Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Tenkte vi trengte en ny versjon av den foregående tråden da sesongoppkjøringen har begynt for de aller fleste klubbene.

 

Nyheter på overgangsmarkedet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Brann:

INN:

Ramiro Corrales (forsvar, Ham-Kam)

UT:

Martin Knudsen (forsvar/midtbane, Tromsø)

Kristian Ystaas (midtbane/angrep, Notodden)

 

 

Fredrikstad:

INN

Ismael Beko Fofana (midtbane)

Konan Serge Kouadio (midtbane)

Gardar Jóhannsson (angrep, Valur, Island)

UT

Simen Brenne (midtbane, Lillestrøm)

Yherland McDonald (angrep, ønsker ikke ny kontrakt)

Michael Røn (midtbane)

 

 

Lillestrøm:

INN

Viktor Bjarki Arnarson (midtbane, Vikingur, Island)

Simen Brenne (midtbane, Fredrikstad)

Karim Essediri (angrep, Rosenborg)

Alassane Diomande (angrep)

UT

Michael Mifsud (angrep)

Robert Koren (midtbane, West Bromwich Albion, England)

Per Magne Misund (keeper, legger opp, blir keepertrener i Molde)

Cyril Kali (forsvar)

 

 

Lyn:

INN

Kim Kristian Holmen (angrep, Lørenskog)

UT

Christoffer Dahl (midtbane, KFUM Oslo)

Steven Lustü (forsvar, Silkeborg, Danmark)

Daniel Theorin (forsvar, Malmö FF, Sverige)

Henrik Dahl (forsvar, GAIS, Sverige)

Stian Rasch (angrep, Hønefoss, var utlånt til Asker)

Frode Larsen (keeper, utlån til Kjelsås)

 

 

Odd Grenland:

INN

Sven Fredrik Stray (forsvar, Mandalskameratene)

Petter Bruer Hansen (midtbane, Tønsberg)

UT

Ali Gerba (angrep, tilbake til IFK Göteborg, Sverige etter lån)

 

 

Rosenborg:

INN

Fredrik Stoor (forsvar, Hammarby, Sverige)

Didier Konan (midtbane, ASEC Mimosas Abidjan, Elfenbenskysten)

Andreas Nordvik (forsvar, egen juniorstall)

Abdoulrazak Traoré (midtbane, Elfenbenskysten)

Alejandro Lago (forsvar, Uruguay, tilbake fra lån)

UT

Ørjan Berg (midtbane, legger opp)

Espen Johnsen (keeper, Strømsgodset, lån for sesongen)

Sebastian Eguren (midtbane, Hammarby, Sverige, låneavtale gjort permanent)

Aksel Skjølsvik (angrep)

Karim Essediri (angrep, Lillestrøm)

Jahmir Hyka (angrep, Dinamo Tirana, Albania)

 

 

Sandefjord:

INN

Jan Frode Nornes (forsvar, Strømsgodset)

Martin Jensen (forsvar, Esbjerg, Danmark)

UT

Tom Kristoffersen (forsvar, legger opp)

Arnar Førsund (forsvar, Vålerenga, tilbake etter utlån)

Ole Tobiasen (forsvar)

Hjalmar Johansen (forsvar)

Ørjan Berg Hansen (midtbane, Kongsvinger, lån gjort permanent)

 

 

Stabæk:

INN

Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige)

Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss)

UT

Jesper Jansson (midtbane, legger opp)

Magnus Karlsson (forsvar, legger opp)

Andreas Strand (angrep)

 

 

Start:

INN

Espen Børufsen (midtbane, juniorstall)

UT

Kristofer Hæstad (midtbane, utlånt til Wigan, England ut den engelske sesongen)

Marius Johnsen (forsvar, lån til Köln, Tyskland ut den tyske sesongen)

Bala Garba (spiss, Notodden)

Todi Jónsson (spiss)

Tom Berhus (midtbane, legger opp)

Sebastian Schindzielorz (midtbane)

David Hanssen (midtbane, Hønefoss)

Kjetil Rutford Pedersen (forsvar, utlånt til MK)

 

 

Strømsgodset:

INN

Espen Johnsen (keeper, Rosenborg, lån for sesongen)

