Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Lars Hirschfeld

 

Roar Strand - Pelle Nilson - Mika Koppinen - Mikael Dorsin

 

Marek Sapara - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred

 

Daniel Braaten - Didier Ya Konan - Joakim Austnes

 

:fun:

8953838[/snapback]

 

I like! Samtlige roller får konkurranse ifra spillere med samme roller på benken. Om man ikke yter, må det byttes, og det håper jeg alle i RBK skjønner. En Traore som kommer innom er heller ikke så ille. Gutten har potensiale.

 

Jøss, det er rart å snakke om fotballspillere som er yngre en meg. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kilde: dagbladet.no

Morgan Andersen har fått mye kjeft etter at han omtalte Strømsgodset som et «destruktivt lag». Nå legger FFK-direktøren seg flat.

 

Selv Fredrikstads trener Anders Grönhagen gikk ut mot sin egen sjef. Svensken mente Andersens utspill var «dumt og uintelligent».

 

- Det er helt riktig det Grönhagen sier, og jeg er lei meg for det som har skjedd, forteller Andersen til Fredriksstad Blad.

 

Han har beklaget utspillet overfor SIF-trener Dag-Eilev Fagermo og drammensernes klubbledelse.

 

- Som spiller var jeg alltid nøye med ikke å kritisere motstanderne. Jeg kan love at ikke dette skjer igjen, sier Andersen.

 

 

Jada, her er det jo håp. Men at det må en svenske til før Morgan viser et snev av ydmykhet, er mere enn bare suspekt. :p

 

BTW: Aner man en viss grad av panikk i Rosenes Leir? :roll:

Lenke til kommentar
RBK anno høst 2007 ser dermed slik ut:

Lars Hirschfeld

 

Roar Strand - Pelle Nilson - Mika Koppinen - Mikael Dorsin

 

Marek Sapara - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred

 

Daniel Braaten - Didier Ya Konan - Joakim Austnes

8953838[/snapback]

Hvorfor Austnes egentlig? Fordi Mini anbefaler han? Ville trodd det var en grunn til ikke å hente han :p
Lenke til kommentar
RBK anno høst 2007 ser dermed slik ut:

Lars Hirschfeld

 

Roar Strand - Pelle Nilson - Mika Koppinen - Mikael Dorsin

 

Marek Sapara - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred

 

Daniel Braaten - Didier Ya Konan - Joakim Austnes

8953838[/snapback]

 

Spør du meg så mener jeg at denne 11'eren er den dårligste RBK noensinne har hatt. Tenk at det kanskje blir dette laget som skal ut i Champions League. :thumbdown:

 

Daniel Braaten er altfor ustabil. Varierer fra verdensklasse til tufte-nivå.

Konan har utsøkt teknik, men kan fort bli for usynlig. Austnes er en veldig god offensiv spiller, men jeg kan ikke se at han kan tilføre RBK noe nytt. Tenker da på floppen Karim Essediri som også ble nevnt som en strålende spiller for RBK.

Alex og Per Ciljan er gode unge spillere, men som unge spillere så varierer de i prestasjonene. Kan ikke forvente at disse to drar lasset alene på midtbanen. Sapara er RBK's beste spiller og han blir god å ha i CL kvalik.

Nilsson, Koppinen, og Strand er solide i forsvarsfireren. Dorsin er ingen dårlig spiller han heller, men er den svakeste der.

Etter min mening så har RBK bare 4 virkelige stjernespillere ut ifra det laget som LarsP setter opp for høsten. R. Strand, P. Nilsson, M. Koppinen og M. Sapara.

Men nå er det jo ikke sikkert P. Nilsson havner i RBK..

Endret av wurrzagh
Lenke til kommentar

Alle lag har jo hatt sine bomkjøp. Det er ikke alle spillerne som klarer å vende seg på den spesifikke spillestilen som RBK har, og det er jo derfor lagets beste spillere har vokst opp sammens med klubben. CL-kvalikk kommer definitivt til å bli en utfordring, men jeg håper jo at laget kvalifiserer seg. Jeg forventer det ikke, men jeg håper. Synes det bare blir dumt å klage over laget, før kvalifiseringen har begynt.

