noen her som sitter i Protector Forsikring ?

Lenke til kommentar

Har holdt meg unna aksjen, hovedsaklig pga. at jeg synes det de driver med dårlig etikk. Det kunne kanskje være intr. hva du ønsker å vite om aksjen?

Dårlig etikk. Kan du utdype det litt mer ?

 

Interessert å høre om 2013 kan bli like bra som 2012 :)

Selv har jeg vektet meg ned i Gjensidige etter 2 fantastiske år. Og tatt inn Protector.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...