Stian Ohr (angrep, Molde)

Alexander Aas (forsvar, Odense, Danmark)

UT

Thomas André Ødegaard (keeper)

Petar Rnkovic (spiss, Randaberg)

Svein Tore Brandshaug (midtbane, Haugesund)

Jan Frode Nornes (forsvar, Sandefjord)

Boureima Ouattara (forsvar)

Robert Holmen (forsvar)

 

 

Tromsø:

INN

Martin Knudsen (forsvar, midtbane, Tromsø)

Douglas Sequeira (midtbane, Real Salt Lake, USA)

UT

Benjamin Kibebe (forsvar, Aalesund)

Roar Christensen (midtbane, legger opp)

Ole Andreas Nilsen (angrep, ikke fornyet kontrakt)

Arash Talebinejad (angrep, Brommapojkarna, Sverige)

Tomasz Stolpa (midtbane, Gefle, Sverige)

 

 

Viking:

INN

Andreas Ulland Andersen (midtbane, Vard Haugesund)

Anders Kristiansen (keeper, egen ungdomsavdeling)

UT

Johan Lædre Bjørdal (forsvar, Bodø/Glimt)

Fredric Lundqvist (forsvar, legger opp)

Kenneth Sola (forsvar, SIF)

Magnar Nordtun (keeper, Randaberg)

Rhys Weston (forsvar)

 

 

Vålerenga:

INN

Arnar Førsund (forsvar, Sandefjord, tilbake etter utlån)

UT

Tom Henning Hovi (legger opp)

Tore André Flo (angrep, Leeds United, England)

 

 

Aalesund:

INN

Benjamin Kibebe (forsvar, Tromsø)

Magnus Kihlberg (midtbane, IFK Göteborg, Sverige)

UT

Kabba Samura (angrep)

Christian Negouai (midtbane)

Oddbjørn Lie (midtbane)

Kristoffer Tollås (midtbane)

Bjørn Erik Melland (forsvar)

Denne listen vil bli oppdatert løpende (tilfør gjerne kunnskap om deres eget lag).

 

Hvem er vinnerne på overgangsmarkedet, hvordan ender serien, hvem blir toppskårer, årets hit, flopp, osv?

Kjør debatt.

 

PS: Heia RBK. ;)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han blir visstnok ikke tilbudt ny kontrakt, noe som er forståelig med tanke på det harde konkurransen på midtbanen. Har blitt linket til blant annet Skeid, Kongsvinger og Molde (FY!). Usikker på hvor han havner.

RBK får ingenting i overgangspenger, men får nok noen kroner i trenings- og utdanningskompensasjon.

 

Slenger med et videoklipp:

 

RBK.no: Lystig prat med Traorè, Konan og Konè.

 

I videospilleren ligger det også et klipp som omhandler Lago og hans fremtid i klubben.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

VIF, LSK og RBK vil kjempe om gullet. Brann er en outsider men kan havne i begge ender av tabellen slik det er nå. Royal League viser at RBK virker å ha problemer til å motivere seg til enkelte kamper, noe som kan slå ut mot laget i det vanskelige året man skal forsvare tittelen. VIF og LSK virker bare ganske så imponerende.

 

Brann er for ustabil, men får Helstad en ny vår og de unge slår til så kan mye skje. Men laget tåler ikke mye motgang etter den famøse høstsesongen, for den vil aldri bli glemt og spesielt Mjelde vil oppleve at den trekkes frem om Brann ikke presterer.

Lenke til kommentar

Per dags dato er RBK det laget som besitter den klart beste stallen i Tippeligaen. Om de klarer å integrere Konan og Stoor (m.fl) på samme måte som Sapara så virker seieren klarere enn på flere år.

 

De andre klubbene har enda til gode å forsterke laget skikkelig. De eneste to virkelig gode spillerne som har flyttet på seg er Corrales (Ham-Kam -> Brann) og Brenne (Fredrikstad - LSK). Er forøvrig spent på å se om Fredrikstad to afrikanere får arbeidstillatelse. Ismael Beko Fofana er en klassespiller!

Lenke til kommentar

I tillegg er det mulig at Rosenborg kommer til å skaffe flere spillere før sesongen:

 

Stig Torbjørnsen tror flere nye fjes også vil dukke opp i RBK-stallen.