Lenke til kommentar

sitat fra oddrane.no : "Det ryktes at Pelle skal selges til RBK. Tilbake skal vi få 8 mill samt 6 måneders lån av en middelmådig RBK spiss uten tillitt i Trondheim. Hva er dette? - galskapens arena?"

 

helt enig hvorfor skal vi overta overskuddsmateriale fra rbk, rbk får en stjernespiller og vi får benkemateriale som i tillegg bare skal være her denne høsten, nei helt på trynet dette her :)

 

http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article...06270021/1102/_

 

man skal aldri tro på tv2, de tenker bare penger

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar

Jeg er uenig, dette er den beste 11'eren vi har hatt på veldig lenge.

Tettey og Per Ciljan har vært RBKs to beste spillere i den siste måneden. Tettey har vokst seg mildt sagt stor i den sentrale midtbanerollen mens Per Ciljan viser glimt av "gammel" storhet, han er en herlig spiller, både på og utenfor banen.

 

Konan er en giftig angriper som definitivt kommer til å bli viktig fremover. Han holder internasjonal klasse.

 

Braaten er en utrolig spennende spiller som trenger terping når det kommer til samhandling. Han har et fantastisk rykk samt et meget bra fintereportoar. Klarer han å få litt av holdningene til Per Ciljan så kommer han til å blomstre i RBK-drakta.

 

Et stopperpar bestående av Koppinen og Nilsson kommer til å være det nærmeste vi har vært en ny "Bragstad & Hoftun" siden de to gav seg på 90-tallet. Flankert av de to svenske backene Stoor og Dorsin så vil forsvaret være meget bra. Det eneste som mangler er at Stoor og Dorsin får fininnstilt innleggsføttene. Begge to har nemlig meget gode innleggsføtter, men har hatt problemer med å treffe i kampsituasjon, ikke ulikt Gamst Pedersen på landslaget.

 

Sapara er naturligvis en spiller i øverste europaklasse, vi er heldige om vi får beholde han til kontrakten hans går ut i 09/10.

 

Nei, som sagt - klarer Tørum å få hentet de overnevnte forsterkningene, samt få terpet inn samhandlingsmønster, innlegg og avslutninger (da særlig hos Tettey og Per Ciljan som har en rekke store avslutningsmuligheter per kamp) så vil vi nok få en meget morsom høst her i Trondheim. :)

Lenke til kommentar

 

helt enig hvorfor skal vi overta overskuddsmateriale fra rbk, rbk får en stjernespiller og vi får benkemateriale som i tillegg bare skal være her denne høsten, nei helt på trynet dette her :)

 

8955329[/snapback]

 

Vel to av RBK sitt overskuddsmateriale er for tiden en av tippeligaens beste kantspillere og den andre kjemper om å blir tippeligaens toppscorer. I Brann :)

 

Så Kone kan bli farlig i Odd han, selv om det er et dårlig bytte.

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke det er et så dårlig bytte. Jeg rangerer Kone som en bedre spiller enn det Helstad og Solli var da de dro. I tillegg så får vel Odd en 6-8 millioner kroner i overgangssum (+ mulige prosenter ved videresalg?). Det er ikke så aller verst med tanke på at vi snakker om Tippeligaen her.

 

Dette blir uansett bare spekulasjoner, tipper han blir kjøpt opp av AZ Alkmaar eller noe. :p

Lenke til kommentar
Austnes er knallgod og har vært i søkelyset lenge før Mini åpnet munnen. Dessuten så tror jeg han er en av de eneste som det er mulig å hente til RBK for en fornuftig penge, orker ikke bruke 15-20 millioner på en annen norsk ving (jmfr: Tarik).

8954628[/snapback]

Fair enough, men jeg ser ikke han som en av de som umiddelbart løfter laget.
Lenke til kommentar
Solli fikk alle mulige sjanser til å overbevise, men det virket som om han var mest opptatt av å krangle.

8955756[/snapback]

Hadde inntrykk av at Solli var ganske lojal til tross for at han ble flyttet rundtomkring? Var vel ikke før han lå som 6. valg han "kranglet"?
Helstad fungerte som ving da Johnsen spilte midtspiss, vil ikke si at rollen hans nå er så veldig ulik den han hadde i RBK.

8955756[/snapback]

*kremt* *host* ;) Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...