 

- Vi har konkrete navn på blokka, uten at jeg vil si noe mer. Og jobben med å finne, og også hente disse, begynner ikke nå, når vinduet endelig er åpent. Det har pågått i lang tid allerede, gliser han lurt.!,

 

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article71991.ece

Lenke til kommentar

Foreløpig er det vel RBK og LSK som er "vinnerne" av overgangsmarkedet. Ihvertfall nå man ser navna på de som er kjøpt. Veit ikke hva RBK kommer til å kjøpe inn før seriestart, men LSK har fortsatt en del navn på blokka, som virker spennende, bl.a. en ganske brukbar høyreback, som også er på landslaget.

 

Hvis man kan ta med trenere i dette overgangsmarkedet, så leder kanskje LSK knepent over RBK..... :D

 

Trur RBK, LSK og Brann kommer til å kjempe om gullet, og VIF blir outsider'n i år.

Men LSK bør faen meg vinne en tittel nå....er 18 år siden sist vi vant serien, så nå er det på tide igjen....

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Lillestrøm har hentet inn Brenne, vrakgods fra RBK og to heller ukjente spillere. I tillegg har de mistet Koren og Mifsud som to av klubbens beste spillere i den foregående sesongen.

I mine øyne ser LSK dårligere ut i år enn det de gjorde i fjor.

 

Mine tanker om RBK, formasjon:

 

:::::::::::::::::Iversen:::::::::::::::::

::Storflor:::::::::::::::::::::Braaten::

::::::::::::::::::Konan::::::::::::::::::

:::::Skjelbred:::::::::::::Sapara::::::

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

::Dorsin::Koppinen::Nordvik::Stoor::

:::::::::::::::Hirschfeld::::::::::::::::

 

Jeg har stor tro på den snudde v'en på midtbanen. :)

Lenke til kommentar
Lillestrøm har hentet inn Brenne, vrakgods fra RBK og to heller ukjente spillere. I tillegg har de mistet Koren og Mifsud som to av klubbens beste spillere i den foregående sesongen.

I mine øyne ser LSK dårligere ut i år enn det de gjorde i fjor.

 

Mine tanker om RBK, formasjon:

 

:::::::::::::::::Iversen:::::::::::::::::

::Storflor:::::::::::::::::::::Braaten::

::::::::::::::::::Konan::::::::::::::::::

:::::Skjelbred:::::::::::::Sapara::::::

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

::Dorsin::Koppinen::Nordvik::Stoor::

:::::::::::::::Hirschfeld::::::::::::::::

 

Jeg har stor tro på den snudde v'en på midtbanen. :)

7689255[/snapback]

 

Et vinnerlag!

Lenke til kommentar
Lillestrøm har hentet inn Brenne, vrakgods fra RBK og to heller ukjente spillere. I tillegg har de mistet Koren og Mifsud som to av klubbens beste spillere i den foregående sesongen.

I mine øyne ser LSK dårligere ut i år enn det de gjorde i fjor.

 

Tilsynelatende, kanskje.....men jeg trur ikke vi kommer til å savne hverken Mifsud eller Koren i særlig stor grad. Problemet med Mifsud på laget, er at han skal gjøre absolutt alt på egen hånd. Han var ikke en god lagspiller. Så en oversikt på antall assists i 2006-sesongen, og Mifsud hadde ingen. Ok....han er rask, og scora 10 mål ifjor. Men jeg trur Myklebust/Occean er et bedre spisspar enn Mifsud/Occean.

 

Kanskje litt verre å miste Koren, etter min mening den beste spilleren i TL 2006. Men heller ikke han er uerstattelig. Mouehli er vel tiltenkt rollen sentralt på midtbanen i år, med Wehrman som backup. Førstnevnte har vel litt å bevise, men han har vist seg bedre og bedre i Royal League.

 

Ang. innkjøpene, så er vel Brenne det "heteste" navnet. Essediri var veldig god i Tromsø, men passa kanskje ikke helt inn i RBK's spillestil. Men LSK har jo henta inn slike spillere før, som til de grader har slått til i klubben.

 

Diomande Alassane er vel heller ukjent for de fleste. Selv om han ble "kjøpt" først nå, så har han mer eller mindre vært i klubben en stund. Men han kunne ikke få kontrakt før han fylte 18 år, noe han gjorde i november. En ganske stor, rask og teknisk spiss, som kan bli stor i ligaen etterhvert. Men han er ung og urutinert, så han blir vel mest å finne på benken denne sesongen.

 

Viktor Bjarki Arnarsson er det vel ingen som har hørt om før, men han er ansett å være en av de beste spillerne i de islandske ligaen, ihvertfall i følge en islandsk fotball-supporter, som har vært en hyppig gjest på KFL-forumet da kjøpet ble aktuelt.

Så det blir spennende å se hvor god han er.

 

Det som bli mest spennende, er hvordan Nordlie vil disponere laget i et 4-3-3 system.

Mitt tips blir dette:

 

------------------Müller----------------------------

Danton/ny back--Andresen--Kippe--Stefanutto

-----Brenne------Mouehli---------Strand--------

-----Riise---------Occean---------Myklebust----

 

I tillegg, så har vi spillere som Wehrman, Husar, Arnarsson, Alassane, Bertheussen, Essediri og Sundgot. Så på papiret, så har LSK godt nok lag til å vinne serien. Men det gjenstår å se hvor godt Nordlie kan få laget til å fungere da.

 

 

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar

Interessant lagoppstilling LarsP. Det vil i alle fall bli svært underholdende med mange mål begge veier. Det blir kanskje for få defensive kvaliteter på midtbanen, men dette trenger ikke å være noe stort problem, i hvert fall ikke i Tippeligaen. Jeg må si at den vanlige v'en appellerer mer til meg, men så lenge vi ikke har et soleklart valg som sentral midtbane blir det vanskelig. Riseth gjorde en grei jobb i fjor, men det gnistrer liksom ikke av spillet hans.

 

Stoor og Konan har jeg absolutt ingen forutsetninger for å uttale meg om, men hvis hypen viser seg å være riktig skal begge være aktuelle for førsteelleveren. Jeg håper fortsatt på en ny stopper, men hvem det skulle være aner jeg ikke. Det blir i såfall en fra Norden eller Øst-Europa. Da vil det se svært bra ut på papiret, men erfaringen fra Norge og andre land viser at dette ikke trenger å medføre suksess. Tørum sier i Adressa at han sverger til en førsteellever, noe som nødvendigvis vil medføre gretne benkeslitere. Samtidig skal nye spillere kjøres inn i systemet, noe som ofte er enklere sagt enn gjort. Det blir spennende å se hvordan Tørum løser dette. Jeg tror uansett ikke at spillermaterialet er årsaken hvis Rosenborg ikke tar gullet i år.

Endret av Katalysator
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke akkurat si at jeg syntes RBK laget er så eksepsjonelt sterk på papiret. Ikke i forhold til konkurentene heller. At de får inn mange nye spillere er heller ikke nødvendigvis så positivt på kort sikt. Det var jo dette som ødela RBK dominansen tidligere, selv om kjøpene nok er mer gjenomtenkte nå.

 

RBK er avhengig av en skadefri Iversen for å skille seg merkbart ut fra konkurentene. De har mange lovende spillere, men det er langt fra sikkert at de faktisk slår til. Var ikke akkurat flinke til å gripe sjangsen i Royal League.

 

Det er mye hovmod å spore i RBK nå, og slikt står som vanlig for fall. Syntes ikke Tørum er flink til å fjerne denne mentaliteten ved RBK, slik Eggen var helt rå til å gjøre. Han kunne det å nullstille hodene til folk, noe tiden får vise om Tørum klarer. Det er tross alt et lag som faktisk ikke lenger har særlig erfaring med å forsvare en tittel. Det er en av de vanskeligste ting å gjøre, selv for et godt lag.

 

Det er der utfordringen til RBK ligger. Iversen anser jeg som alfa omega for suksess eller ikke suksess for RBK.

 

For min egen del tror jeg det blir en kjedelig sesong hvor Brann suller rundt i blinde og hverken kommer opp eller ned. Men det kommer vel en skandale eller to, som vanlig, slik at vi har noe å snakke om i Bergen :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...